Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke vært på Starbucks rundt om, men jeg hører litt på rolig pianofokusert jazz. ECM kan generelt anbefales, men spesielt Marcin Wasilewski, Anat Fort, Tord Gustavsen, Ketil Bjørnstad, Stefano Battaglia og Vassilis Tsabropoulos burde du sjekke ut.

Edit: Og Tomasz Stanko, som er trompetist, men ikke så voldsomt "brå". Backes av Marcin Wasilewski på Suspended Night, som er en nydelig plate.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Plans fra 2005 er sammen med Transatlanticism deres beste album etter min mening. Det er i sin helhet bra, i tillegg til å ha noen virkelig gode enkelt sanger som skiller seg ut.

Jeg vet det er endel som liker deres nyeste (Narrow Stairs), jeg er desverre ikke en av de, da går jeg heller pre-2003, f.eks. The Photo Album" fra 2001. Om du liker Title and Registration fra Transatlanticism burde du forresten sjekke ut Title and Registration EP-en fra 2003, med en alternativ akustisk versjon av sangen. Fantastisk!

Endret av macros.
Lenke til kommentar
Album anbefaling av Death Cab for Cutie? Har Transatlanticism, hvilke andre er gode?

Plans er en veldig fin plate, litt mer strømlinjeformet enn Transatlanticism. Narrow Stairs er heller ikke så verst, litt mer hint til deres eldre dager enn Plans. Jeg for min del er ikke så begreistet for the Photo Album, som jeg rangerer som deres svakeste album, da går jeg heller for først Something About Airplanes og så We Have The Facr And We're Voting Yes.

Lenke til kommentar
Album anbefaling av Death Cab for Cutie? Har Transatlanticism, hvilke andre er gode?

Plans er en veldig fin plate, litt mer strømlinjeformet enn Transatlanticism. Narrow Stairs er heller ikke så verst, litt mer hint til deres eldre dager enn Plans. Jeg for min del er ikke så begreistet for the Photo Album, som jeg rangerer som deres svakeste album, da går jeg heller for først Something About Airplanes og så We Have The Facr And We're Voting Yes.

Takk, skal i hvertfall sjekke ut Plans, da det er det folk har anbefalt mest her.

Sjekket forresten uten Jonathan Johanssons En Hand i Himlen (albumet), men må si det var heller ujevnt. Albumsporet, innan vi faller, högsta taket, högsta våningen var veldig bra, mens resten var mer variende og en del ganske så kjedelige spor.

Lenke til kommentar

Må si jeg liker disse nye greiene til Eminem. Relapse er desidert mye bedre enn Encore.

Der, måtte bare si det.

Over til noe annet, noen som har hørt Onelinedrawing?

Fikk med en CD (The Volunteers) med en Mogwai-EP jeg kjøpte. Er ikke helt sikker på hva jeg syns om det enda, det er hørbart, men jeg har ikke klart å gjøre meg opp en mening enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...