kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Dream theater er jo klasse! Og hvor du har fått fra at de er et Avarage band vet jeg ikke Lenke til kommentar
zpug Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 nei, det er bare det at jeg aldri har tenkt på dem så mye som et heftig progrock band, men som et kjedelig mainstream rock-band. jeg hørte liksom på den beste musikk som var, men nå har jeg blitt mer nyskjerrig på ny musikk. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 et kjedelig mainstream rock-band. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Dream Theater er heftig som fy det! Bare synd de blir har litt for my instrunent-runking, noe som ikke er så behagelig i lengden. Lenke til kommentar
zpug Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 som jeg sa på forige side, jeg digger dream theater! faktisk blitt til et av yndlingsbandene mine nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 De kunne kanskje hatt litt mindre "instrumentrunking" ja, er det jeg misliker med dem. Blir for kjedelig i lengden. Er god musikk, men er ikke kjempefan akuratt. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Alle medlemmene er jo MEGAGEEKS når det gjelder musikk og har fått alt inn med teskje hele veien, så det skulle nesten bare mangle at de runker instrumentene sine. Det har vel sine grunner at de fleste som digger DT er musikere selv.. Andre vil fort oppfatte dem som et typisk runkeband.. Hah Endret 12. februar 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
gard. Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Nettopp derfor det blir for mye runking også. Alle medlemmene er guder på sine instrumenter, og da blir for det for mye av det gode når alle også skal vise seg frem (spesielt gitar + keyboard). Og kan ikke se hvor du får påstanden fra at de fleste som digger DT er musikere selv :/ Endret 12. februar 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Med det mener jeg at de fleste musikere liker instrumentjokking! Vanlige folk kan også like det, men de liker som regel alt utenom den verste runkinga.. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg synes Dream Theater er kult nok, men de mangler litt på originalitet. De gjør liksom ikke noe nytt og fresht, hvis du skjønner. Det var jo band 20 år før dem som var like flinke på instrumentrunking ... For min del er det kompleksiteten i DTs musikk som er dens sterke side. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Mer instrumentrunking, mindre vokal! Hehe kan ikke få nok av heftige instrumental partier hvor musikerne, som nevnt tidligere er Guder på sine instrumenter, får frie tøyler. Nokså enig med deg Jethro, kompleksiteten er det som gjør dem spesielt verdt å høre på. Endret 12. februar 2009 av kakesjef Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er sant, kakesjef. Jeg tror DT hadde blitt bedre uten vokal. Har ikke helt sansen for vokalisten. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er vel en grunn til at Jazz ikke er så populært blant vanlige lyttere, det er jo stort sett bare instrumentjokking og man kan ikke få nok av det hvis det er godt gjort. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er et viktig aspekt ved musikken som jazz fyller ved siden av musikalsk kompleksitet, og det er innlevelse. Lite musikk som klarer å videreformidle følelser på lik linje med jazzen. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg har aldri fått taket på jazz. Visst er det komplekst og følelsesladd, men det bli så mye at det går ut over det musikalske etter min mening.. Nå snakker jeg ikke om jazz generellt, men mye av det.. Iallefall disse timeslange improene... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nei det er ikke alltid så lett å få tak i. Det krever vel litt mer av lytteren. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Tviler på det er det som er problemet mitt. Jeg hører på mye kompleks progrock fra tidlig 70-tall. Ikke lett fordøyelig det heller.. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Alle medlemmene er jo MEGAGEEKS når det gjelder musikk og har fått alt inn med teskje hele veien, så det skulle nesten bare mangle at de runker instrumentene sine. Det har vel sine grunner at de fleste som digger DT er musikere selv.. Andre vil fort oppfatte dem som et typisk runkeband.. Hah Nei gi deg da. Du prøver vel ikke å mene at musikere har et bedre grunnlag for å like musikk enn andre? Selv er jeg av en helt kontrasterende oppfatning. Jeg synes musikere har lett for å la teorien blande seg med praksis. De henger seg så opp i regler og teknikk at de ser forbi musikken som kunstform, og heller mot musikken som idrett, om du skjønner. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nei gi deg da. Du prøver vel ikke å mene at musikere har et bedre grunnlag for å like musikk enn andre? Neida. Det eneste jeg ville frem til var at det er enklere for musikere å forstå seg på runkinga, som vanlige ser ut til å mislike med bandet.. Dette er forresten et ganske morro band! Spastic Ink! Låta er laget ut ifra videoen. Tekniske jævler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå