Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hagnesta Hill -> Du & Jag Döden -> Vapen & ammunition

 

Mener selve Vapen & ammunition kunne vært litt bedre godtatt og hvis VinterNoll2 hadde vært med på noe annet B-sidene. De fleste hører på omtrent bare albumet. VinterNoll2 er liksom en grei låt og er blant de mange låtene til Kent som liksom tiltrekker seg lyttere. Nok om Kent fra min del.

 

Se filmen hos Youtube

Sommerhit som aldri ble noe stor? Elsker denne låta, synes det var merkelig at denne ikke slo ann mer som sommerlåt.

Lenke til kommentar

Ja, en tom video er virkelig en sommerhit. Da er man ikke akkurat kravstor til hva man kaller en sommerhit. :p

 

Forresten leste jeg en bra nyhet i VG i dag(papirutgaven). Erlend Øye kritiserte øya for plassen festivalen var på. Kanskje småenig, men den beste festivalen i Norge, bortsett fra Hove. Så jeg bryr meg egentlig ikke når den leverer så bra program år på år, selv fjorårets kanskje var litt småkjedelig var det også bra. Uansett over til nyheten; Kings of Convenience vil kanskje komme ut med album i år hvis de får det til(albumet skulle være så og si ferdig), på tide etter så mange år siden Riot On An Empty Street kom ut. Øye beskrev albumet som mye av det gamle, men at det var bra. Gleder meg veldig til det!

Lenke til kommentar

KoC vil komme ut med album snart, det er bare at de driver å finpusser den nå og skal gjøre den klar til salg og sånt. Så kan ta litt tid, men kommer nok iløpet av året.

 

Du har vel fått med deg at Arade Fire kom ut med en dvd med cd i mars/april? Den er til salgs i Norge, Miroir Noir: Neon Bible Archives kan du blant annet få kjøpt på Platekompaniet. Ellers er det lite nytt, men de leverer neppe ut noe album i år med nytt matriale.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Glasvegas er ja, veldig koselig musikk. Lenge siden jeg har hørt igjennom et album så mye som debutalbumet dems som kom i fjor. Blant de albumene er det artister som Pink Floyd, Band Of Horses, Queens of The Stone Age og Beirut som har album jeg har hørt et dusin ganger igjennom hvertfall. Tror jeg skal se Glasvegas på øya i år.

 

Ser ærlig talt ikke noe PF i Tommy Tokyo. Vil mer kalle det en blanding av Arcade Fire, Bob Dylan og Thomas Dybdahl.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og hører på Fjorden Baby! - Karoline og irriterer meg over at jeg ikke skjønner hva de synger i det andre verset.

 

Her er det jeg syntes det høres ut som, med det jeg ikke skjønner i fet skrift :p

 

hun er super skadelig

som nikotin og allslags medisin

vi har ingen flere grunner til å se oss mer om

i morges når vi sovnet var vi tom, tom

og hun er super voldelig (særlig?)

det er bare timer siden at jeg måtte sy ti sting

for jeg føler meg så fucking fri

når hun for utløp for sin sorg og raseri på meg, for:

 

tro meg når jeg sier hun er den beste for meg

bare tro meg når jeg sier hun er det beste som har skjedd meg

karoline!

 

hun er super offentlig (karoline!)

hun suger meg i portrom og på busser

det er det, hun er super smart og stygg (karoline!)

eg gikk et fot tilbake, snublet, falt for alt, hun er:

 

tro meg når jeg sier hun er den beste for meg

bare tro meg når jeg sier hun er det beste som har skjedd meg

karoline!

 

tro meg når jeg sier hun er den beste for meg

bare tro meg når jeg sier hun er det beste som har skjedd meg

karoline!

(karoliiineee)

 

Se filmen hos Youtube

 

Noen fra Bergen eller noen andre evt. som hører hva de egentlig synger her?

Lenke til kommentar
Glasvegas er ja, veldig koselig musikk. Lenge siden jeg har hørt igjennom et album så mye som debutalbumet dems som kom i fjor. Blant de albumene er det artister som Pink Floyd, Band Of Horses, Queens of The Stone Age og Beirut som har album jeg har hørt et dusin ganger igjennom hvertfall. Tror jeg skal se Glasvegas på øya i år.

 

Ser ærlig talt ikke noe PF i Tommy Tokyo. Vil mer kalle det en blanding av Arcade Fire, Bob Dylan og Thomas Dybdahl.

Synes Glasvegas var stor skuff. Hadde jo hørt mye bra og kjøpte plata, men det ga meg virkelig ikke mye.

Sant å si, så likte jeg virkelig ikke vokalen.

 

Tommy Tokyo er spennende. Om det er riktig at det er en god blanding av de tre, skal jeg i alle fall lytte skikkelig til Tommy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...