Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
toth: Den versjonen er den beste versjonen av Layla.

 

For all del, den akustiske er en flott sang, men den originale er bedre.

 

Nå vet jeg ikke om det bare er jeg som misforsto, men Clapton var ett av medlemmene i Derek and the Dominos.

Jeg skrev det kanskje litt krøkkete, men med Han m.fl. skrev den til supergruppa Derek and the Dominos mente jeg å si at han også var med i gruppen selv, ja.

 

Noen som har hørt mer av dem?

Lenke til kommentar

Beste albumet til A Perfect Circle?

 

Har kun Mer de Noms nå, er Thirteenth Step og eMOTIVe/aMotion verdt å sjekke ut hvis man digget Mer de Noms? Er de i samme "klasse" som førstnevnte?

 

Må forresten bruke anledningen til å skryte av Minor Majority, skikkelig fengende pop. Jeg vet de er norske, men er de fra Bergen, eller roter jeg fælt nå?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Han kjøper (får?) like mange album på en uke som jeg gjør i løpet av et helt år. *hrmpf*

Er rimelig sikker på at han får, ja. Ikke at jeg i det hele tatt hadde klart å høre på femti album på en uke. Hadde jo ikke hatt tid til noe annet, også må man skyve til side en plate etter du har hørt nok på den selv om du digger den og bare må høre mer.

Lenke til kommentar

Han kommer sikert over veldig mye som han ikke liker, og når man hører på så mye som han gjør, blir det vel naturlig å bare legge det vekk, om man ikke liker albumet? Hender jeg gjør det ihvertfall.

 

50 album på syv dager, med ca 12 sanger på hvert album, det er 600 sanger. Det blir ca 45 timer i uken på ny musikk. Eller rundt 6½ - 7 timer med ny musikk daglig. Det går, blir omtrent som en bra spillavhengig person. Har man det som jobb, og eneste fritidsinteresse burde det gi nok tid til å kunne høre på det man også liker i tillegg. Men det er uten tvil forholdsvis ekstremt...

Endret av macros.
Lenke til kommentar
Jeg tror alle hadde hatt nok med en nedlastningskvote på 1 album hver dag. Musikk er til for å lyttes til skikkelig.

Skjønner ikke helt hvor du vil hen?! Det går vel an å lytte skikkelig til album selv om du bare hører på de en gang, skal jo ikke akkurat anmelde hvert eneste album du hører på heller!

Lenke til kommentar

Jeg føler i hvert fall at jeg ikke kjenner et album skikkelig hvis jeg ikke har hørt det et par ganger. Det meste av musikkopplevelsen får du ikke med deg på første gjennomlytting. Musikk er opplevelse. Som en litt søkt sammenligning: Å dømme et album etter første gjennomlytting blir som å dømme en film etter å ha sett den med bind for øynene og bare dømme etter lyden eller å lese en bok hvor du hopper over annenhver side. Som nevnt tidligere her: Det er desverre mye bra musikk man slår fra seg etter første lytting fordi man trodde man ikke likte det.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...