Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Svirret rundt og lette etter Dis av Aune Sand, kom innom hjemmesiden til galleriet han er med og driver og fant noe utrolig herlig ambient / easy listening-musikk ... Øystein Sevåg, jeg er helt betatt, fant dog relativt lite på Spotify, så sitter med crappy youtube-kvalitet og spiller videoene om igjen og om igjen.

Jeg må finne et sted å kjøpe CDer av ham, evt. få nettbanken min til å fungere igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte ei ny plate av Radka Toneff i helga :) Butterfly heter den. Dama sang like flott på den plata som på de andre...

Den er fin, ja. Består av tidligere uutgitte opptak fra NRK. Det er vel mulig at hun får sin andre spelemannspris post mortem for den skiva, det hadde vært artig. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor stor interessen er... men U2 sin første single til deres nye album er ute. Den heter Get On Your Boots. Albumet, som kommer 16 februar, heter så mye som No Line On the Horizon.

Se filmen hos Youtube

Vet ikke helt hvor overbevist jeg er. Men som tidligere storfan, tror jeg at resten av skiva er bedre. Det er ihvertfall slik det var med det forrige albumet, der de slapp forferdelige Vertigo som førstesingle. Eneste som bekymrer meg litt er at de har litt for mange dårlige låtnavn. Det er noe U2 etter min mening vanligvis har vært svært gode på. Men vi får se...

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Er Jeff Buckley - Grace Bråkete og støyende musikk?

Jeg satte på denne plata på et sted hvor folk er i alderen 40-60+ og de protesterte høylytt først for så å sette på en plate med en lokal artist som snakker og synger slik som Odd Børresen.

Etterhvert ble også dette for mye for de eldres ører ^^

Gamlinger ass... :p

Lenke til kommentar

@Mr. Gnom: Nei, det er ikke bråkete - ville jeg sagt. Men den er ikke rolig heller, og jeg er ikke overrasket over at 40-60-åringer ikke liker den så godt. Lilac Wine, Corpus Christi Carol og Hallelujah fra det samme albumet hadde nok slått bedre an hos dem. :p

Lenke til kommentar
@Mr. Gnom: Nei, det er ikke bråkete - ville jeg sagt. Men den er ikke rolig heller, og jeg er ikke overrasket over at 40-60-åringer ikke liker den så godt. Lilac Wine, Corpus Christi Carol og Hallelujah fra det samme albumet hadde nok slått bedre an hos dem. :p

Til informasjon så var 40 åringer så vidt født når den skiva kom ut, 60 åringer var ungdom da. Fattern er over 50 og han hører på Deep Purple, Tommy Tokyo og Led Zeppelin, blant annet. Det har nok lite med alder og mer med musikksmak å gjøre. Er du vant til lokal visepop så er sikkert Jeff Buckley "bråkete".

Lenke til kommentar

@Thlom: Jeg tror du tenker på en annen, for Grace, albumet til Buckley, kom ut i 1994. Og ja, det er selvfølgelig en del folk på den alderen som hører på mer bråkete ting, men de fleste jeg har møtt gjør ikke det.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
@Thlom: Jeg tror du tenker på en annen, for Grace (albumet) til Buckley kom ut i 1994. Og ja, det er selvfølgelig en del folk på den alderen som hører på mer bråkete ting, men de fleste jeg har møtt gjør ikke det.

Haha, jesus kristus, hvem fader tenkte jeg på da? Poenget mitt står likevel, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...