SirUstinov Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hvordan man bruker ordet "emo" eller "emomusikk" kommer det aldri til å bli noe enighet om! Selv tar jeg avstand fra slike diskusjoner! Kommer ingen vei. Endret 5. januar 2009 av CharltonHeston89 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvordan man bruker ordet "emo" eller "emomusikk" kommer det aldri til å bli noe enighet om! NEi, og det er synd, for jeg har riktig. Selv tar jeg avstand fra slike diskusjoner! Kommer ingen vei.Synd det og. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 NEi, og det er synd, for jeg har riktig. I så fall har du rett. Ikke riktig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 NEi, og det er synd, for jeg har riktig. I så fall har du rett. Ikke riktig. Du har feil Neida. hehe Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hvordan kan musikken i spillet "World of Goo" beskrives? Hvilken type musikk er det? Jeg er på utkikk etter lignendes saker rent instrumentelt og gjerne elektronisk. Men jeg aner ikke hva jeg skal søke på for å få resultater? Eksempler på band? Edit: Er det riktig å kategorisere det som noe slags Ambient? http://www.last.fm/tag/ambient Endret 5. januar 2009 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvordan er Slash forhold til Stevie Ray Vaughan på gitar? Diskuterer med en kompis, så lurte på hva folket her syntes. Dem spiller kanskje ikke helt samme sjanger men. Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noen som har noen gode "synes synd på seg selv"-sanger å foreslå her i natten? Synd jeg ikke fikk skrevet det i natt, så da er vel litt av poenget borte, men til neste natt du vil synes synd på deg selv så vil jeg foreslå at du skaffer albumet Stupid Dream av Porcupine Tree. Er noen godbiter der. Kan liste ned noen av sangene med et lite tekstutdrag bare for å understreke at det virkelig er "sippesanger" Pure Narcotic I'm sorry that, I'm sorry that I'm not like you I worry that I don't act the way you'd like me to Don't Hate Me Don't hate me I'm not special like you I'm tired and I'm so alone Stranger by the Minute Under floorboards It's hard to fly a kite Underwater My cigarette won't light Standing in the shade I'm getting frostbite Vel, mye annet i samme kategori på albumet, men det der er perlene. Folk bør ta dette som et generelt musikktips også, veldig bra og vakker musikk. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) ^The Grand Vizier her har rett. Eit utruleg bra album. Endret 5. januar 2009 av someOen Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvordan er Slash forhold til Stevie Ray Vaughan på gitar? Diskuterer med en kompis, så lurte på hva folket her syntes. Dem spiller kanskje ikke helt samme sjanger men. Steve Ray Vaughan er en legende. Slash er bare veldig flink å spille gitar. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 NEi, og det er synd, for jeg har riktig. I så fall har du rett. Ikke riktig. Du har feil Neida. hehe Hvordan i huleste har Helmet blitt emomusikk? Men det kan ha noe med at de ikke er et reint Post-Hardcore band. Har ikke hørt mye Post-Hardcore, men Helmet er absolutt ett av favorittbandene mine. Dessuten har jeg last at Post-Hardcore hovedsaklig er en blanding av punk, rock og tildels metal. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvem sa at Helmet (hva f er det?) er emo-musikk? Ikke jeg. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hvem sa at Helmet (hva f er det?) er emo-musikk? Ikke jeg. Det er ett av de beste bandene noensinne Page Hamilton er bare rå på gitar, og regnes nesten som en pioneer innenfor sjangeren i forhold til de andre artistene på starten av 90-tallet. Du sa at Post-Hardcore var emo-musikk. Det er ingen av emoene på skolen som hører på noe lignende det heller, tror jeg. Endret 5. januar 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
gard. Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Han sa at post-hardcore er det mange kaller emo-musikk i dag. Må også legge til at Helmet ikke var post-hardcore i det hele tatt for meg. Mer metal. Endret 5. januar 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skjønner. mente bare at de fleste jeg kjenner egentlig ikke vet hva "emo" er. Mente ikke til han. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er blanding av post-hardcore, alterntive metal og noise-rock Emo er jo egentlig en forkortelse for emosjonell. Emoer i dag er vel ganske annerledes enn opprinnlige emoer Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Emo er jo egentlig en forkortelse for emosjonell. Emoer i dag er vel ganske annerledes enn opprinnlige emoer Feil. Emo kommer ikke fra Emotional, det kommer fra Emotive hardcore. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skjønner. mente bare at de fleste jeg kjenner egentlig ikke vet hva "emo" er. Mente ikke til han. emo er the cure! Lenke til kommentar
gard. Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Emo er jo egentlig en forkortelse for emosjonell. Emoer i dag er vel ganske annerledes enn opprinnlige emoer Feil. Emo kommer ikke fra Emotional, det kommer fra Emotive hardcore. Hvorfor i huleste skulle det komme fra emotive og ikke emotional? Litt usikker på musikksjangeren, men emo er da forkortelse for emotional (vel?!). Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 at det betyr emotional vil jeg påstå er den feilen 99% tror. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Emotive og emotional betyr på en prikk det samme. Hva emo faktisk er forkortelse for er ikke så nøye, vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå