Dimitrij Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Noen som har hørt den nye Shining-plata? Den er helt komplett galskap, voldtekt av ørene, på en bra måte Høres ut som en blanding av seg selv(på Grindstone), Marilyn Manson og en dose kølsvart metal. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Den skal absolutt sjekkes ut, digger jo Grindstone!. Hørte reportasje på radioen senest idag morges ... De er visst skikkelig i støtet og særlig i USA hvor de visst er blitt omtalt, veldig positivt, i et viktig musikkblad som jeg ikke husker navnet på. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hva er deres favorittsanger i båsen "vakkrest"? Altså sanger som vekker følelser og bare trenger seg inn... Mine er Frankie Valli - Can't Take My Eyes Off You Sonic Youth - Superstar Bobby Vinton - Blue Velvet The Carpenters - (They Long To Be) Close To You Angelo Badalamenti's musikk. Opeth - Closure. Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg er forelsket på nytt! Hadde ikke hørt Knutsen & Ludvigsen på 10 år. Låter som Hallo! Hallo!, Godmorgen Norge, Kanskje kommer Kongen, Dum og Deilig og ikke minst Kan det være nødvendig. Flere en meg som ikke greier å vokse fra dem? Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Byrja dagen i dag på Youtube med Turbonegro - Good Head. Ukritisk klikking på videre lenker, førde meg inn i jazzen, og eit band som heiter LUME (Lisbon Underground Music Ensemble.) Måtte berre dela denne med dykk: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Noen som har hørt den nye Shining-plata? Haha, ja dævn. Trur den har potensialet til å bli en av årets store. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 The Shining sitt nye album er bra, men eg vart litt skuffa over genren blackjazz. Det er to relativt "masete" sjangarar som er samansett, kjenner det vart litt for mykje av det gode. Kvar for seg, er sjangrane likande. Vonar plata gjer at fleire får augene opp for genrene som er kryssa. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Fant ikke så mye black metal i Shining jeg. Etter å ha hørt tre-fire-fem låter noterte jeg på arket mitt her: NIN + Marilyn Manson + Primal Scream à la XTRMNTR + Gerry Rafferty. Forsåvidt en kul blanding. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 @svinepelz: Jeg har ikke hørt norske Shining ennå, men svenske Shining er i det minste black metal (pluss litt til, riktignok). Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 The Shining er booket til Slottsfjellfestivalen. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 @svinepelz: Jeg har ikke hørt norske Shining ennå, men svenske Shining er i det minste black metal (pluss litt til, riktignok). Tenkte på norske Shining Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Akkurat tilbake fra konserten på Garage. Verdt å få med seg, dævn! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Norske Shining er dritbra live. Men innenfor Jazz-ish band i norsk er jeg mye større fan av The Thing. Og Jaga Jazzist som er en mix av electronica og jazz, dog for det meste electronica den siste tiden spør du meg. The Thing - Art Star http://open.spotify.com/track/13AXFcHJHyWVlZVckXSiR8 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Så ... Shining er en salig blanding av frijazz og black metal? oO Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Så ... Shining er en salig blanding av frijazz og black metal? oO Noe sånt. Etter å ha hørt den nye plata en del vil jeg si de har fått stor innflytelse fra Meshuggah, noe som ikke er en dårlig ting. Plata høres ut som stebroren til Fredrik Thordendahl Special Defects - Sol Niger Within (Thordendahl er gitaristen i Meshuggah). Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Har hørt på Fisheye av Shining 4-5 ganger nå, og den vokser fort! Hatet det i begynnelsen, men nå... Not bad. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Digger alt på ski skiva så langt. Og King Crimson-cover er alltid morsomt. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Plata var et stort kaos i begynnelsen, men den vokser for hver gjennomhøring Eneste sporene jeg har litt problemer med nå er Blackjazz Deathtrance og Omen, som fortsatt er kaos Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Husker jeg så den på Store Studio da den gikk live, og det var jo ganske ok. Problemet er og blir keyboardet. :< Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Ja, enig der. Blir rett og slett for overkill E:leif Endret 22. januar 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå