Ziltoid Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er det noe vokal i Psot-Rock? Hørte på noen av sangene til bandene ziltoid linka til,men der hørte jeg ikke noe synging...Mye (Det meste?) er uten vokal ja, men det finnes noen med vokal, Sigur Rós og A Silver Mt. Zion er de jeg kommer på i farta. Selv takler jeg ikke vokalen i Sigur Rós Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Omtrent alt av Post-Rock er uten vokal, det som gjør det bra etter min meing, vokal ville bare ha ødelagt alt! Vil ikke kalle Sigur Rós et Post-Rock band, det er post-rock influences der, men ikke noe mer! Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Selv takler jeg ikke vokalen i Sigur Rós WHAAAAT??? Englestemmen til Jónsi Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Mogwai er fantastisk Da anbefaler jeg deg å sjekke ut noen av de bandene jeg har nevnt! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Mogwai er et enkelt og greit sted å begynne om man ikke har hørt noe særlig post-rock før. Lett å like. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 WHAAAAT??? Englestemmen til Jónsi Nei takk, mannfolk som synger på en sånn måte at jeg ved første lytt tror de er et hunnkjønn er ikke noe for meg Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Nei, foretrekker mye heller Post-Hardcore da. Ble for tamt for meg Helmet - Unsung Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Selv startet jeg med Explosions in the Sky når det gjelder post-rock! Nei, foretrekker mye heller Post-Hardcore da. Ble for tamt for meg Helmet - Unsung Hva med Sludge/Post Metal? Isis, Neurosis, Rosetta, Pelican, Mouth of the Architecht, Cult of Luna etc. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kan sjekke det ut senere. Skal snart legge meg, skole i morgen Post-Rock kan være bra avslappningsmusikk og stemmningsfullt i hvert fall, det skal det ha Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kan sjekke det ut senere. Skal snart legge meg, skole i morgen Post-Rock kan være bra avslappningsmusikk og stemmningsfullt i hvert fall, det skal det ha Disse er det ihvertfall trøkk i! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Isis, Neurosis, Rosetta, Pelican, Mouth of the Architecht, Cult of Luna etc. Nam Bossk forblir en av de som aldri svikter meg selv etter et ukjent antall ukers fravær. Albummet .1 gjør godt. Lenke til kommentar
edds Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 En perle, for de som gidder å lete den opp; N.A.S.A. Music (LA Riots Remix) av N.A.S.A. ft. Method Man, E40, DJ Swamp Heeeerlig! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noen som har noen gode "synes synd på seg selv"-sanger å foreslå her i natten? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noen som har noen gode "synes synd på seg selv"-sanger å foreslå her i natten?Nå hadde du flaks... Ingen forslag kommer nærmere enn: Roy Orbison - Crying <3 Lenke til kommentar
edds Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Angående post-rock-diskusjonen; Vil si at det beste å begynne med er Sigur Rós og Mogwai. For å nevne det beste i sjangeren - Godspeed You! Black Emperor. FANTASTISK. Nå som USA trekker seg ut av Irak kan vi jo kanskje få se et album til. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Let man etter post-rock som ikke er like krevende er God Is an Astronaut et ypperlig band. Hva med Sludge/Post Metal? Isis, Neurosis, Rosetta, Pelican, Mouth of the Architecht, Cult of Luna etc. Listen er lang over gode sludge band. Year of No Light *shels Rosetta Intronaut The Ocean Collective Callisto Minsk Nord av Year of No Light er det beste albumet jeg har hørt på en stund. Endret 5. januar 2009 av Keldon Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Nord er konge! Men det er også veldig post-rock relatert, litt roligere enn flere alde sludge band! Godspeed kommer nok ikke til å slippe fler album dessverre :/ Endret 5. januar 2009 av CharltonHeston89 Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Nei, foretrekker mye heller Post-Hardcore da. Ble for tamt for meg Post-hardcore og post-rock har egentlig ikke så mye med hverandre å gjøre. Post- betyr bare rett og slett etter-. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Post-hardcore og post-rock er helt forskjellig som Tullingen sier. Post-hardcore er det folk kaller for "emo-musikk" nowadays, når emo egentlig stammer fra 80/90tallsband som startet Emotive hardcore og Screamo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå