Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Formuleringen ble litt merkelig ser jeg nå, men jeg får skylde på at jeg nettopp hadde skrevet 27 sider på eksamen og var mentalt utslitt.

Så over til spørsmålet. Før ville jeg ha svart Morrissey uten å tenke meg om. Å høre "There is a Light That Never Goes Out", og egentlig hele mesterskiva "The Queen is Dead" gjør meg øm den dag i dag. Men etter å ha hørt "Just Like Heaven" 17 ganger de tre siste dagene så ble jeg dog mer usikker.

Jeg går for en diplomatisk løsning og sier uavgjort.

Lenke til kommentar

Liker The Cure veldig selv, men Morrissey og The Smiths har jeg mye større forhold til. Har forsatt tatt vare på en gammel VHS-kasset hvor jeg tok opp Øya-konserten hans jeg var på for noen par år tilbake(tror det var 2006). Bare Eagles of Death Metal, Justice, Queens of The Stone Age, Neil Young og Radiohead som har gjort meg noe i nærheten av ekstase etter en konsert.

Selv om You Are The Quarry ikke kanskje er hans beste album må jeg si at det er en av mine favorittalbum de siste ti årene. Var forresten det albumet som gjorde at jeg begynte å høre på han, og ikke bare The Smiths.

Stemmen min går lett til Morrissey for min del.

EDIT: Litt over til 2 uker til jeg får se en av mine favorittband, gode gamle Faith No More live! Herregud gleder meg til Roskilde i år. Enda bedre, som en liten ekstra godbit fikk jeg gratisbilletter til onsdagen på øya av sjefen så da blir det Kåre And The Cavemen, Vampire Weekend, Band of Horses og Mew-konserter.

Kan noen nevne noen bra låter av Devo? Har nettopp begynt å digge dem litt, spesielt Working In A Coalmine, Unctrollable Urge og Girl U Want.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...