Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

En finansmanns mening om tidenes 400 beste album, høyst subjektivt selvsagt. Les og la eder bli underholdt :fun:

 

edit: han skal ha kredit for å ha bred smak :)

6630149[/snapback]

Robert Johnson er knallbra. På topp? Kanskje.

 

Edit: Men er enig med TLZ, han hadde ikke så bredt spekter.

6630566[/snapback]

Javel? Og hva burde han ha hatt i sin samling som ville gjort den betydelig bredere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har blitt litt forelska i Seigmen etter eg såg Fra X til Døden. Herregud, korfor har eg ikkje oppdaga dei for lenge sida?

6631809[/snapback]

 

Noe av det samme her. Oppdaget først Seigmen da jeg tilfeldigvis så jeg hadde noen sanger på pcn. Sangen jeg hørte på var Hjernen er Alene og jeg ble satt ut av å høre så bra norsk rockemusikk.

Lenke til kommentar

Hvis han har tatt albumene ut fra eget hode, noe jeg ikke tror, så er det en imponerende liste. Personen må han en enormt god innsikt i popularitetsmusikk.

Men etter som dette bare er nok en liste, uten begrunnelser av noe slag, mistenker jeg han for å ha surfet og samlet på lister fra nettet, og plukket ut tilfeldig for å få det til å virke pro.

Lenke til kommentar
En finansmanns mening om tidenes 400 beste album, høyst subjektivt selvsagt. Les og la eder bli underholdt :fun:

 

edit: han skal ha kredit for å ha bred smak :)

6630149[/snapback]

Robert Johnson er knallbra. På topp? Kanskje.

 

Edit: Men er enig med TLZ, han hadde ikke så bredt spekter.

6630566[/snapback]

Javel? Og hva burde han ha hatt i sin samling som ville gjort den betydelig bredere?

6631307[/snapback]

Samlingen hans var meget god den, selv liker jeg utrolig mange av platene, men jeg mener at det var litt for mye kommersiell musikk der.

 

Metalartistene der f.eks. Går man litt lengre enn Metallica og Korn (jeg liker Metallica godt og Korn meget godt) finner man mye god musikk.

 

Ikke at jeg har veldig mye peiling på rap, men det er sikkert rap-plater som også hadde fortjent å være der.

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du til dette? Etter det jeg har fått med meg er jo ikke Garm mye glad i de tidlige platene heller.

6628188[/snapback]

Jeg tror ingen av Ulver-gutta er det, etter hva jeg har lest.

6634132[/snapback]

Det er vel bare Garm igjen i Ulver fra den tiden, så sånn sett er ikke det så rart, flere av de andre fra de gamle albumene driver med andre black/ekstrem metal prosjekter, så tror ikke de skammer seg noe særlig egentlig.

Lenke til kommentar
Metallen og hiphoppen er der. Uansett, det er bare en liste.

6634948[/snapback]

Selvproklamert objektivitet (joda, han forsøker å ironisere det bort) hører ikke hjemme når listen glimter med sitt fravær av viktige og banebrytende plater som markerte en overgang sterkere enn fra krokodillerock til psychedelia.

 

Eksempler:

 

Venom - Black Metal

Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky

Bathory - The Return and Under the Sign of the Black Mark

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...