Brillefin Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Er det noen egen "sjanger" eller beskrivende begrep for musikk som f.eks. Trang Fødsel, Postgirobygget og slik norsk musikk som blomstret på nittitallet? Distriktshøyskole-rock Endret 8. januar 2009 av Brillefin Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg driver å hører på Tommy Tokyo for øyeblikket. Må si vokalen, særlig nerven, har en meget stor likhet med Bright Eyes. Ikke fullt så deprimerende sår, men skjelven ligner veldig. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Helt enig! Aldri hørt om bandet før her om dagen, og jeg ble jammen overrasket, må være noe av det beste jeg har hørt på lenge. Anbefaler alle å sjekke de ut. Da må du sjekke ut Strawberry Jam-plata. Jeg synes det er deres beste. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg driver å hører på Tommy Tokyo for øyeblikket.Må si vokalen, særlig nerven, har en meget stor likhet med Bright Eyes. Ikke fullt så deprimerende sår, men skjelven ligner veldig. Interessant ... Jeg har jo sett reklamen for CD-en som går på viasat4 for tiden, jeg liker smakebitene. Er det verdt å kjøpe albumet? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Interessant ... Jeg har jo sett reklamen for CD-en som går på viasat4 for tiden, jeg liker smakebitene. Er det verdt å kjøpe albumet? Oh Yeah, nynner selv på reklamen, men album(ene) har av en eller annen grunn blitt bortet fra harddisken min Koser meg med The Postal Service atm Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 The postal service har jeg fått sansen for etter at jeg så tipping reklamen (var det ikke?) Veldig god musikk! Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg driver å hører på Tommy Tokyo for øyeblikket.Må si vokalen, særlig nerven, har en meget stor likhet med Bright Eyes. Ikke fullt så deprimerende sår, men skjelven ligner veldig. Interessant ... Jeg har jo sett reklamen for CD-en som går på viasat4 for tiden, jeg liker smakebitene. Er det verdt å kjøpe albumet? Det vil jeg si.. Du kan jo alltids gjøre som meg og ta en "lovlig" prøvelytting i ro og mak på egen pc før du går ut og handler Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Bra jobba folkens - noen som har hørt om David et Steve - Le chat coquin (impro) Rock?? Lenke til kommentar
edds Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Merriweather Post Pavilion, det nye Animal Collective-albumet har endelig blitt sluppet! Har kun hørt gjennom to-tre ganger, men det virker så absolutt lovende. Anbefaler alle å sjekke det ut. Helt enig! Aldri hørt om bandet før her om dagen, og jeg ble jammen overrasket, må være noe av det beste jeg har hørt på lenge. Anbefaler alle å sjekke de ut. Begynte å høre på dette etter all hypen, og må si jeg er litt "blown away". Var frelst ca 2 min ut i første låta, "In The Flowers"! Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Den låta er rett og slett fantastisk! Minner sykt om konserten på Hove i sommer, hvor de bare presenterte deg for et slag i trynet og resten var forelskelse. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Tror ikke så mange har hørt om det Chicago-baserte bandet Canasta, men låter kan lastes ned gratis fra nettsiden. «Shadowcat» er fin. Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Let's Escape (edit): http://www.youtube.com/watch?v=2be7qn53lI8...re=channel_page breakbeat låt Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Noen som vet hvor man kan få tak i Linda Perry - After Hours plata? (Ikke Play, Hmv, amazon osv...) Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jeg har én låt av "Mortiis" på maskinen her. Den heter "the stargate - towards the gate of stars". Noen som vet om resten av albumet og andre album av ham er i samme stil? Liker den låten.. NP: Midnight Choir - Lift me up Endret 13. januar 2009 av toth Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Mortiis gikk vel fra BM til ambient til synthgothpop, eller noe sånt. Tror ikke albumene hans er så veldig like. Selv har jeg albumet "Smell of Rain", som ikke er helt ueffent... jeg likte det bedre da jeg var litt yngre, det har en viss groan-faktor. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den Towards The Gate fra stargate er litt sånn.. Aria-aktig. Litt Therion minus metallen om man skjønner. Klassisk musikk med diverse moderne influenser kanskje.. Anbefalt tips i litt samme sjanger: Cafe del Mar - Aria og Aria 2. (Paul Scwartz) om ikke jeg tar feil.. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg liker å høre på boogie og blues. Spiller for det meste det på pianoet også. Er vel kanskje ikke så mange her som liker det men Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Herleg klipp, elektroboy! Den der svingte godt Er sjølv veldig glad i blues, men mest i den "kjappe, glade" bluesen (kanskje det er det som er boogie? Er ikkje så god på namn og sjangre ) Kanskje du har nokre tips til artistar som spelar som han Eeco-fyren? Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Herregud, som jeg elsker Bright Eyes. Har hørt gjennom de fleste albumene i kveld, og de er virkelig fantastiske. Alle sammen. Hver og én gir meg rett og slett litt vondt i hjertet av sårheten i de vidunderlige tekstene til Conor Oberst. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Herleg klipp, elektroboy! Den der svingte godt Er sjølv veldig glad i blues, men mest i den "kjappe, glade" bluesen (kanskje det er det som er boogie? Er ikkje så god på namn og sjangre ) Kanskje du har nokre tips til artistar som spelar som han Eeco-fyren? Moro å høre at du likte sånn type musikk Spiller du noe instrument eller? Noen kjente boogie/blues pianister er: Albert Ammons, Made Lux Lewis, Pete Johnson og Jimmy Yancey! Så vis du søker på det på youtube, så skal det komme opp noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå