Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg kjøpte akkurat Oasis nyeste album - Dig Out Your Soul - og jeg har irritert meg over den ene sangen nå i noen timer. Nemling spor 9 - Ain't Got Nothin'. Jeg synes introen og en del av resten av sangen ligner fryktelig mye på en annen låt, og jeg har for meg det at det er en Kaizers-låt. Jeg har hørt gjennom sangen mange ganger nå, og jeg har hørt gjennom de fleste Kaizers-låtene jeg har på maskinen, men jeg finner det ikke ut.

 

Noen som tenker klarere enn meg, som kunne hjulpet? :D

 

Kan jo minne litt om Kaizers. Men jeg kan ikke si hvilken sang det skulle vært. Men resten av albumet synes jeg er over middels bra(oasis). :D

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=ZOTIY...e=channel_page

 

En ny låt som jeg lagde over en maraton-økt i studioet mitt de siste par dagene. Hvis dere liker prodigy, chemical brothers og lignende, så burde denne også falle i smak.

 

Dette blir den siste låta jeg legger ut på nett for en stund. Jeg er i dialog med et plateselskap. Så jeg må se ann hva som skjer fremover.

 

Uansett, håper dere like den. Dere finner en bedre versjon på www.myspace.com/moozeblaster for dere som synes youtube blir for dårlig kvalitet.

 

Take care..

Lenke til kommentar
hva slags musikk liker dere å dikutere?

 

Rock og undersjangre - Fordi det er bra

 

Elektronisk musikk og rap/hip-hop - Fordi det er drit

 

Syyyyykt trangsynt!

 

Jeg er såkalt "metalhead" men hører på alt fra trance og progressive til reggeaton og hiphop til black og death metal, og alt imellom. Er mye bra i alle sjangere, gi alt en sjanse :)

Lenke til kommentar
Hva er dette for slags svada? Unnskyld meg, men listetopp har aldri noensinne vært et kvalitetsstempel. The Velvet Underground & Nico for eksempel ble jo bare kjøpt av et par syrehaud og Warhol-fans, men per dags dato er det regnet som et av verdens beste og mest innflytelsesrike rock-album.

Er ikke svada, listetopp er heller ikke et kvalitetsstempel, men sier mye om populariteten til et album. Men ser poenget i at popularitet kan endres over tid.

 

-Drugis-: Pink Floyd er det bandet jeg bruker desidert mest tid på. Ble litt nyskjerrig på å se hvor ulik musikksmaken vår faktisk var, dette fant jeg ut:

 

Your musical compatibility with Sigurd92 is Super

Music you have in common includes In Flames, Metallica, Led Zeppelin, Muse and Nirvana.

 

Ser på last.fm-profilen din at det virker som du nettopp har begynt å høre på In Flames. Anbefaler deg spesielt Clayman, og kanskje Whoracle hvis du fikk sansen for Colony. Men Clayman er min favoritt om dem. Vet ikke hvor mye du har hørt utenom det som står på last.fm, men for alt jeg vet så kan du ha hørt gjennom diskografien flerfoldige ganger, da skal jeg ikke "belære" deg :p Men interessant at Pink Floyd blir for pinglete for deg. Jeg storkoser meg med både Metallica, In Flames og Pink Floyd. For meg er det ikke en sjanger som gjør musikk god.

 

Forresten, noen her som hører på Andrew Bird? (I youtube-klippet), anbefales, flott indie-musikk som jeg vil tro alle kan like. Anbefaler spesielt albumet The Mysterious Production of Eggs. Det er noe av det bedre jeg har hørt av musikk faktisk.

Lenke til kommentar
hva slags musikk liker dere å dikutere?

