Filmvenn Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hele "gjengen" til Bob er nærmest fylliker, som i Traveling Wildburys altså. Men de er "gode" fyllikere, eller var. George Harrison, Roy Orbinson, Tom Petty og han andre er jo rett og slett herlige. Er Sitter å hører gjennom albumet til Monsters of Folk, herlig supergruppe. Er liksom folk fra forskjellige deler av indie-sjangern der. Samme som TCV. Det har vært mange nye supergrupper i år. Them Crooked Vultures(QOTSA, Foo Fighters/Nirvana og Led Zepplin), Monsters of Folk(M.Ward/Bright Eyes/My Morning Jacket), Dead Wheater(QOTSA, White Stripes The Kills), Chickenfoot og Tinted Windows(Hanson/Smashing Pumpkins/Cheap Trick) De tre førstenevnte digger jeg. Men Chickenfoot(RCHP, Joe Satriani og Van Halen) er egentlig åpenbart et band som har kommet noen år seint. Må nesten bare være fans av som nesten gidder å høre på det. Og Tinted Windows er bare skrekkelig. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Er det bare meg, eller er den nye plata til Moby skikkelig trist? Pleier å like musikken hans, men etter å ha hørt gjennom nye cden fikk jeg en skikkelig trist følelse Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har ikke hørt så mye på det, men jo er enig med deg og jeg digger det. Synes det kler moby. Han sier Vel at det er hans mest personlige album. Dette sier vel det meste: "Moby says his new album is really designed for one listener. It's not designed for a party, it's not designed for 20 people in a bar or night club to listen to. It's for someone lying in bed Sunday morning 9 o'clock when it's raining outside." Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Nå som 2009 nærmer seg slutten, er det noen som føler for å dele sine topplister? Sitter selv å setter sammen en liste over mine favorittalbum fra året som var, men det er jaggu meg ikke lett å vite hva man skal plassere hvor, eller hvor mange plasser man skal ha med. Topp 25: 25. Tim Hecker - An Imaginary Country 24. Snowing - Fuck Your Emotional Bullshit 23. jj - jj n° 2 22. Kråkesølv - Trådnøsting 21. Florence and the Machine - Lungs 20. Kylesa - Static Tensions 19. Loom - Selva Molhada 18. Mono - Hymn to the Immortal Wind 17. The Twilight Sad - Forget the Night Ahead 16. Girls - Album 15. maudlin of the Well - Part the Second 14. Grizzly Bear - Veckatimest 13. Andrew Jackson Jihad - Can't Maintain 12. Dirty Projectors - Bitte Orca 11. Strung Out - Agents of the Underground 10. Russian Circles - Geneva 9. Dinosaur Jr. - Farm 8. Do Make Say Think - The Other Truths 7. And So I Watch You From Afar - s/t 6. Maybeshewill - Sing the Word Hope in Four-Part Harmony 5. The Antlers - Hospice 4. Mouse on the Keys - An Anxious Object 3. The xx - xx 2. Animal Collective - Merriweather Post Pavillion 1. Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix Nummereringen er fortsatt littegranne hipp som happ, da det stadig skjer omrokeringer, men jeg albumene er rimelige sikre på. Endret 29. desember 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Nå som 2009 nærmer seg slutten, er det noen som føler for å dele sine topplister? Sitter selv å setter sammen en liste over mine favorittalbum fra året som var, men det er jaggu meg ikke lett å vite hva man skal plassere hvor, eller hvor mange plasser man skal ha med. Du kom meg visst i forkjøpet. Jeg hadde tenkt til å lage en egen tråd. Men, da tar jeg det heller her! Topp 10 2009: Mastodon - Crack The Skye Phideaux - Number Seven Blind Ego - Numb Devin Townsend Project - Ki/Addicted The Dear Hunter - Act III: Life and Death Baroness - Blue Record Porcupine Tree - The Incident Giant Squid - The Ichthyologist Ghost Brigade - Isolation Songs Dunderbeist - 8 Crows and Counting Honorable mentions: maudlin of the Well - Part the Second Kylesa - Static Tension The Fall of Troy - In the Unlikely Event Topp 10 2000-2009: Opeth - Blackwater Park Mastodon - Leviathan Muse - Absolution Porcupine Tree - In Absentia Foo Fighters - In Your Honor Pain of Salvation - Be Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence Between The Buried & Me - Colors Spock's Beard - Snow Blackfield - Blackfield Honorable mentions: Demians - Building an Empire Bigelf - Cheat the Gallows (Med forbehold om endringer!) Endret 29. desember 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Nå som du sier tror jeg kanskje en egen tråd hadde vært det beste. Det vil gjøre det hele mye mer oversiktlig, og man vil få flere innspill fra folk som ikke bruker å være innom musikkafeen. Jeg er redd jeg har lite kjennskap til artistene på din '09-liste (annet enn Mastodon og The Fall of Troy), men du skal få kudos for Kylesa og maudlin of the Well. Endret 29. desember 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ja, kan ikke noen som gidder lage en topp 10 album tråd? Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) @Lord Britishface: Litt gøy med Kylesa, faktisk. Det var et totalt random kjøp, og muligens det beste jeg har gjort(av random valgte skiver, altså). Jeg vet ikke hvem du ikke har hørt om på listen min, men jeg anbefaler deg å sjekke ut The Dear Hunter. Endret 29. desember 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Hva med å dele tråden i to? En hvor man poster listene sine, og en annen for å diskutere valgene brukere har gjort. På den måten får man en fint lite arkiv over forumets favoritter. (Dobbelttrommene på Static Tensions. <3) Endret 29. desember 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
someOen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er ein topp 3-tråd her ein stad, trur eg. Lenke til kommentar
Such Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...songid=62259560 er dette det neste norske bandet som gjør det stort? de har samlet inn penger gjennom 50k music. (hvor blant annet public enemy og snow patrol har vært innblandet) det er også produsenten bak noe av Snow Patrol sitt matriale som har produsert albumet i England. De har en smakebit av albumet liggende ute på myspace nå, de kommer til å slippe platen i starten av det nye året. Si din mening? Jeg kjenner forøvrig to i bandet, så det hadde vært gøy å høre hva dere synes. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Topp 10, 2009. 1. The Low Frequency In Stereo - Futuro 2. The Antlers - Hospice 3. Pure Reason Revolution - Amor Vincit Omnia 4. Porcupine Tree - The Incident 5. Future Of The Left - Travels With Myself And Another 6. Dredg - The Pariah, the Parrot, the Delusion 7. Dälek - Gutter Tactics 8. Engineers - Three Fact Fader 9. David Sylvian - Manafon 10. Doves - Kingdom Of Rust Dette var ikkje lett. Rekkjefølgen er sikkert heilt feil. Uansett, masse bra i år. Endret 30. desember 2009 av someOen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 For de som har sett Bronson og lengter etter et gjenhør: Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Kunne tenkt meg å høre på cd fra en av de mange Hiphop og R&B artistene. Noen som kan komme med en rask anbefaling? Edit: Ble spennende å høre på det første albumet fra Dr. Dre. Endret 30. desember 2009 av HalogenpæreUtenLys Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 En rolig og behagelig låt for aftenen, Dntel - Umbrella: Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Herlig musikk, hele Life Is Full Of Possibilities albumet er flott. Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg må nesten spille litt rolig musikk av Steve Hackett ( var med i Genesis på 70 tallet ) før jeg legger meg... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva syns folk om Kråkesølv? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Det er feiende flott! Melodisk synes jeg det er av høyeste internasjonal kvalitet, og det er fint å høre noen som synger på norsk, og med litt av en dialekt attpåtil. Endret 2. januar 2010 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Elsker denne sangen Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå