Acrid Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Herregud så irriterende det skulle være at det er umulig å fa tak i teksten til Meshuggahs "War". Argh. 6656890[/snapback] Tviler på at noen som helst kan den teksten, selv ikke Kidman. Ellers så er dette et tappert forsøk: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): one day while i was seeking violencei could see the blocks of terror raid searching out of term for human flesh killing its pain from wash to drains complete the women mutilation you've got to love getting hurt for stealing mutants but the only currency is the trading of human souls man or machine? machines gone mad leader of soft but quiet hands studying narcoley, another fright it would make no sense, to wait for the war war so sewn the match whose sawed-off read-something mad leg tear pyrotic soul to beat up kill some of the rich, the rich kill our self-created christ vanity knocked down in the thick machinery pass across to turn our thoughts to and give our feds to a lost cause know that suffering arise, streched between the lupid(?) wall any stares to the milky way, choose the side we're on we're on a war filling our heads to serve elysia poison blood/self see in further than humilation let aside the industry of deformity terminate your war mending gleaming suicide still we stare indifferently murder called reality Originalversjonen er mye, mye bedre forresten. "JÄVLA FLINKIS JÄVEL!" Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hva med å sjekke ut "Themes From William Blake's The Marriage of Heaven and Hell"? (Ulver/Kveldssanger-debatten) Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Nå er det DDE-konsert sånn ca 1 km i fra huset mitt i Fredrikstad, og jeg hører hele konserten her på rommet mitt! :!: Kall mæ gjerne bondeknøl, en håttentått og tuljing Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Da jeg gikk rundt i Haugesund by, nå som det er sildajazz, så fikk jeg plutselig et kick for jazz-musikk. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 16 Horsepower var jo faktisk... fett. *høre mer på* 6656290[/snapback] Jepp, må være den kuleste førstegangslytteropplevelsen man kan ha... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Da jeg gikk rundt i Haugesund by, nå som det er sildajazz, så fikk jeg plutselig et kick for jazz-musikk. 6658780[/snapback] Mitt intrykk er at den festivalen handler mer om blues en jazz... Lenke til kommentar
Laman Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Finnes det en ikke-akustisk versjon av "Where did you sleep last night"" av Nirvana? Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 16 Horsepower var jo faktisk... fett. *høre mer på* 6656290[/snapback] Jepp, må være den kuleste førstegangslytteropplevelsen man kan ha... 6659143[/snapback] 16 Hp er skikkelig digg. Veldig synd at de er oppløst. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Da jeg gikk rundt i Haugesund by, nå som det er sildajazz, så fikk jeg plutselig et kick for jazz-musikk. 6658780[/snapback] Mitt intrykk er at den festivalen handler mer om blues en jazz... 6659688[/snapback] Tør jeg spørre om hvorfor det? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Var der en gang, da hørte jeg blues, ikke jazz. Har snakket med en del folk og det er noen som deler min oppfatning. Er jo ikke så uvanlig med at en tar med mye som er "i slekt" med sjangeren da, div. bluesfestivaler i norge hyrer jo inn rock og til og med metall... Endret 12. august 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det er jo sant. Men det er jo mest jazz vil jeg tru. Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har nettopp oppdaget Muse sin Black Hole And Revelations, som er veldig bra. Bør man gå kronologisk til verks på de andre platene, eller bør en nybegynner starte med noe annet? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Noen andre som har hørt debutplata til Motorpsycho, Lobotomizer? Debutplate om en ser bort fra demoer og sånt tull ... Jeg synes den er noe av det bedre de har kommet med. Blissard er en del hakk bedre, men jeg liker altså også den tidlige råere stilen bandet hadde. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Finnes det en ikke-akustisk versjon av "Where did you sleep last night"" av Nirvana? 6659918[/snapback] Joda, sjekk ut 5-disc-kompilasjonen Outcesticide.. Incesticide er en orginal anti-bootleg fra bandet, men outcesticide er da ikke helt butikkvennlig. Mye mye bra der. Jeg må si det man finner på de tapsa er bedre enn alt de har i hyllene. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Har nettopp oppdaget Muse sin Black Hole And Revelations, som er veldig bra. Bør man gå kronologisk til verks på de andre platene, eller bør en nybegynner starte med noe annet? 6661577[/snapback] Alle platene er veldig bra, og ganske forskjellige. Du kan like godt begynne kronologisk (Showbiz->Origin of Symmetry->Absolution) som noe annet. Selv synes jeg Origin of Symmetry er best, med noe sånt som 9 klassikere og 2 knallgode sanger av 11 totalt. Endret 12. august 2006 av GuardiaN-- Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Garth Brooks - Ain't Going Down Till The Sun Comes Up cøntri på sitt beste! Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har nettopp oppdaget Muse sin Black Hole And Revelations, som er veldig bra. Bør man gå kronologisk til verks på de andre platene, eller bør en nybegynner starte med noe annet? 6661577[/snapback] Alle platene er veldig bra, og ganske forskjellige. Du kan like godt begynne kronologisk (Showbiz->Origin of Symmetry->Absolution) som noe annet. Selv synes jeg Origin of Symmetry er best, med noe sånt som 9 klassikere og 2 knallgode sanger av 11 totalt. 6662334[/snapback] takk for innspill Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har nettopp oppdaget Muse sin Black Hole And Revelations, som er veldig bra. Bør man gå kronologisk til verks på de andre platene, eller bør en nybegynner starte med noe annet? 6661577[/snapback] Alle platene er veldig bra, og ganske forskjellige. Du kan like godt begynne kronologisk (Showbiz->Origin of Symmetry->Absolution) som noe annet. Selv synes jeg Origin of Symmetry er best, med noe sånt som 9 klassikere og 2 knallgode sanger av 11 totalt. 6662334[/snapback] Eller gå direkte til originalen, Radiohead. Og dette er min subjektive holdning: det meste Muse gjør/har gjort finner du igjen på albumet The Bends av Radiohead. (som er et knakende godt album) Dette gjelder spesielt mr. Bellamy's vokale krumspring. Han høres på det beste ut som en parodi på Thom Yorke. Og jeg kan ikke fatte eller begripe at den siste Muse-produksjonen har fått såpass overstrømmende kritikker. Oppfinnsomt plagiat, spør du meg. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Bellamy en Thom Yorke-parodi? Muse er Radiohead-plagiat? Neineinei, ikke litt engang. Muse har ørten snes ganger mer badassity-faktor enn Radiohead. FEITE basslinjer og smekker tidvis til med helt utrolig kræisiriffing som SOAD bare kan drømme om. <3 Skal dog sies jeg ikke har så mye til overs for pre-OK Computer Radiohead...Kid A og Amnesiac derimot er namnam. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Eller gå direkte til originalen, Radiohead. Og dette er min subjektive holdning: det meste Muse gjør/har gjort finner du igjen på albumet The Bends av Radiohead. (som er et knakende godt album) Dette gjelder spesielt mr. Bellamy's vokale krumspring. Han høres på det beste ut som en parodi på Thom Yorke. Og jeg kan ikke fatte eller begripe at den siste Muse-produksjonen har fått såpass overstrømmende kritikker. Oppfinnsomt plagiat, spør du meg. 6663654[/snapback] Jeg kjenner ikke veldig godt til Radiohead, men jeg kan ikke se noen spesielle likheter mellom bandene, spesielt etter Showbiz. Mr. Bellamy er, og igjen, dette er dømming etter å ha hørt få sanger av Radiohead, en overlegen vokalist. Den eneste likheten jeg kan se, er at ingen er redde for å bevege seg inn i falsett-området. EDIT: Jeg synes ikke at Radiohead er et dårlig band, men de sangene jeg har hørt, har det vært en slags "ok, men snork"-faktor over. Endret 12. august 2006 av GuardiaN-- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå