Jethrotulling Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ah, for en sart og følsom tekst Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ikke sant? Man føler virkelig med vokalisten, stemmebåndene hans i det minste. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hehe... Mørkt? Finnes det virkelig noen som liker noe så fælt. Det er ikke musikk det der. Hørees mer ut som en livredd mann med mørk/grov stemme Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Vis respekt for de døve Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hehe... Mørkt? Finnes det virkelig noen som liker noe så fælt. Det er ikke musikk det der. Hørees mer ut som en livredd mann med mørk/grov stemme Det finnes sikkert de som blir livredde av å gøre på ham også. Og det er garantert noen som liker det, det er kanskje mer en tilvenningssak ... Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvorfor er det ingen egen Post-Rock tråd her? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Fordi ingen har laget en? Du kan jo gjøre et forsøk. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hehe... Mørkt? Finnes det virkelig noen som liker noe så fælt. Det er ikke musikk det der. Hørees mer ut som en livredd mann med mørk/grov stemme Det finnes sikkert de som blir livredde av å gøre på ham også. Og det er garantert noen som liker det, det er kanskje mer en tilvenningssak ... Foretrekker faktisk kirkemusikk i forhold til det der, satanmusikk eller hva man skal kalle det Endret 4. januar 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Fordi ingen har laget en? Du kan jo gjøre et forsøk. Orker ikke! Synes bare det var litt rart at det ikke finnes noen, skremmende hvor lite populært Post-Rock er i kongeriket Noreg. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kan du gi eks. på band som spille Post-Rock? Hører selv noe på Post-Hardcore, men det blir vel ikke akkurat det smme Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja, gi oss en anbefaling/eksempel, så skal jeg se om det er noe å satse på. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Vet ikke hvor omfattende den er, men på Wikipedias liste over post-rock-band (forøvrig et kjemperart navn på en sjanger) var det ytterst få jeg kjente igjen, og siden min musikalske horisont ikke på noen måte er begrenset til hva som er populært i Norge blir jeg tvunget til å konkludere med at det er ikke bare her sjangeren ikke er stor, CharltonHeston89. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Godspeed You! Black Emperor er vel noe av det beste post-rock har å by på, ble anbefalt det tidligere her i tråden og de er nå et av mine favorittband, dog det kan være litt langdryg musikk for noen. Ellers vil jeg anbefale Grails og Tortoise. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Sigur Rós kan vel plasseres under post-rockparaplyen. B-E-A-utiful! Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Kan da nevne noen post-rock band, og nei det er langt ifra det samme som post-hardcore! 65daysofstatic A Silver Mt. Zion The Evpatoria Report And So I Watch You From Afar Au Revoir Borealis At The Head Of The Woods Because of Ghosts Beware Of Safety City of a Hundred Spires The American Dollar The Calm Blue Sea Explosions in the Sky Destroyalldreamers God is an Astronaut Godspeed You! Black Emperor Set Fire to Flames Mogwai This Is Your Captain Speaking The Samuel Jackson Five Joy Wants Eternity Caspian Ghastly City Sleep Yndi Halda Lights At Sea Do Make Say Think This Will Destroy You De med fet skrift er band jeg anbefaler mest, spesielt Godspeed You, This is your Captain Speaking og Yndi Halda! Ikke vanskelig å få tak i hvis du vil laste det ned! Bare Goggle: "band navn" + blogspot og du finner det garantert eller om du har dine egne måter å finne musikk på eller om du rett og slett er en motstander av å laste ned musikk! ELLER kan du jo bare gå inn på MySpace sidene til bandene! Endret 4. januar 2009 av CharltonHeston89 Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Google har faktisk egen bloggsøkemotor. Ganske nyttig egentlig. Særlig hvis du leter etter litt særere musikk. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Var jeg ikke klar over, fiffig! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er det noe vokal i Psot-Rock? Hørte på noen av sangene til bandene ziltoid linka til,men der hørte jeg ikke noe synging... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå