SnittLeif Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 jeg syns det er et godt tiltak når man først ikke har hørt noe av Elvis Costello, å fortsette med å ikke høre noe av Elvis Costello.. kun min egen mening, men dog Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Noen albumtips til en som aldri har hørt noe på Elvis Costello? Armed Forces. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Om Costello er noe for meg finner jeg fort nok ut Takker for tips Lenke til kommentar
Toften Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Nokon som har nokon moderne folk rock band å anbefale som likner litt på Fairport Convention? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg vil ha mer av dette... Hva har dere? Takk Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Dæven, det var kult! Regner med du sjekka myspacen hans? Aner ikke om noen andre som lager lignende eller noe annet som kan minne om det, men skulle gjerne hatt det selv. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Boards of Canada kansje? Se filmen hos Youtube Selv kunne jeg tenkt meg noen anbefalinger innen sjangeren Krautrock. Har hørt en del på Can og Neu! i det siste og kunne gjerne tenkt meg å sjekke ut noen fler i sjangeren. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det må være den stiligste musikkvideoen noensinne! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Har lagt ut min første EP på forumet (se link i signatur), og vil gjerne ha kommentarer! Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hepp! Noen som liker Dum Dum Boys her? Har ikke fått hørt den nye singelen, så bare lurte på hva folk syns? Og lurte og på om ingen vet om en plass å finne den? Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Jeg kom tilfeldig over Shabba Ranks, og han er fet! Check it - spotify:track:77zaeQvQm8x3zGQMiHDSba During his heyday, Shabba Ranks was arguably the most popular dancehall toaster in the world. He was a massive crossover success in the U.S., thanks to an openly commercial hybrid of reggae and hip-hop(Litt Damian Marley, altså [red. anm.]), and also to prominent duet partners like Maxi Priest, Johnny Gill, and KRS-One. All of this brought him several hit singles and albums on the R&B charts in the early '90s, and made him the first dancehall artist to win a Grammy. Ranks' distinctive, booming growl of a voice earned him many imitators, and his sex-obsessed lyrics -- while drawing criticism for their unrelenting "slackness" -- made him one of dancehall's hottest sex symbols. Ranks' early success also helped pave the way for even bigger crossovers by artists like Shaggy and Sean Paul. *Dancehall is a genre of Jamaican popular music that developed in the late 1970s, initially as a more sparse and less political and religious variant of reggae than the roots style that had dominated much of the 1970s.[1] Endret 24. september 2009 av toth Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 oldboy: Den var knall! Som Ziltoid sa, noe av Boards of Canada kanskje. Ellers kan du jo sjekke her http://www.last.fm/tag/electronic Og da spesielt på electronica og trip-hop miljøet hvor det samples mye på lik måte som i filmen du viste:) Jeg storkoser meg bla med Lamb for tiden http://www.last.fm/music/Lamb Selv kunne jeg tenkt meg noen anbefalinger innen sjangeren Krautrock. Har hørt en del på Can og Neu! i det siste og kunne gjerne tenkt meg å sjekke ut noen fler i sjangeren. Faust http://www.last.fm/music/Faust De har noen meget spesielle konserter også. Var på en i Bergen i sommer. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg vil ha mer av dette... Hva har dere? Takk Jeg synes det liknet litt på Crystal Castles. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Selv kunne jeg tenkt meg noen anbefalinger innen sjangeren Krautrock. Har hørt en del på Can og Neu! i det siste og kunne gjerne tenkt meg å sjekke ut noen fler i sjangeren. Sjekk Den mikroskopiske kraut-tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...18&hl=kraut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Noen forslag til band som ligner Saybia? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Noen forslag til band som ligner Saybia? http://www.last.fm/music/Saybia/+similar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Takker Cyph. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Selv kunne jeg tenkt meg noen anbefalinger innen sjangeren Krautrock. Har hørt en del på Can og Neu! i det siste og kunne gjerne tenkt meg å sjekke ut noen fler i sjangeren. Popul Vuh (Tyske Popol Vuh altså) og Güru Güru Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Sjekk Den mikroskopiske kraut-tråden:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...18&hl=kraut Den ser ut til å ha levt opp til trådtittelen . Takker for forslagene. Det blir mye å sjekke ut her ser jeg, de har jo så mange utgivelser alle sammen. Edit: Legger ved en liten godbit: Se filmen hos Youtube Endret 26. september 2009 av Ziltoid Lenke til kommentar
Colb Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Andre enn meg som har blitt frelst av Owen pallett/final fantasy? så langt tror jeg det bare er jeg i hele norge som har hørt på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå