Hrodebert Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Sammenlignet med TNT kan de bare legge seg Det er gutta som skal spella. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det er da alt for mye musikk i verden til at alt skal drive og sammenlignes. Dessuten kan helvetes Le Tekrø gå og legge seg. Han er en dritgod gitarist, men faen for en idiot skal du lete lenge etter. Så du han på Nytt på Nytt? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hva, liker du ikke høyt hår og ulende gitarer Ser så å si bare på nyheter på TV, men fikk med meg opptredenen til vedkommende i Nytt på Nytt. Hadde nok høye konsentrasjoner av enkelte ulovlige stoffer i blodet, men hvem har vel passert 40 å ikke hatt det? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) TNT bedre enn Big Bang? Jaja, det er en vittig tanke Endret 26. februar 2009 av Kakofoni Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ikke bare en tanke, et faktum! TNT oser av sjarm og kvalitet. Det kan man sågar ikke si om BigBang. Er selvklart min subjektive uttalelse. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Vi klarer derfor en tel. TNT - 10,000 Lovers (In One) Endret 26. februar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 BigBang er et bedre band enn TNT. TNT er dog et annerledes band fra det BigBang er. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 I min bok kan de ikke engang sammenlignes, men det er nå så. Smaken er forskjellig Og de er definitivt annerledes. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Utrolig hvordan man kan ha et slikt tema for debatten, uten noen som helst form for fasitsvar eller objektive kriterier, og ALIKEVEL tar du feil! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hahahah. Jeg er forøvrig på Alinoes side. Lenke til kommentar
Clockworktoy Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 I'm with you Roberteh! Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Okei, jeg har et spørsmål. Det med at metall er så veldig påvirket av klassisk musikk. Jeg har ikke hørt nok metall eller klassisk, men jeg klarer ikke å høre så veldig mange likheter. Kan noen komme med konkrete eksempler på hva det er i klassisk musikk som har hatt innflytelse på metallen? Lenke til kommentar
zpug Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 yngwie malmsten spiller jo klassisk musikk på gitar.. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Spørs vel på om du hører på sisteskiva til Hatebreed eller artisten han ovenfor foreslo. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det er mye metall som er påvirket av klassisk musikk ja, men det er også mye rock. Egentlig tror jeg alle sjangre er påvirket av klassisk musikk, selv jazz; de har hentet veldig mye fra harmonikken i romantikken. Ritchie Blackmore er jo et levende eksempel på gitarister fra rockesiden, og han har hatt en liten påvirkning på metallen. Progrocken er jo også vilt inspirert av klassisk og det samme gjelder da progmetall. Men at "vanlig" metall er så veldig inspirert av klassisk sånn helt tydelig det er også beyond me. For øvrig, når du spør hvilke komponister de har hentet ting fra, så er det Beethoven - om en skal nevnes, er det definitivt Beethoven. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ja, jeg har ikke problemer med å høre at progressiv rock og en del annen musikk er påvirket av klassisk, men det virker som metall trekkes fram oftere enn disse. Er det fordi jeg er mest på dette forumet, hvor det er så mange metallhoder? Det spørs også hvor mye folk mener det er at sjangere er påvirket av klassisk musikk. Nesten alt er jo det i større eller mindre grad fordi klassisk var noe av den første musikken som vi kjenner den. (Joda, det var sikkert en del trubadurer og stammer som sang krigssanger før klassisk kom ...) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ja, all musikk er hentet fra klassisk og folkemusikk, sånn er'e. Men noen ting er tydeligere enn andre. Duke Ellingtons akkordbruk er mye lettere å trekke paralleller til klassisk musikk enn f.eks Sonic Youths eksperimentering (John Cage teller ikke). Jeg tror ikke metall har hentet mer fra klassisk enn rock. Jeg er ikke et metallhaud så jeg er en smule usikker. Har på følelsen at det skyldes metallfolka her, ja Lenke til kommentar
edds Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Speaking of sjangre som er inspirert av klassisk; Post-Rock! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Post-rock can't be expressed in words. - CypheroN Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 I'm with you Roberteh! Flotters TNT - Tonight I´m Falling. Mer god puddel rock. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå