Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har lyst på litt lo-fi eksperimentell pop? ^^ Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Er ingen videoer på youtube, men på myspace-siden er 6 av de 19 sangene fra debutalbumet under navnet Night Control (fyren har gitt ut noen album under andre navn - dette er visstnok en slags samling med noen av sangene han har gjort tidligere pluss noen nye). Bare synd at de har utelatt de fleste av de etter min mening beste låtene. Den jeg liker best av de som er der er nok Good Looks.

 

http://www.myspace.com/nightnightcontrol

 

Det går an å laste ned albumet gratis med visse programmer, men hvis dere vil kjøpe det kan det være lurt å skynde seg; det han har gjort tidligere er utsolgt allerede, og det virker som denne utgivelsen har fått mer oppmerksomhet med blant annet Record of the Week på Aquarius o.l. Kan hende det er flere kopier av denne da. Du får mye musikk for pengene også, 74 minutter. Link til en side dere kan kjøpe det på er på myspace-siden.

Lenke til kommentar

Hey! Vi er ikke ferdige med NC og det er mer enn behagelig. :p Dere fortjener ris (spesielt HB som er jente).

Unnskyld, jeg er i forumkafémodus.

 

Raconteurs-sangen var ikke direkte dårlig, men veldig forutsigbar. Noen kule detaljer her og der som gjorde det litt mer interessant da.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Jeg kan godt begynne å høre på det hvis du anbefaler et par album. Alltid kult å prøve noe nytt ;)

 

Hva som helst av artistene jeg nevnte er tøft, men for å komme med noe mer konkret:

 

Benga's album "Diary of an Afro Warrior" er veldig bra. Burial's album med samme navn (Burial).

 

Ellers er Rusko's Essential Mix (Fra BBC Radio 1) også en god representant for den mer klubbete delen av sjangren.

 

Nyt! Er som en slags bass-drevet, halv-tempo versjon av Drum'n'bass. Veldig kult!

Lenke til kommentar
Noen andre som liker Kraftwerk?

Selvsagt! Har Autobahn, Radio-Activity, Trans-Europe Express, The Man-Machine og Tour de France Soundtracks på CD, samt Minimum-Maximum på DVD. Kraftwerk er virkelig bra musikk, nærmest matematisk i sin eleganse, men ikke kjølig og kjedelig.

 

Om du liker Kraftwerk, sjekk også ut Low og "Heroes" av David Bowie, samt Can, Neu!, Tangerine Dream, New Order, Brian Eno og Suicide.

 

Edit: Glemte det obligatoriske videoklippet:

 

Se filmen hos Youtube

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

 

aaaaahh. Kjøpte akkurat Factory Records samleboksen.

 

Oppdaget Kraftwerk, det er bra musikk det! :D

 

Noen andre som liker Kraftwerk?

Kraftwerk har alltid vært en av mine store favoritter, men det ble ødelagt av en stamkunde jeg hadde når jeg jobbet i platebutikk. Han maste om dem hele tiden. døøøøøøøøøø ps. som svinepelzen sier. sjekk ut new order, tangerine dream og brian eno. Bowie regner jeg med du har hørt litt på. Og min egen anbefaling: OMD!

Endret av Shoegazer
Lenke til kommentar
Oppdaget Kraftwerk, det er bra musikk det! :D

Noen andre som liker Kraftwerk?

Kraftwerk har alltid vært en av mine store favoritter, men det ble ødelagt av en stamkunde jeg hadde når jeg jobbet i platebutikk. Han maste om dem hele tiden. døøøøøøøøøø ps. som svinepelzen sier. sjekk ut new order, tangerine dream og brian eno. Bowie regner jeg med du har hørt litt på. Og min egen anbefaling: OMD!

Når vi først er inne på Kraftwerk, lyttet til Yellow Magic Orchestra (YMO) før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...