Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Herregud så irriterende det skulle være at det er umulig å fa tak i teksten til Meshuggahs "War". Argh.

6656890[/snapback]

 

Tviler på at noen som helst kan den teksten, selv ikke Kidman. Ellers så er dette et tappert forsøk:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

one day while i was seeking violence

i could see the blocks of terror raid

searching out of term for human flesh

killing its pain from wash to drains

 

complete the women mutilation

you've got to love getting hurt for stealing mutants

but the only currency is the trading of human souls

man or machine? machines gone mad

leader of soft but quiet hands

studying narcoley, another fright

it would make no sense, to wait for the war

 

war

 

so sewn the match whose sawed-off read-something

mad leg tear pyrotic soul to beat up kill some of the rich, the rich

kill our self-created christ

 

vanity knocked down in the thick machinery

pass across to turn our thoughts to and give our feds to a lost cause

know that suffering arise, streched between the lupid(?) wall

any stares to the milky way, choose the side we're on

we're on a war

 

filling our heads to serve elysia

poison blood/self

see in further than humilation

let aside the industry of deformity

 

terminate your war

mending gleaming suicide

still we stare indifferently

murder called reality

 

Originalversjonen er mye, mye bedre forresten. :p

 

"JÄVLA FLINKIS JÄVEL!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var der en gang, da hørte jeg blues, ikke jazz. :p

Har snakket med en del folk og det er noen som deler min oppfatning.

 

Er jo ikke så uvanlig med at en tar med mye som er "i slekt" med sjangeren da, div. bluesfestivaler i norge hyrer jo inn rock og til og med metall...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Noen andre som har hørt debutplata til Motorpsycho, Lobotomizer? Debutplate om en ser bort fra demoer og sånt tull ...

Jeg synes den er noe av det bedre de har kommet med. :wee:

Blissard er en del hakk bedre, men jeg liker altså også den tidlige råere stilen bandet hadde.

Lenke til kommentar
Finnes det en ikke-akustisk versjon av "Where did you sleep last night"" av Nirvana?

6659918[/snapback]

 

Joda, sjekk ut 5-disc-kompilasjonen Outcesticide.. Incesticide er en orginal anti-bootleg fra bandet, men outcesticide er da ikke helt butikkvennlig. Mye mye bra der. Jeg må si det man finner på de tapsa er bedre enn alt de har i hyllene.

Lenke til kommentar
Har nettopp oppdaget Muse sin Black Hole And Revelations, som er veldig bra. Bør man gå kronologisk til verks på de andre platene, eller bør en nybegynner starte med noe annet?

6661577[/snapback]

 

Alle platene er veldig bra, og ganske forskjellige. Du kan like godt begynne kronologisk (Showbiz->Origin of Symmetry->Absolution) som noe annet. Selv synes jeg Origin of Symmetry er best, med noe sånt som 9 klassikere og 2 knallgode sanger av 11 totalt. :)

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Har nettopp oppdaget Muse sin Black Hole And Revelations, som er veldig bra. Bør man gå kronologisk til verks på de andre platene, eller bør en nybegynner starte med noe annet?

6661577[/snapback]

 

Alle platene er veldig bra, og ganske forskjellige. Du kan like godt begynne kronologisk (Showbiz->Origin of Symmetry->Absolution) som noe annet. Selv synes jeg Origin of Symmetry er best, med noe sånt som 9 klassikere og 2 knallgode sanger av 11 totalt. :)

6662334[/snapback]

takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Har nettopp oppdaget Muse sin Black Hole And Revelations, som er veldig bra. Bør man gå kronologisk til verks på de andre platene, eller bør en nybegynner starte med noe annet?

6661577[/snapback]

 

Alle platene er veldig bra, og ganske forskjellige. Du kan like godt begynne kronologisk (Showbiz->Origin of Symmetry->Absolution) som noe annet. Selv synes jeg Origin of Symmetry er best, med noe sånt som 9 klassikere og 2 knallgode sanger av 11 totalt. :)

6662334[/snapback]

 

Eller gå direkte til originalen, Radiohead. Og dette er min subjektive holdning: det meste Muse gjør/har gjort finner du igjen på albumet The Bends av Radiohead. (som er et knakende godt album)

 

Dette gjelder spesielt mr. Bellamy's vokale krumspring. Han høres på det beste ut som en parodi på Thom Yorke. Og jeg kan ikke fatte eller begripe at den siste Muse-produksjonen har fått såpass overstrømmende kritikker. Oppfinnsomt plagiat, spør du meg.

Lenke til kommentar

Bellamy en Thom Yorke-parodi? Muse er Radiohead-plagiat? Neineinei, ikke litt engang.

 

Muse har ørten snes ganger mer badassity-faktor enn Radiohead. FEITE basslinjer og smekker tidvis til med helt utrolig kræisiriffing som SOAD bare kan drømme om. <3

 

Skal dog sies jeg ikke har så mye til overs for pre-OK Computer Radiohead...Kid A og Amnesiac derimot er namnam. :)

Lenke til kommentar
Eller gå direkte til originalen, Radiohead. Og dette er min subjektive holdning: det meste Muse gjør/har gjort finner du igjen på albumet The Bends av Radiohead. (som er et knakende godt album)

 

Dette gjelder spesielt mr. Bellamy's vokale krumspring. Han høres på det beste ut som en parodi på Thom Yorke. Og jeg kan ikke fatte eller begripe at den siste Muse-produksjonen har fått såpass overstrømmende kritikker. Oppfinnsomt plagiat, spør du meg.

6663654[/snapback]

 

Jeg kjenner ikke veldig godt til Radiohead, men jeg kan ikke se noen spesielle likheter mellom bandene, spesielt etter Showbiz.

 

Mr. Bellamy er, og igjen, dette er dømming etter å ha hørt få sanger av Radiohead, en overlegen vokalist. Den eneste likheten jeg kan se, er at ingen er redde for å bevege seg inn i falsett-området.

 

EDIT: Jeg synes ikke at Radiohead er et dårlig band, men de sangene jeg har hørt, har det vært en slags "ok, men snork"-faktor over. :)

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...