Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Badering: JD er genialt, ja. At jeg synes de er overvurderte, men likevel mener begge albumene er veldig gode sier egentlig sitt. Mye av det som ble utgitt etter Curtis' død er også bra, selv om jeg må høre mer på det før jeg gir noen konkrete anbefalinger.

 

Har du (eller noen andre som leser dette) hørt noe på New Order? Hvordan er det i forhold?

Lenke til kommentar

Har ikke helt turt å ta New Order helt seriøst opp enda. Har jo hørt Blue Monday såklart, og diverse småsaker. Sikkert helt kurant synthpop, men ikke min smak virker det som. Litt for Kraftwerk-preg, hvis jeg ikke bader helt utpå sjøen nå. Ikke bra i min bok, altså, for dere som liker sånt.

Lenke til kommentar

Er vel sommermusikk, eller sanger som gir sommerfølelsen vi nevner? Var på Dimitri From Paris i går på Betong. Det var virkelig en start på sommern. Mye dance nede på gulvet, og var en veldig bra oppstart på sommern. Ville dratt på Hot Chip i går(fredag), men jeg orka bare ikke etter i går.

 

 

Så SMK ble nevnt her ovenfor. Det bringer fram flere fylleturer til Halden og Svinesund/Strömstad med kameratene mine. Mye sol, mye klamme seter og varme i gamle bobbler(2/3 som kjører har bobbler, eller hadde). Så de live på Betong, men det stedet er ærlig talt ikke deilig, altfor klamt og varmt. Så glad for at de vil spille på Rockefeller også. :p

 

Så har vi også Yeasayer. I fjor hørte jeg denne låta("2080") veldig mye etter å ha lest om den på Pitchfork. Rolig låt, med en bra og rolig vokal prestasjon. Fungerer en million ganger bedre live i tilegg, og jeg er som regel den som fortrekker CD fremfor live. Selvom jeg drar nesten mer på konserter enn albumer jeg hører helt igjennom.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her inne nå, men morsomt å se alle videoene.

 

Selv har jeg "oppdaget" St. Thomas den siste uka. Jeg hørte først om han når han døde og begynte å høre litt på han, men det var så vanskelig å få tak i musikken hans. Men han har så utrolig mye bra.

 

Og Slagsmålsklubben er konge! Hadde vært moro å se dem live

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...