Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig dømmer jeg veldig ofte album etter en gjennomlytting. Fenger den ikke så gidder jeg ikke å bruke tid på å prøve å like den uansett hvem det er vi snakker om. Det har naturligvis hendt at jeg har vendt tilbake til album og elsket det, men da er det snakk om flere år etterpå. Laster utelukkende ned albuma først. Liker jeg det/vil kjøpe det slenger jeg det inn på disken som forblir en huskeliste nærmest. Så finner jeg muligens cd'en i en bargain bin en god stund etterpå og da kjøper jeg den. Det blir på sett og vis en ny overraskelse når jeg hører albumet for andre gang på cd.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg har taktikken: Hører/leser et sted at et album skal være bra - hører gjennom det en gang på spotify eller laster det ned hvis det ikke finnes på spotify - sletter albumet hvis jeg ikke liker det, hvis jeg liker det legger jeg det inn på mp3-spilleren - der ligger det på rotation i en ukes tid - liker jeg det fortsatt godt, settes det opp på lista over album som må kjøpes, liker jeg det ikke så godt som jeg trodde jeg ville gjøre, sletter jeg det - etter en stund finner jeg kanskje plata på nettet eller i platebutikk når jeg er ute og reiser.

 

Det jeg mente var at du får ikke den store musikkopplevelsen av å høre et album en gang. Samtidig får man etterhvert et såpass trent øre at man hører allerede da om det er et album å ta vare på for videre opplevelser eller ikke. Den første gjennomlyttingen blir på en måte en smaksprøve. Og man blir ikke mett av å bare spise smaksprøver ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...