Benor Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Merker jeg gleder meg noe sykt til jeg blir 18/20. Alle konsertene jeg har lyst til å se fremover har aldersgrense jeg ikke kommer inn på.. Ja, gud vi er flere. Bigbang var jo i Trondheim forleden dag. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Sjekk ut soundtracket fra parkour-filmen "Yamakasi". Masse herlig hiphop-reggae Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Litt off-topic kanskje. men;Noen som skal på Depeche Mode konsert i Bergen til sommeren? (Juli) Jeg har vanvittig lyst, men såklart så er jeg på Roskilde festivalen akkurat da. Grrr. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jeg har alltid digget Clapton's Layla(fra MTV unplugged), uten å ane at det faktisk ikke er originalversjonen. Han m.fl. skrev den til supergruppa Derek and the Dominos, og det er en fullstendig annen versjon, men ordentlig fantastisk! Spesiell slutt.. Se filmen hos Youtube http://en.wikipedia.org/wiki/Layla ____________________________________________ Edit: Herlig tekst! :!: I met her in a club down in old soho Where you drink champagne and it tastes just like cherry-cola [lp version: Coca-cola] C-o-l-a cola She walked up to me and she asked me to dance I asked her her name and in a dark brown voice she said lola L-o-l-a lola lo-lo-lo-lo lola Well Im not the worlds most physical guy But when she squeezed me tight she nearly broke my spine Oh my lola lo-lo-lo-lo lola Well Im not dumb but I cant understand Why she walked like a woman and talked like a man Oh my lola lo-lo-lo-lo lola lo-lo-lo-lo lola Well we drank champagne and danced all night Under electric candlelight She picked me up and sat me on her knee And said dear boy wont you come home with me Well Im not the worlds most passionate guy But when I looked in her eyes well I almost fell for my lola Lo-lo-lo-lo lola lo-lo-lo-lo lola Lola lo-lo-lo-lo lola lo-lo-lo-lo lola I pushed her away I walked to the door I fell to the floor I got down on my knees Then I looked at her and she at me Well thats the way that I want it to stay And I always want it to be that way for my lola Lo-lo-lo-lo lola Girls will be boys and boys will be girls Its a mixed up muddled up shook up world except for lola Lo-lo-lo-lo lola Well I left home just a week before And Id never ever kissed a woman before But lola smiled and took me by the hand And said dear boy Im gonna make you a man Well Im not the worlds most masculine man But I know what I am and Im glad Im a man And so is lola Lo-lo-lo-lo lola lo-lo-lo-lo lola Lola lo-lo-lo-lo lola lo-lo-lo-lo lola Se filmen hos Youtube Endret 27. desember 2008 av toth Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Gode gamle Cream. Den kjente sangen Sunshine of your love er det jeg har og komme med her ;-D Navnet er kanskje ikke kjent for alle, men bare hør så kjenner du det nok igjen. Sangen kom ut i 1968 faktisk, akkurat 40 år siden. Helt sykt. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 ..og Toth, Layla er dritkul! Lenke til kommentar
Bobkat Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg elsker Cream! Ett av yndlingsbandene mine. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Cream er tidløst, de har fete riff som ungdommen i '08 kan digge. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Bon Iver ... Herregud, for en musikk Justin Vernon lager. Og for en stemme! Dette er den beste musikken jeg har oppdaget siden jeg ble frelst av Håkan Hellström for et par år siden. Det er så deilig å oppdage ny musikk! Lenke til kommentar
Benor Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Bon Iver ... Herregud, for en musikk Justin Vernon lager. Og for en stemme! Dette er den beste musikken jeg har oppdaget siden jeg ble frelst av Håkan Hellström for et par år siden. Det er så deilig å oppdage ny musikk! Ikke verst! Å oppdage ny musikk er fett! Husker første gangen jeg så "The Last Waltz" Jeg synes også det er gøy å oppdage musikk på nytt. Som f.eks. hvis du går litt lei og så går det en tid før du hører det igjen... Da får man seg en WOW-opplevelse. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Ikke verst! Å oppdage ny musikk er fett! Husker første gangen jeg så "The Last Waltz" Jeg synes også det er gøy å oppdage musikk på nytt. Som f.eks. hvis du går litt lei og så går det en tid før du hører det igjen... Da får man seg en WOW-opplevelse. Først må jeg bare få berømme avataren din. Herlig! Ja, det er sant. Er faktisk nesten latterlig deilig å gjenoppdage musikk. Alt faller liksom på plass om man hører på virkelig god musikk. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Litt off-topic kanskje. men;Noen som skal på Depeche Mode konsert i Bergen til sommeren? (Juli) ja selvfølgelig! Overrasket over å faktisk treffe folk på forumet der DM faller i smak, men jeg burde da egentlig ikke være det siden de fleste her på forumet har vel ganske allsidig musikksmak... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Noen som kan anbefale noen artister for meg som ligner Sucidal Tendencies? Crossover Trash eller noe lignende. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Er det noen som også hører likheten mellom Bon Iver - Blindsided (fra 14 sek) og Sigur Rós - Við spilum endalaust http://www.youtube.com/watch?v=CVjELKEBcIk (fra 10 sek) ? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg satt å fiklet litt med musikkavspilleren på PC-en da jeg oppdaget noe, vel, jeg liker å tro at er interessant. Først, les alt dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war http://en.wikipedia.org/wiki/Replay_Gain Eller se dette to minutter lange YouTube-klippet. Uansett, her er data fra flere album av nyere dato, noen eldre, for sammenlignings skyld), fra forskjellige sjangre og av kjente og, tja, bittelitt mindre kjente artister. (Jo nærmere null dB jo bedre.) Først, noen gamle utgivelser; eksempler på musikk stort sett fri for ødeleggende komprimering. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lite komprimert musikk av nyere dato. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Resten ... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For det meste ble albumene valgt på måfa, men for å finne nye album av høy kvalitet måtte jeg virkelig lete. Alt tyder altså på at vi må belage oss på å få servert mye grumsete, ekkel musikk i fremtiden. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor Britney er unntaket ... Endret 30. desember 2008 av Gapwick Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Alle engasjerte forummedlemmer bes sjekke ut denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1054112 Håper dere kan bidra Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Artig om dere nevner navnet på albummene/ favoritt sangen Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 toth: Den versjonen er den beste versjonen av Layla. For all del, den akustiske er en flott sang, men den originale er bedre. Nå vet jeg ikke om det bare er jeg som misforsto, men Clapton var ett av medlemmene i Derek and the Dominos. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Litt off-topic kanskje. men;Noen som skal på Depeche Mode konsert i Bergen til sommeren? (Juli) ja selvfølgelig! Overrasket over å faktisk treffe folk på forumet der DM faller i smak, men jeg burde da egentlig ikke være det siden de fleste her på forumet har vel ganske allsidig musikksmak... ja det er viktig med allsidig musikksmak. selvom jeg henger litt fast i synthpop. uansett, depeche mode er must. de er legender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå