Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan selv si akkurat det samme om 90% av Maidens musikk. :shrug:

(I hvertfall ang. lydbilde og stil)

6618375[/snapback]

So? Jeg gir da blanke i hva du mener om de. Men jeg nekter deg ikke diskutere de alikevel.

 

PLEASE!

Enten prøver du ikke, eller så klarer du ikke diskutere skikkelig.

6618606[/snapback]

Vel, denne diskusjonen blir som å overtale en hardbarka jøde til å bli anti-semitt. Den har ingenting for seg og lite konstruktivt kommer ut av den. Opprett heller smaakrangling.no.

 

SYL vil jeg langt ifra karakterisere som rølp. På hvilken måte mener du det er rølpete? Hørte på den sangen du linka til og skjønner ikke hvordan det er rølp. Platt og kjedelig tromming gjennom det hele, semi-growling, standard gitarriff, kjedelig soloer og noen symfoniske operabiter. Kanskje ikke det vanligste om man tenker på den siste biten men å kalle det rølp fordi det er pittelitt annerledes enn alt annet, blir drøyt. The Sex Pistols, som allerede er nevnt er et klassisk eksempel på rølpemusikk. Lite polert og gnukka på.

Lenke til kommentar
PLEASE!

Enten prøver du ikke, eller så klarer du ikke diskutere skikkelig.

6618606[/snapback]

 

Enig, det er en grunn til at det heter diskusjon.no...

6618636[/snapback]

 

Dette er jo helt idiotisk..

 

jeg sier jeg liker Turboneger og mr.headhjelme sier det er dårlig, de suger, bla bla...

 

det er heller han som ikek kan komme med et skikkelig innlegg.. dette blir for dumt!

Lenke til kommentar
Dette er jo helt idiotisk..

 

jeg sier jeg liker Turboneger og mr.headhjelme sier det er dårlig, de suger, bla bla...

6618715[/snapback]

Du klarer ikke forsvare deg med et skikkelig innlegg engang. Isteden prøver du å spille videre på anklager som andre ble ferdig med for et år siden. Klarer du i det hele tatt å forklare hva du synes er bra ved bandet? Om du gjør det skal jeg gi meg og la deg drifte videre.

 

edit:

Og ja, jeg er drittlei all spammen du poster og det her er et lite forsøk på å få deg til å poste litt mer konstruktivt og mer enn en et smilefjes eller en fattig fornærmelse.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Dette er jo helt idiotisk..

 

jeg sier jeg liker Turboneger og mr.headhjelme sier det er dårlig, de suger, bla bla...

6618715[/snapback]

Du klarer ikke forsvare deg med et skikkelig innlegg engang. Isteden prøver du å spille videre på anklager som andre ble ferdig med for et år siden. Klarer du i det hele tatt å forklare hva du synes er bra ved bandet? Om du gjør det skal jeg gi meg og la deg drifte videre.

 

edit:

Og ja, jeg er drittlei all spammen du poster og det her er et lite forsøk på å få deg til å poste litt mer konstruktivt og mer enn en et smilefjes eller en fattig fornærmelse.

6618733[/snapback]

 

 

ok mr.perfect

 

jeg synes Turboneger er bra fordi de har fengende låter, kule tekster og de er seg selv..

Lenke til kommentar
SYL vil jeg langt ifra karakterisere som rølp. På hvilken måte mener du det er rølpete? Hørte på den sangen du linka til og skjønner ikke hvordan det er rølp. Platt og kjedelig tromming gjennom det hele, semi-growling, standard gitarriff, kjedelig soloer og noen symfoniske operabiter. Kanskje ikke det vanligste om man tenker på den siste biten men å kalle det rølp fordi det er pittelitt annerledes enn alt annet, blir drøyt. The Sex Pistols, som allerede er nevnt er et klassisk eksempel på rølpemusikk. Lite polert og gnukka på.

Jada, har gitt meg på at det at de er rølpete. :p

 

Men er de langt langt langt i fra polert, tidvis grenser musikken deres til rent støy. Selv om du grunngir i innlegget her så er det likevel et fantastisk eksempel på hvordan slike diskusjoner er idiotisk når an snakker om kvaliteten på musikk.

 

Oppsumering av innlegget ditt"Jeg synes SYl er kjedelig". Og like "verdifult" er det. Jeg synes soloene er geniale, trommingen er noe av en annen verden, de symfoniske bitene geniale, SYK's unike skrikestil fantastisk og synes "bittelitt anerldes" er en grov grov underdrivelse.

 

Det blir bare ord mot ord, musikksmak mot musikksmak... :shrug:

 

Lungemannen: Hvis det var meg du siktet til så mener jeg selvfølgelig at folk skal få mene hva de vil om msuikk men at det strengt tatt er unødvendig(og negativt) å drive å mase om hvilke band som suger hele tiden.

Lenke til kommentar

Se her ja. Da var det liv igjen. Og jeg er enig i at Devin Townsend er genial på det han driver med. Virkelig en flink fyr.

 

edit:

ok mr.perfect

6618748[/snapback]

At du ikke klarte å holde deg seriøst å skrive et skikkelig innlegg uten å prøve å være frekk sier nok om din status som seriøs forumbruker.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Såg Seigmen sin nye DVD, "Fra X til døden" for to dagar sida - og herregud så bra! Alle som likar Seigmen sjå den :)

6618625[/snapback]

 

Den skal kjøpes inn! Fikk dessverre ikke forhåndsbestilt den. Forresten, ser man mye av publikum? Stod på første rad, og er forsåvidt spent på om man kan se meg... :blush:

Lenke til kommentar
Forsåvidt bare hørt på "In it for the money" elns av Zappa og kan ikke si det fallt i smak. Er det noen andre plater jeg bør sjekke ut?

6620228[/snapback]

 

Were only in it for the money er et utrolig fett album (i mine ører), men det kan nok virke sært for folk som ikke er vandt med dette.. jeg er vokst opp med Zappa så jeg liker alt fra han..

 

Du burde sjekke ut "Does Humor Belong In Music?" DVDen, der er det meste av de gode låtene hans samt noen av de litt mer sære :) så du kan få et helhetsinntrykk.. Han har såpass mange skiver at det er vanskelig å kun anbefale en i og med at mye er såpass srøtt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...