Filmvenn Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Absolutt prøv Justice. Hot Chip og The Knife kanskje også i tilegg. To bra electronica-band. Hot Chip litt mer pop electro og The Knife veldig bra å sært. Hot Chip spiller forresten et DJ-set i mai i Oslo på Betong, tidnes mest klammeste sted hvis de bruker samme rom som ved Slagsmålsklubben. Som garantert var en svett opplevelse. CCR – Bayou Country Chicago – Chicago X Chicago – Chicago XI Eric Clapton – 461 Ocean Boulevard Steely Dan – Aja Steely Dan – The Royal Scam The Doors – The Doors The Doors - The Soft Parade The Doors – Waiting for the Sun Fleetwood Mac – Rumours Soundtrack Recordings from the Film Jimi Hendrix Paul McCartney – Pipes of Peace The Rolling Stones – The Rolling Stones Southside Johnny and the Asbury Jukes – I Don’t Want To Go Home Southside Johnny and the Asbury Jukes – This Time it’s for real Music from the original soundtrack and more Woodstock Sitter for øyeblikket med THe Dorrs - The Doors på. Back Door Man. Ohh fant faktisk Rumours selv her i forrige månde, har vært savnet siden 2004. Kanskje fordi jeg ikke har lett så særlig og jeg har flytta 3 forskjellige ganger siden den tid. Nydelig nydelig plate, garantert en plate som har formet min musikksmak. Ikke at jeg hører mye på Fleetwood men den startet det gode øyet jeg har for indie musikk. Spesielt canadisk som Arcade Fire og Wolf Parade. The Doors har alltid vært elskbart, alltid vært det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har ødelagt stemmen mens jeg har skrikesynget "Touch Me" på en fest. Jeg har en kameratgjeng med hiphopere, electronica-fanatikere(meg på en måte inkludert der) og hardcore punkere. The Doors og Blues Brothers er to band vi aldri kan la være å spille på en hyttetur eller fest. Særdeles nydelig nydelig låt den "Touch Me". Den er med på Soft Parade mener jeg, du bør så absolutt spille den låta du kommer til å lære å elske den nesten garantert. Nødvendigvis ikke på LP da. ___________________________________________________________________________ Et band eller en artist jeg virkelig har hørt på den i siste tida, bortsett fra Ice Cube og det norske indiebandet Montèe er da Glasvegas. Vet ikke hvordan jeg skal forklare sounden. Som en god blanding av julemusikk og Placebo. Haha, nei elsker flere av låtene. Er klart i samme kaliber som førstealbumet til Franz Ferdinand. Har en god blanding av hits og ikke-hits. I tilegg et utenom det vanlige band. Du tenker hvertfall ikke på Oasis første gang(ikke det at jeg disser Oasis, jeg elsker det bandet). Eller Coldplay(det bandet vil jeg faktisk disse, men ikke nå). Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 En kompis fiksa meg noe greier av et band kalt Yelp. De spiller humm & base eller noe. Jævlig digg, har hørt noen sanger før, men aner ikke hvor. Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Drum and bass du mener? Har forresten ikke hørt om bandet, det enste raskt fant på Yelp var dette og dette. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Takker for tips, men nå er jeg ikke ute etter elektronika generelt. Der er jeg ganske oppegående. Jeg er mer på utkikk etter musikk som ligner mye mer på Pro Fools. Mulig det kansje er en undersjanger av drum'n'bass? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hmm.. Synes det lignet på The Prodigy jeg. Glemte etter en liten stund hva jeg hørte på, så lurte på hvilken Prodigy-låt det var. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det har helt klart mye til felles med The Prodigy. Samples'a er veldig like typiske TP-samples. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz....=7570&sc=40 Tok nettop denne musikktesten i Aftenposten. Ganske lang, 50 spm. Jeg fikk 40 riktige uten å jukse, ganske fornøyd, selv om det var innmari irriterende å bare være 1 riktig spørsmål unna den beste resultat-gruppa. Noen andre som prøver seg uten å jukse? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Drum and bass du mener? Har forresten ikke hørt om bandet, det enste raskt fant på Yelp var dette og dette. Nope, humm and base. Det er det de kaller musikkstilen sin Fant noen sanger på YT også, og klarte å spore opp hva navnet på noen av sangene på skiva er, yay. Hadde hørt den ene sangen før, men kom ikke på hvor, til jeg spora opp en Urørt-CD fra 2003 og fant en låt der Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz....=7570&sc=40 Tok nettop denne musikktesten i Aftenposten. Ganske lang, 50 spm. Jeg fikk 40 riktige uten å jukse, ganske fornøyd, selv om det var innmari irriterende å bare være 1 riktig spørsmål unna den beste resultat-gruppa. Noen andre som prøver seg uten å jukse? Du fikk 36 rette av 50 mulige, Nå snakker vi! Ikke bare har du orket å lese deg gjennom alle spørsmålene, men du kan masse om musikk. Ett funn for ethvert quizlag! Jeg tok den veldig fort, hadde jeg tatt meg tid til å lese alle skikkelig, kunne jeg nok fått litt mer:P Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Quizen: Du fikk 34 rette av 50 mulige, Nå snakker vi! Ikke bare har du orket å lese deg gjennom alle spørsmålene, men du kan masse om musikk. Ett funn for ethvert quizlag! Jeg skylder på at jeg bare er 15 år. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 41 poeng: Du elsker musikk! Du lever og ånder for musikk! Du ER musikk!!! Du er virkelig i eliten! Din nerd! Bommet på nr 11, 14, 22, 28, 33, 37 (argh!), 40, 42 og 50. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 The Doors har alltid vært elskbart, alltid vært det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har ødelagt stemmen mens jeg har skrikesynget "Touch Me" på en fest. Jeg har en kameratgjeng med hiphopere, electronica-fanatikere(meg på en måte inkludert der) og hardcore punkere. The Doors og Blues Brothers er to band vi aldri kan la være å spille på en hyttetur eller fest. Særdeles nydelig nydelig låt den "Touch Me". Den er med på Soft Parade mener jeg, du bør så absolutt spille den låta du kommer til å lære å elske den nesten garantert. Nødvendigvis ikke på LP da. Kan sjekke den ut når jeg kommer hjem, men har fremdeles et par esker å gå gjennom før jeg kan sette meg ned for skikkelig. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Faen å glad jeg ble da jeg gjenoppdaget denne sangen i kveld. Ta dere tid til å høre på den! King Crimson - Walking On Air Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Er det noen som vet om en Flash/Java-side som viser forholdet mellom en artist og andre artister visuelt (i «bobler»)? F.eks. slik at artistene med størst innflytelse står nærmere den gjeldende artisten.Ja. Musicplasma Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hva synes dere om The Decemberists? Er veldig glad i stemmen til vokalist Colin Maloy. Har planer om å sette meg inn i musikken nå, har kun vært et band jeg har hørt på innimellom tidligere, så nå skal spotify brukes til fulle! Uansett, så er det finfin indierock eller folkerock, velg selv Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg er veldig glad i The Crane Wife. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Herlig prog / post rock Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Fikk Våre Demoner i posten i dag og den er absolutt herlig og verdt penga! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Noen som skal på Alesana 22. mai/var på Underoath 22. april her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå