Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ah Opeth er bare så herlig. Så dem live i kveld. ^^ Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvorfor klikker verten i begynnelsen av klippet? Forsøk på humor, etter å ha blitt litt småmobbet av Keith Moon Mer The Who: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
gard. Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ah Opeth er bare så herlig. Så dem live i kveld. ^^ Enig. Fikk en indre trang til å høre på litt tidlig Opeth (Orchid/Morningrise) etter hyttetyr. Hører nå... Fantastisk! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Genial mann: Bilde av Grieg... Enig. Brullypsdag på Troldhaugen er et kjempefint stykke. Kanskje min favoritt blant klassiske verker. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Snorre: In the Hall of the Mountain King (I dovregubbens Hall) må vi for all del ikke glemme. Kanskje en av tidenes mest hektiske sanger. Jeg skulle gjerne sett noe like hektisk, men det finnes ikke. Den siste delen av sangen er ubeskrivelig fet. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Griegs A-moll konsert please ... Se filmen hos Youtube Fantastisk. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Bryllup i Trollhaugen og Dovregubbens hall er begge to fantastiske sanger, men jeg må innrømme at etter å ha hørt mer av ham, har mitt hjerte havnet hos Anitras dans og Solveigs sang. Samt Norsk dans #2 eller hva nå enn den Norge rundt-introsangen heter. Else, Gioachino Rossini med William Tell-overturen er helt fantastisk Rager høyt oppe på lista mi over klassiske mesterverk. Sammen med Franz Lehárs "Czardas", Giacomo Puccinis "Un bel di vedremo", Barbers "Adagio for Strings", Dukas' "Trollmannens læregutt", La Boheme (aner ikke hvem som har den) og sist, men ikke minst, og i mine øyne definitivt best og vakrest ... Bedrich Smetanas "Vltava". Følelsen av å vandre rundt i Praha og høre på den var ubeskrivelig herlig. Gikk ved siden av elven og over Karlsbroen og alt bare falt på plass og ble bra. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Vet faktisk ikke helt om jeg kan fordra William tell overtyren. Den er litt for masete Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg er smålei den biten som alle hele tiden maser om og som er mer eller mindre oppbrukt i film og sånn, men resten av sangen er jævlig digg. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja du har rett i det, resten er jo mer eller mindre et "glemt" kapittel i musikkhistorien. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Se filmen hos Youtube Seriøst folkens, de siste sekundene er noe av det mest intense i hele verden. Da mener jeg spesielt det som er etter 1:40. Det er noe spesielt med det, det er så fryktelig skummelt på en måte. jeg liker gjerne en raskere versjon av den der og da, hvis noen her har spotify så gå hit: spotify:track:70mSIaKV6BQsQ2cWL0dKwa INTENST. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Uten Grieg hadde jazzen vært latterlig mindre fargerik. Veldig kult at vi har en så viktig musikkpersonlighet fra Norge. Lenke til kommentar
edds Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Uten Grieg hadde jazzen vært latterlig mindre fargerik. Veldig kult at vi har en så viktig musikkpersonlighet fra Norge. Hmm, lyst til å utdype den første kommentaren? Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Er det et band dere skal se opp for i 2009, så er det Girls! Se filmen hos Youtube Fy faen! Har vel bare gitt ut et par tre låter, men alle er jo sånn ca. 9.7. Helt rått. Endret 16. mars 2009 av Badering Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 The url contained a malformed url... Ny link plsz? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Snorre: In the Hall of the Mountain King (I dovregubbens Hall). Hvorfor bruker du den engelskte tittelen med den norske i parentes? Btw, noen som kan anbefale noen gode klassiske verk for orgel? MEKTIG! Endret 16. mars 2009 av Speik Lenke til kommentar
Badering Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 The url contained a malformed url... Ny link plsz? Litt kjapp på labben der gitt. Fix'd. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Uten Grieg hadde jazzen vært latterlig mindre fargerik. Veldig kult at vi har en så viktig musikkpersonlighet fra Norge. Hmm, lyst til å utdype den første kommentaren? You be the judge. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Snorre: In the Hall of the Mountain King (I dovregubbens Hall). Hvorfor bruker du den engelskte tittelen med den norske i parentes? Hvorfor bry seg? det er helt tilfeldig. Så tilfeldig som det kan bli. Endret 16. mars 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå