svinepelz Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Fy faen, er det mange som har hørt om Fredrikstad-bandet Tellusalie før? Sjekket dem ut i dag etter å ha lest dette.Nå er jeg snart på min 3. strake gjennomlytting av albumet deres. Geniale saker, helt seriøst det beste norske albumet jeg har hørt på dritlenge. Anbefales på det sterkeste. Tellusalie på Spotify. En smule oppskrytt, basert på de tre første låtene. Helt greit og kompetent, men det gir meg ikke gåsehud. Tredjelåta minner om en blanding av Hellbillies og Heidi Hauge. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Zelda fans, enjoy! Beste jeg har hørt på lenge. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Kva sjanger er Hockey? Har undret lenge...Veldig bra musikk! Ligg på spotify! Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Zelda fans, enjoy! Beste jeg har hørt på lenge. Haha. Kult! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Utrolig bra. Noen mennesker er bare så fantastisk kreative. Lenke til kommentar
HaraldUrKv94 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Noen som kan anbefale noen fete Creedence- låter? Alle de andre anbefalte er gode, men en mindre kjent, men minst like fet en er Sailor's Lament fra plata deres Pendulum. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Snurra rundt på SomethingAwful, lette etter ny musikk og fant denne karen, med sitt ufattelig fete instrument og gjør et (i mine ører) jævlig bra cover av Neil Youngs "Heart of Gold"! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) "The music may sound different, but the message is the same" Endret 6. desember 2009 av SuKa Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Sikkert old som fy men jeg har gått å nynnet på denne i mange dager nå Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 "The music may sound different, but the message is the same" GO SONSEED! Verdens tøffeste band! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Noen som har anbefalinger på musikk som ligner Ulvers Perdition City? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hva med Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents? Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 GO SONSEED! Verdens tøffeste band! Elsker hvordan du kan se at den tjukke koristen tenker "What the fuck am I doing here?". Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Noen som har anbefalinger på musikk som ligner Ulvers Perdition City?Ulver er jo veldig inspirert av Coil. Kommer ikke på noen album som minner akuratt om Perdition City, men de er definitivt verdt å sjekke ut uansett. Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Finnes det en tråd her inne som linker til denne typen musikk ? Hva slags type musikk er dette ? Denne versjonen er på 10 min. mens originalen er på 30 min. Se filmen hos Youtube Endret 7. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det der digget jeg faktisk! Utrolig kult. Hvis man ser på Wikipedia, så driver Klaus Schulze med elektronisk musikk så det er jo en form for det, men han har visst i de senere år begynt å ta i bruk elementer fra blant annet klassisk musikk og jazz, noe jeg synes vi hører tydelig her. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Må seia Bjørn Hellfuck er veldig underholdendes musikk ! Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Ja, Klause Schulze har holdt på i mange år. Har faktisk 3 LP'er som han ga ut på 80 tallet. Flere av sangene varer bortimot 30 minutter. Desverre er dette musikk som aldri havner på hitlistene. Skulle satt stor pris på en tråd som omtaler denne typen musikk. ____ Her er en annen smakebitt fra Space Ambient type musikk. Steve Roach og Dream Body. Tror det finnes en musikk DVD av denne sangen. Skulle likt å sett den på en 50" plasma skjerm ... Se filmen hos Youtube Endret 7. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Elsker det! Ser ikke ut som det finnes en tråd om slikt, ser heller ikke en tråd om Ambient musikk, hvor dette kanskje kunne passet under, på lista over sjangertråder selv om jeg mener å ha sett en. Eventuelt kan du jo tenke på om du har lyst til å lage en. Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har desverre ikke lyst til å lage en tråd om dette , men håper at andre kan gjøre det. Den eneste tråden jeg kan finne som likner er Techno , men den tråden linker mye til "populistisk" musikk som ikke kan sammenliknes med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå