Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Absolutt prøv Justice. Hot Chip og The Knife kanskje også i tilegg. To bra electronica-band. Hot Chip litt mer pop electro og The Knife veldig bra å sært. Hot Chip spiller forresten et DJ-set i mai i Oslo på Betong, tidnes mest klammeste sted hvis de bruker samme rom som ved Slagsmålsklubben. Som garantert var en svett opplevelse.

CCR – Bayou Country

Chicago – Chicago X

Chicago – Chicago XI

Eric Clapton – 461 Ocean Boulevard

Steely Dan – Aja

Steely Dan – The Royal Scam

The Doors – The Doors

The Doors - The Soft Parade

The Doors – Waiting for the Sun

Fleetwood Mac – Rumours

Soundtrack Recordings from the Film Jimi Hendrix

Paul McCartney – Pipes of Peace

The Rolling Stones – The Rolling Stones

Southside Johnny and the Asbury Jukes – I Don’t Want To Go Home

Southside Johnny and the Asbury Jukes – This Time it’s for real

Music from the original soundtrack and more Woodstock

Sitter for øyeblikket med THe Dorrs - The Doors på. Back Door Man.

Ohh fant faktisk Rumours selv her i forrige månde, har vært savnet siden 2004. Kanskje fordi jeg ikke har lett så særlig og jeg har flytta 3 forskjellige ganger siden den tid. Nydelig nydelig plate, garantert en plate som har formet min musikksmak. Ikke at jeg hører mye på Fleetwood men den startet det gode øyet jeg har for indie musikk. Spesielt canadisk som Arcade Fire og Wolf Parade.

The Doors har alltid vært elskbart, alltid vært det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har ødelagt stemmen mens jeg har skrikesynget "Touch Me" på en fest. Jeg har en kameratgjeng med hiphopere, electronica-fanatikere(meg på en måte inkludert der) og hardcore punkere. The Doors og Blues Brothers er to band vi aldri kan la være å spille på en hyttetur eller fest. Særdeles nydelig nydelig låt den "Touch Me". Den er med på Soft Parade mener jeg, du bør så absolutt spille den låta du kommer til å lære å elske den nesten garantert. Nødvendigvis ikke på LP da.

Et band eller en artist jeg virkelig har hørt på den i siste tida, bortsett fra Ice Cube og det norske indiebandet Montèe er da Glasvegas. Vet ikke hvordan jeg skal forklare sounden. Som en god blanding av julemusikk og Placebo. Haha, nei elsker flere av låtene. Er klart i samme kaliber som førstealbumet til Franz Ferdinand. Har en god blanding av hits og ikke-hits. I tilegg et utenom det vanlige band. Du tenker hvertfall ikke på Oasis første gang(ikke det at jeg disser Oasis, jeg elsker det bandet). Eller Coldplay(det bandet vil jeg faktisk disse, men ikke nå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drum and bass du mener? Har forresten ikke hørt om bandet, det enste raskt fant på Yelp var dette og dette.

Nope, humm and base. Det er det de kaller musikkstilen sin :p

Fant noen sanger på YT også, og klarte å spore opp hva navnet på noen av sangene på skiva er, yay.

Hadde hørt den ene sangen før, men kom ikke på hvor, til jeg spora opp en Urørt-CD fra 2003 og fant en låt der :p

Lenke til kommentar
http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz....=7570&sc=40

Tok nettop denne musikktesten i Aftenposten. Ganske lang, 50 spm.

Jeg fikk 40 riktige uten å jukse, ganske fornøyd, selv om det var innmari irriterende å bare være 1 riktig spørsmål unna den beste resultat-gruppa.

Noen andre som prøver seg uten å jukse?

Du fikk 36 rette av 50 mulige, Nå snakker vi! Ikke bare har du orket å lese deg gjennom alle spørsmålene, men du kan masse om musikk. Ett funn for ethvert quizlag!

Jeg tok den veldig fort, hadde jeg tatt meg tid til å lese alle skikkelig, kunne jeg nok fått litt mer:P

Lenke til kommentar
The Doors har alltid vært elskbart, alltid vært det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har ødelagt stemmen mens jeg har skrikesynget "Touch Me" på en fest. Jeg har en kameratgjeng med hiphopere, electronica-fanatikere(meg på en måte inkludert der) og hardcore punkere. The Doors og Blues Brothers er to band vi aldri kan la være å spille på en hyttetur eller fest. Særdeles nydelig nydelig låt den "Touch Me". Den er med på Soft Parade mener jeg, du bør så absolutt spille den låta du kommer til å lære å elske den nesten garantert. Nødvendigvis ikke på LP da.

Kan sjekke den ut når jeg kommer hjem, men har fremdeles et par esker å gå gjennom før jeg kan sette meg ned for skikkelig.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om The Decemberists? Er veldig glad i stemmen til vokalist Colin Maloy. Har planer om å sette meg inn i musikken nå, har kun vært et band jeg har hørt på innimellom tidligere, så nå skal spotify brukes til fulle!

Uansett, så er det finfin indierock eller folkerock, velg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...