Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

80s

90s

alternative

alternative metal

alternative rock

country

dubstep

east coast rap

electronic

experimental

female vocalists

funk

funk metal

hard rock

heavy metal

hip hop

indie pop

indie rock

metal

new wave

pop

progressive rock

punk

rap

rock

soul

soundtrack

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er såklart etter 7 min jæm. Forgjengern (part 1) finnes i lista sammens med andre snasne band som Russian Circles, Knut og Pelican. Nam!

Edit: Datt over en morosam nyhet.

Boris, sunn O))), Earth Soundtrack Jim Jarmusch's The Limits of Control

The last time I noticed a celebrated indie filmmaker using a heavy dollop of doom metal to soundtrack a movie, it was Harmony Korine using Sleep and Eyehategod in Gummo. The music is easily the best thing about that sensationalistic trainwreck of a movie, with the cinematography a distant second.

Judging by this trailer, Jim Jarmusch's forthcoming The Limits of Control includes the following things: Ghost Dog's best friend as the lead, the ridiculously beautiful Paz de la Huerta never taking off her Weezer glasses, Tilda Swinton wandering around in a white wig and a cowboy hat, Gael Garcia Bernal with a gigantic scar on his face, Sadly Bemused Bill Murray, cinematography from the great Wong Kar-Wai collaborator Christopher Doyle, and "graphic nudity and some language." Based on all available evidence, it is going to rule. And the music might still be the best thing about it.

As the Playlist points out, in the quick flash of credits at the end of the trailer, we see something encouraging: "Music by Boris." And as sunn O))) mastermind Stephen O'Malley wrote on his website last week and the bands' publicist confirms, the soundtrack includes music from Boris by themselves, sunn O))) & Boris together, and Earth.

Jim Jarmusch has a history of using great music in his movies: eerily ringing minimal Neil Young guitar chords in Dead Man, sparsely chilly RZA beats in Ghost Dog. And he knows that titans of drone-metal go with mysterious outlaw movies like champagne and strawberries. He is a smart man.

The Limits of Control gets a limited release on May 22, and I can't wait.

Kilde: http://pitchfork.com/news/34816-boris-sunn...ts-of-controli/

Noe sier meg at jeg skal se denne filmen.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

De er bedre, ja. Likevel er det noe med stemmen hans som jeg ikke liker. Smaken er som baken, er det ikke det man sier?

Dagens tips: Kle godt på deg og gå ut i skogen en stjerneklar natt. Ta med deg et par gode øretelefoner og Tangerine Dream på mp3-spilleren i god oppløsning. Finn en passe mosedekt plett med god utsikt mot himmelen. Legg deg ned og lytt til Tangerine Dream mens du ser på stjernene. ANBEFALES!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Minner om da jeg gikk ute en kveld for mange år siden med Nightwish i ørene og så på nordlys og en nydelig stjernehimmel.

Lenke til kommentar

Å, vinyl er faktisk veldig koselig, selv om jeg ikke har noe forhold til det fra før. Sitter nede i kjelleren og hører på Bridge Over Troubled Water av Simon & Garfunkel nå. Selv om jeg er lei av de fleste sangene er det plutselig mye bedre stemning i dem nå. Hørte på de fire årstidene av Vivaldi for ikke så lenge siden også, det var enda bedre.

"Oh, Cecilia, you're breaking my heart ..." ^^

Edit: Bytta akkurat side nå. "LAI LAI LAI *PANG* LAI LAI LAI LAI LAI LAI *POFF*" :D

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...