Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor prioritere sånn?

For det første ser jeg ikke mye "feeling" i rølp, jeg ser bare rølp. Men rølp er kos!

 

Men så kan en jo også like proggresive ting....

 

eller hva med Strapping Young Lad? Det er da høyst teknisk ang. ferdigheter men også samtidig svært rølpete. :)

Lenke til kommentar
Oh noes.. de spiller ikke fort nok eller gitaristen kan ikke wanke i 10min.. bubu!

6617724[/snapback]

Har ingenting med saken å gjøre. Som tlz sier, Strapping Young Lad er rølpete som bare det, forsjellen er at musikken deres har et mye høyere kvalitetsnivå. Hadde bare Turboneger klart å gjøre musikken sin interessant.. Men det klarer de ikke. De drar den samme regla igjen og igjen. Noen band klarer det, men ikke Turboneger. Musikken deres er enkelt og greit for kjedelig.

 

Men en ting skal de ha. Hank er en veldig bra frontperson, virkelig underholdene til tider.

Lenke til kommentar
TLZ.. sjekka ut et par sanger på youtube. SYL hørtes ut som alt annet jeg har hørt fra før.

Hvis du synes SYL ligner "på alt annen" (metall regner jeg med?) så er du tonedøv, evt. forstår ikke ekstrem metal og hører dermed ikke forskjell på bandene innenfor denne sjangeren. :p

 

Altså... Det er mye band (særlig innen black og death) som har lite variasjon og bare høres ut som hverandre, som plagiaterer et kjent band... men Strapping Young Lad er friskt forskjellig skrikmetall opp i alt dette. De kjører sin egen stil, gir faen i hva andre band gjør og har gjort. Og jo: de er rølpete, rølp går på mer om en har dårlig produksjon og/eller bommer på gitarstrengene. Se musikkvidoen til "Wrong Side". Hærlig parodiering på hvor "ondt og hardt" metall liksom skal være. Musikken er tidivs litt "quirky", gjør plutselig ting som blir "feil" på en måte. (Som en knallhard metall sang med konstant riffing og så plutselig kommer en harry overmelodiøs gitarsolo sammen med en operaaktig vokal)

 

Selvfølgelig, SYL er ikke så rølpete som punk. Men tendensen er der. ;)

Lenke til kommentar

1. Ja, ok? Smør på flesk?

2. Jeg, sammen med veldig mange her driter i hva at du(og hvem som helst andre) hater Turboneger. Korstoget ditt er temmelig irriterende.

 

Er jeg den eneste her som er j**** lei av denne kulturen for å at en _MÅ_ snakke piss om band en hater her?

 

Særlig når det så meningsløst som det skjer her. Særlig når folk begynner å DISKUTERE og slik musikk er bra. Det blir meningsløst da person 1 liker det, og person 2 liker det ikke. En diskusjon kommer ikke til å forandre noen av dem.

 

 

*gawd*

 

 

(Forøvrig, kvalisiferer slik idioti til at en kan rapportere det? Er jo like konsturktivt som spamming....)

Lenke til kommentar

Jeg hater da ikke turboneger? Om du leser innleggene mine, så kommer jeg med begrunnelser for hvorfor jeg ikke liker musikken deres, ikke kun drittslenging. Selv har du skrevet gjentatte ganger at kritisering er greit, så lenge den er konstruktiv og ikke kun "jeg hater *"##¤#¤ fordi det suxorz".

 

edit:

Slik som et innlegget rett under :roll:

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Men herre jemini, å påstå at SYL er rølp? WTF? Da har dere begge misforstått stort hva som legges i begrepet rølp. Det går faktisk ikke ann å spille med store tekniske ferdigheter og samtidig spille rølp. Tingen med rølp er at det skal være litt halvferdig, har gi faen holdningen, folkene skal ikke være noe gode teknisk, de skal bare spille noe som låter fett og resten skal de drite i. Sex Pistols var rølp, Tarmer var rølp, Tidlig Metallica var rølp, SYL er faen ikke rølp.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Jeg hater da ikke turboneger? Om du leser innleggene mine, så kommer jeg med begrunnelser for hvorfor jeg ikke liker musikken deres, ikke kun drittslenging. Selv har du skrevet gjentatte ganger at kritisering er greit, så lenge den er konstruktiv og ikke kun "jeg hater *"##¤#¤ fordi det suxorz".

 

edit:

Slik som et innlegget rett under  :roll:

6618169[/snapback]

"adde bare Turboneger klart å gjøre musikken sin interessant.. Men det klarer de ikke. De drar den samme regla igjen og igjen. Noen band klarer det, men ikke Turboneger. Musikken deres er enkelt og greit for kjedelig."

 

Gir meg ca. like mye som "Turboneger er kjedelig og suger derfor."

 

 

:shrug:

 

Generelt sett: å diskutere hvor BRA musikk er er ofte meningsløst da det ALLTID, UANSETT bunner ned i SMAK.

 

Har forøvrig tatt opp temaet rundt hva/hvordan en burde diskutere musikk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6618190

Men herre jemini, å påstå at SYL er rølp? WTF? Da har dere begge misforstått stort hva som legges i begrepet rølp. Det går faktisk ikke ann å spille med store tekniske ferdigheter og samtidig spille rølp. Tingen med rølp er at det skal være litt halvferdig, har gi faen holdningen, folkene skal ikke være noe gode teknisk, de skal bare spille noe som låter fett og resten skal de drite i. Sex Pistols var rølp, Tarmer var rølp, Tidlig Metallica var rølp, SYL er faen ikke rølp.

6618194[/snapback]

Hmm, tja... kan muligens gi meg på den.

 

Men hva er SYL da? For glatte og polerte er det i hvertfall ikke! :)

 

(Dette er forøvrig eksempel på interessang musikkdiskutering. Vi diskutere musikkens innhold, hva som er hva, hvordan... ikke hvor bra den er. Med andre ord: det er for eksempel faktisk mulig å bli enige om slike ting. ;))

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

De siste musikk-DVD'ene jeg så var:

 

Pink Floyd- PULSE, holyjesustitfucker det var bra, skal se den mange ganger til.

 

Black Sabbath- The last supper(reunion konsert) Gøy å se de gamle og gode, satt hele tiden å lurte på om Ozzy kom til å klare og synge det han skulle, men det gikk jo veldig bra. Stemmen har han fortsatt veldig bra etter min mening, historiene de forteller under DVDen er og veldig bra.

 

Knall begge to. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...