 

Rock og undersjangre - Fordi det er bra

 

Elektronisk musikk og rap/hip-hop - Fordi det er drit

Det er selfølgelig derfor vi har egne tråder for både hip hop og elektronisk musikk. De aller fleste er såpass trangssynte at de ikke klarer å se kvalitetene i de ulike sjangerne :)

Lenke til kommentar
Forresten, noen her som hører på Andrew Bird? (I youtube-klippet), anbefales, flott indie-musikk som jeg vil tro alle kan like. Anbefaler spesielt albumet The Mysterious Production of Eggs. Det er noe av det bedre jeg har hørt av musikk faktisk.

Andrew Bird, ja! Herlig! Har det albumet selv, og jeg kan bekrefte at det er meget, meget bra! :)

Endret av Faces Down
Lenke til kommentar
hva slags musikk liker dere å dikutere?

 

Rock og undersjangre - Fordi det er bra

 

Elektronisk musikk og rap/hip-hop - Fordi det er drit

 

Syyyyykt trangsynt!

 

Jeg er såkalt "metalhead" men hører på alt fra trance og progressive til reggeaton og hiphop til black og death metal, og alt imellom. Er mye bra i alle sjangere, gi alt en sjanse :)

 

Syyyyyykt Trangsynt? Fordi jeg ikke liker et par typer musikk? Jeg skjønner ikke den logikken som sier at man er trangsynt med mindre man hører på alle sjangre?

 

Jeg sa jeg likte å diskutere rock hovedsaklig, det betyr ikke at jeg ikke liker andre sjangre. Det er mye mellom rock og elektronisk musikk og rap/hip-hop. Vi har jazz, klassisk, pop, metal, raggea, r&b osv. alle er sjangre jeg klarer å høre på.

 

Og nei, det er faktisk ikke mye bra i alle sjangre. Uansett om det fantes noe bra rap eller elektronisk musikk så har jeg så lite respekt for artistene at jeg ikke har giddet å høre på det.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du lite respekt for artister som uttrykker seg elektronisk?

 

Forøvrig så er elektronisk musikk et rimelig bredt begrep. Flere og flere artister i mer tradisjonelle sjangere benytter seg av elektroniske virkemidler i større og større grad. Mister du respekt for disse også?

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Da innrømmer du ihvertfall at det finnes noe brukbar musikk innenfor "alle" sjangere... (om det skal være noe mål i seg selv) Men kan være enig i deg at det er svært unødvendig å lete etter musikk innen en sjanger men har veldig lite til overs for.

 

Men hvordan går det an å ikke ha respekt for artister innen sjangere du ikke liker? Hip Hop og "elektronisk musikk" har da artister som både musikalsk og teknisk er svært dyktige.

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Thlom: Ja, du har rett i at begrepet "elektronisk musikk" blir bredere og bredere ved større bruk av elktroniske elementer i flere sjangre. Men det jeg hovedsaklig tenker på er trance, techno, house og de sjangrene som hovedsaklig er bygd opp på en pc. Det er nettopp dette som gjør at jeg ikke respekterer dem like mye som folk som faktisk spiller på et instrument. Nå kan vel også begrepet "instrument" defineres på forskjellige måter, men jeg håper dere forstår hva jeg mener.

I tillegg er musikken ofte veldig simpelt oppbygd, og det florerer med musikk som kan lages av en tenåring med en PC og en smule kunnskap om musikkoppbygning. Det skal sies at mine oppfatninger er basert på fordommer og det jeg har hørt og lest.

Jeg vil tro en fan av denne typen musikk vil krangle på dette, men det vil ikke endre det faktum at jeg faktisk ikke synes musikken er noe å høre på.

 

Macros: Når det gjelder respekt for rap/hip-hop artister, så er det rett og slett fordi jeg missliker kulturen musikken er bygd rundt. Veldig mye av musikken har overfladiske budskap som respekt, penger, damer, biler, pistoler og gangsters. Noe som er for meg motbydelig. Å promotere slike uting er rett og slett latterlig. Men da skal det også sies at jeg har hørt "god" rap, med tekster som faktisk er meget gode, og har gode budskap. Men de er fortsatt pakken inn i denne kulturen og rytmen som jeg ikke liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...