Filmvenn Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 På tide med noe god norsk norsk musikk(snakker ikke om blackmetal eller noe annet sånt): Noe av de bedre norske livebandene jeg har sett når det kommer til rocken. Skal få med meg dem på Roskilde samt Faith No More, Nine Inch Nails, Oasis og Eagles of Death Metal, samt selvføgelig Klovner I Kamp. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Mye bra norsk ny musikk om dagen, men ikke så mye eller bra som svenskene Her er et eksempel: Jonathan Johansson - En Hand I Himlen Gleder meg til å se han på Slottsfjellfestivalen i sommer Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 I dag har det for det meste gått i rock + litt irsk folk. Dirty Sweet - Marionette (noe for Spaghetti Western fansen her inne?) name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube The Last Vegas - Loose Lips name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Riot:Noise - San Francisco (Medium kvalitet på videoen, finnes bedre på http://www.myspace.com/riotnoisemusic) name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Gráda - Pint of Reference Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Badering Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Herrejemin. Yoga Fire er det kleine bandet som var på det jævla gusjegrønne-postitlapper-i-trynet ungdomsprogrammet? Uff, nå får du faen meg gi deg :--P -- Hvis ikke A Song For Europe er Roxy Musics beste låt, så er den farlig nær i hvert fall. Nydelig. Endret 28. mai 2009 av Badering Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Apropos Roxy Muxic så har Harald Are Lund og Thomas Felberg hatt en Roxy Music-spesial. Så langt i hele 9 deler. Kan lastes ned på podkast. Endret 28. mai 2009 av Thlom Lenke til kommentar
Badering Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Sjeft. Harald Are Lund er jo en av norges beste musikkjournalister også, så dette må sjekkes opp. Har du en oversikt over hvor disse ligger? Jeg finner bare de tre siste på iTunes. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 NRK har en begrensning på hvor lenge podkaster med musikk kan ligge ute, mulig tiden har gått ut, men er muligens tilgjengelig i nettradioarkivet? Lenke til kommentar
Badering Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Æsj. Hva slags logikk er det NRK har? Er nok ikke det, men jeg får vel heller bare se de tre sakene. Takk for tips foresten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Æsj. Hva slags logikk er det NRK har? Er nok ikke det, men jeg får vel heller bare se de tre sakene. Takk for tips foresten. NRK vil nok gjerne ha hatt podkaster ute så lenge som mulig, men det er avtaler med rettighetshaverne som styrer dette. At NRK i det hele tatt kan legge ut podkaster med musikk er et lite under. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er det noen her som hører på Deportees? Jeg oppdaget dem igjennom Spotify-reklame og jeg digger det. Veldig sommerlig og fint Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Årets dille fra min side, og det vet jeg allerede: http://pitchfork.com/forkcast/12926-introd...palace-players/ Lenke til kommentar
zpug Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Finnes det elektroniske artister som har screaming med i sangene sine? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Er en del det faktisk. Relativt kjente grupper: Attack Attack! (punk/screamo/elektronisk) Brokencyde (rap/screamo/crunkcore) Breathe Carolina (electropop/screamo) I Set My Friends On Fire (hardcore/screamo/nintendocore/elektronisk) Ganske så ukjente: DOT DOT CURVE (electronisk/screamo) Tha Empire (rap/screamo) Det er vel de jeg hører mest på, men er jo bare å sjekke ut f.eks Last.fm. Ta gjerne en titt innom meg, hører en del på elektronisk musikk med screaming i. Endret 31. mai 2009 av KongKake Lenke til kommentar
haarod Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Noen som har noen sommeralbum å anbefale? Avslappende musikk, that is á la Jason Mraz, noe Miles Davis, noe RHCP (alle sjangre altså, men med den "sommerfeelingen") Jeg kan anbefale Deportees med Under the Pavement-The Beach. Et kjempealbum som passer perfekt til de siste dagene og de kommende dagene (hvertfall på Østlandet) Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Noen som har noen sommeralbum å anbefale? Avslappende musikk, that is á la Jason Mraz, noe Miles Davis, noe RHCP (alle sjangre altså, men med den "sommerfeelingen") Syns Monteé - Isle of Now har en del sumarkjensle i seg. Kokosnøtter, hvite strender, linklær, brun hud, disco i solnedgangen. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det høres veldig lovende ut. Takk skal du ha Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Nå har jeg leitet rundt på nettet, uten mye hell. Meg og en kamerat hørte en ny sang av Onkel P og Jan9 idag på radioen. Det eneste vi husker av teksten er " Du ser'em har jobb, du ser'em har bil, du ser'em bare fly forbi". Noen som vet hva sangen heter? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det er nok Jaa9 & Onklp - Glir Forbi. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 For dere som har vært på noen Starbucks rundt om; De spiller ofte en slags lounge-musikk, kan vel kanskje klassifiseres som pianofokusert rolig bakgrunns-jazz, ikke med de typiske "bråe" trompetene og slikt, mer.. flytende. Noen tips til slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå