Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Var på konsert med Europe nå for en snau time siden. De spilte så klart alle sine klassikere, men også en del nytt som jeg synes var bra. Fra platen som kommer nå til høst. Den skal jeg ha :)

Misunner deg noe sykt, må vel skaffe meg den nye jeg og :)

Se filmen hos Youtube

Endret av SRV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye annet som kommer de neste måndene.

September nytt album av:

Porcupine Tree, Dizzee Rascal, Pearl Jam, Megadeth, Kid Cudi, Living Colour, Muse, Saosin, Brand New, AFI, Alice In Chains, Biffy Clyro og Beastie Boys.

Oktober nytt album av:

Flight of the Conchords, HORSE The Band, Weezer og Air.

Lenke til kommentar

Hei !

Jeg er kanskje ikke den første som lurer på hva man skal fylle ipoden med ..

Men til tross for at jeg har 1200 sanger på itunes, blir ipoden ikke helt full enda.

Så jeg tittet litt rundt på Itunes Store , og det er ikke alle ting som koster skjorta, for det er ikke alt man gidder å betale skjorta for ?

Det er nemlig noe som heter Podcasts.

Du kan få gratis episoder med det mest intressange og uintressange som passer deg.

Hvis du vil se på ''Ungkaren 20 vs. 40'' kan du laste ned små klipp av episodene.

Dette er også massevis av andre ting også!

F.eks ; Åndenes Makt, Yoga, Matlaging, Naturprogrammer, Tegneserier.

Det meste er korte klipp, men du kan også få hele episoder : )

Lykke til !

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg hjelp til å finne noe ny musikk, og da er kanskje dette rett sted å spørre.

Har alltid hørt mye på gitarbasert rock. Favorittene er for det meste AC/DC, Deep Purple, Led Zeppelin, Dio, GNR, QOFTSA, Metallica, Thin Lizzy, Jokke, Wolfmother, Bon Jovi osv... + mye punk Ble litt lei etterhvert, så begynte å høre mer på prog rock; Jethro Tull, Pink Floyd (Roger Waters), Yes, Genesis, Gentle Giant, King Crimson osv..

I det siste har jeg begynt å høre litt på band som; Hot Chip, MGMT, Røyksopp, Crystal Castles, Metronomy og Datarock. Noe av dette er veldig god musikk, men begyner å lengte tilbake til gitarer, føler at det er mye mer sjel i en rocke sang. Kan godt være mulig det er dette i mer elektronisk musikk også, men jeg greier liksom ikke helt å ta tak i det og identifisere meg med det.

Så spør vel egentlig om noe god musikk med "sjel" hvis dere skjønner hva jeg mener. All slags musikk er velkommen, untatt heavy metal hvor man ikke hører hva vokalisten synger. Savner veldig den følelsen å høre en god sang som bare setter seg på hjernen og gjør at man ikke kan unngå å smile når man tenker på den.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hvis du liker raske fengende riff og fete soloer sjekk ut Suicidal Tendencies.

Det spørs vel mest på vokalen om du liker det eller ikke, hat eller elsk.

De spiller en blanding av hardcore punk og thrash metal, sjangeren musikken deres hører til er crossover thrash.

Eks.

http://www.youtube.com/watch?v=wmPPjzr7TBU

Sjeldent den sangen ikke gjør meg glad ;)

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Så spør vel egentlig om noe god musikk med "sjel" hvis dere skjønner hva jeg mener. All slags musikk er velkommen, untatt heavy metal hvor man ikke hører hva vokalisten synger. Savner veldig den følelsen å høre en god sang som bare setter seg på hjernen og gjør at man ikke kan unngå å smile når man tenker på den.

Sjekk ut The Libertines, f.eks. Up the Bracket.

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg hjelp til å finne noe ny musikk, og da er kanskje dette rett sted å spørre.

Har alltid hørt mye på gitarbasert rock. Favorittene er for det meste AC/DC, Deep Purple, Led Zeppelin, Dio, GNR, QOFTSA, Metallica, Thin Lizzy, Jokke, Wolfmother, Bon Jovi osv... + mye punk Ble litt lei etterhvert, så begynte å høre mer på prog rock; Jethro Tull, Pink Floyd (Roger Waters), Yes, Genesis, Gentle Giant, King Crimson osv..

I det siste har jeg begynt å høre litt på band som; Hot Chip, MGMT, Røyksopp, Crystal Castles, Metronomy og Datarock. Noe av dette er veldig god musikk, men begyner å lengte tilbake til gitarer, føler at det er mye mer sjel i en rocke sang. Kan godt være mulig det er dette i mer elektronisk musikk også, men jeg greier liksom ikke helt å ta tak i det og identifisere meg med det.

På forhånd takk.

Jeg tror jeg skjønner hva du er på leiting etter; du vil ha noe råere og mindre overprodusert? Jeg tenker kanskje litt Bright Eyes, Tom Waits, The Hold Steady, The National og sånn. Gidder ikke ramse opp haugevis av navn for du må jo rekke å sjekke ut ting også.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skjønner hva du er på leiting etter; du vil ha noe råere og mindre overprodusert? Jeg tenker kanskje litt Bright Eyes, Tom Waits, The Hold Steady, The National og sånn. Gidder ikke ramse opp haugevis av navn for du må jo rekke å sjekke ut ting også.

Tusen takk!!! har bare hørt et par sanger fra Bright Eyes og Tom Waits, men var akkurat det jeg var ute etter, ble kjempe glad nå :yes:

Lenke til kommentar

På forhånd takk.

Liker du prog og elektronisk musikk er Pure Reason Revolution muligens bandet for deg - første album er rein prog, mens andre album som kom ut i år er mykje meir elektronisk. Sjelfull og herlig musikk, uansett. Ein av mine personlige favorittar, uten tvil. Prøv nokre songar, debutalbumet er på spotify om du har det.

Skal ikkje utelukke at eg misforstår smaken din heilt her no, men vil tru det vil falle i smak (berre på grunn av det faktum at musikken er så sørens god).

Lenke til kommentar
Liker du prog og elektronisk musikk er Pure Reason Revolution muligens bandet for deg - første album er rein prog, mens andre album som kom ut i år er mykje meir elektronisk. Sjelfull og herlig musikk, uansett. Ein av mine personlige favorittar, uten tvil. Prøv nokre songar, debutalbumet er på spotify om du har det.

Skal ikkje utelukke at eg misforstår smaken din heilt her no, men vil tru det vil falle i smak (berre på grunn av det faktum at musikken er så sørens god).

Amor Vincent Omnia er allerede i cd samlingen min, så det var et veldig bra forslag :-)

Lenke til kommentar

Hvis du mener Queens of The Stone Age etter GNR der, så for all del sjekk ut de andre bandene medlemmene fra Queens of The Stone Age spiller i. Eagles of Death Metal, et litt light-Queens of The Stone Age som lager veldig mye "partyrock". The Dead Weather er et veldig grunge-aktig nytt prosjekt med blant annet Jack White og vokalisten til The Kills. Kanskje sjekke best of-plata til Kyuss som er bandet som medlemmene av QOTSA spilte i først.

Annen rock i kalibern til Queens of The Stone Age, så kan sjekke ut bandet Faith No More.

Ser du nevner Jethro Tull, Yes, Genesis og PF. Så gå for Talking Heads?

Når du snakker om at du liker Bright Eyes. Så for all del kanskje Band of Horses, My Morning Jacket, Vampire Weekend o.s.v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...