svinepelz Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Høres bra ut Her er muligens den aller beste låta av The Cure, nei. En av de beste låtene, er umulig å velge "den beste". Er fra Seventeen Seconds, så nå vet du litt hva du kan forvente deg. The Cure - A Forest Blir nesten litt urettferdig å legge ut en YouTube-video, da mye av bassen forsvinner. Det er nettopp den pulserende bassen som gjør størstedelen av A Forest. I det hele tatt er bassen nøkkelen til mye av musikken til The Cure. Jeg rangerer Simon Gallup som en av de beste bassistene i popmusikken, pga. måten han har klart å bli en bærevegg i soundet til The Cure gjennom sine enkle, men hypnotiske basslinjer. Simon Gallup, Peter Hook, Paul Simonon, John Entwhistle, John Paul Jones, kanskje Flea, selv om den funkslappinga hans ikke er så veldig rock'n'roll Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Bob Dylan er helt fantastisk! En av tidenes artister?Han er #1 på solo-artister for min del. Den største solo-artisten ever. Bare hør på Highway 61 Revisited, The Freewheelin' Bob Dylan og The Times They Are a-Changin' fra 60-tallet samt Desire fra 1976. Noen av tidenes albumer. Og han har ikke vært så dårlig de siste tredve åra heller. Time Out Of Mind fra 1997 f. eks, er veldig bra.Cyph mener: Hurricane fra Desire er kanskje tidenes låt. Får nok en #1 fra meg også. #1 når det gjelder band gis Pink Floyd. Hurricane er absolutt en fantastisk låt, en av favorittene. 1 favoritt klarer jeg ikke velge. Pink Floyd er søren meg mitt favorittband også. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ser ut som vi er ganske like i musikksmaken! Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Se filmen hos Youtube Denne er utruleg om ein er lettare fyllesjuk og mottageleg for frysningar av den gode typen... For en stemme! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Haha kom over et genialt album med coverlåter av RNB og Pop-låter i form av Rockabilly tyskere som heter The Baseballs. Herligste jeg har hørt på lenge, aldri forventa at jeg skulle like covere av disse låtene noe særlig. http://open.spotify.com/album/5uXZ0RyZE3IGWz4ZEHUZG9 Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Old! Hørt på den ganske lenge nu. Liker det meget godt! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Hva synes dere om den nye EPen til Danger? Helmax elektro! Er på tide at han mekker en fullengder snart. Se filmen hos Youtube Endret 1. februar 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Flere som er hekta på Calexico? Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Nokon som har noko musikk ala dette?: Endret 1. februar 2010 av Mutu Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Nokon som har noko musikk ala dette?: Noe galt med linken. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) feilpost Endret 1. februar 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Nokon som har noko musikk ala dette?: Noe galt med linken. Fekk ikkje til å bruke Youtube tags. Postet linken i stedet. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 http://www.youtube.com/watch?v=qpfhcljJ9bQ&feature=fvst Bare det i bold skal med i taggen. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Noen som har musikk å anbefale, type pop-melankoli?¨' EDIT: Noen som har hørt disse før: Bones, Sweet Bones? Noe ala det jeg er ute etter, gjerne med kraftigere vokal. Endret 1. februar 2010 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Er i skikkelig klassisk-humør for tiden. Har hatt en del vondt i hodet den siste tiden, så helt rolig musikk er det beste. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Corporal Clegg: The Smiths, R.E.M.? Lenke til kommentar
Such Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Noen som har musikk å anbefale, type pop-melankoli?¨' EDIT: Noen som har hørt disse før: Bones, Sweet Bones? Noe ala det jeg er ute etter, gjerne med kraftigere vokal. Prøv Elbow, albumet seldom seen kid. Bones of you og Grounds for divorce er nøkkelspor her. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Noen som har musikk å anbefale, type pop-melankoli?¨' EDIT: Noen som har hørt disse før: Bones, Sweet Bones? Noe ala det jeg er ute etter, gjerne med kraftigere vokal. Prøv Elbow, albumet seldom seen kid. Bones of you og Grounds for divorce er nøkkelspor her. Likte den, veldig godt! Litt "oldschool progrock-feeling" over de! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da kan Arcade Fire-fansen glede seg. Det vil komme et album i mai, og en singel er forventet i mars/april. Kanskje allerede nå i februar. Håper på at de kommer til å spille på Øya i år, hadde vært perfekt om de avslutta en dag på Øya-festivalen på den store scena en kveld. Husker konserten dems i Oslo i 2008, den var kjempebra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå