Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Ikke for å rakke ner på sånn techno musikk, men eg fatter ikkje hva som er så fantastisk med sånn danse musikk? Det er jo liksom det samme hele veien... Enten slike rare lyder og pip. eller bare masse "dunking".

Hva er det som er så fenomenalt med dette her?

Dette er et seriøst innlegg :D (dont shoot me)

 

..kondolerer.

Du har ikke forstått greia. Det er ikke bare "dunk-dunk-nts-nts-nts" når du forstår den. Det jeg synes er så fantastisk med "sånn techno musikk" er at musikken er litt overjordisk. Du kan ikke bilde deg en garasje med alle instrumentene, i motsetning til rock. Men unaturlige, mektige, deilige lyder skaper en spenning og intensitet som gjør at du kjenner det i hele kroppen. Dj Tiesto - Silence er en gammel "slager" og en av mine all time favoritter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for det, Selv mener eg at rock/ metal er tøffest. Digger bare en god gitar solo. Og "soul rock" (er det noe som heter det) er tøft. med en dritbra stemme og en gitar. Og resten av instrumenete litt i bakrunn er helt fantastisk.

Hehe, vis ingen skjønte ka eg meinte med det der så er det vel egentlig bare litt hardere mussik en ren blues. Som foreksempel whitesnake sine tidlige album (coverdale).

 

Er enig med deg i at folk som rakker ned på musikk fordi dei ikkje har skjønt pointet eller engang hørt på det er så syykt iriterende. Greit å vere åpen for alt. Vis dere skjønner :p

 

Sory men var litt rotete skrevet :p

Lenke til kommentar

Idag er dere alle så heldige at dere får en god dose Jack Johnson! :new_woot:

(desverre alt for lite av ham på youtube, så får ikke vist dere alt det beste)

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

For den interesserte, ligger det masse lovlig bootleg her:

http://www.archive.org/search.php?query=cr...ck%20Johnson%22

 

Et herlig cover fra denne karen:

OnAndOn.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar
Meh. Kunne godt å henrettet halvparten av alle disse gitarjokkene og verden ville ikke kunne merke forskjell. Traust og kjedelig, og definitivt hørt det før.

 

Forresten, jeg vil ikke høre et ord om "jamen det er smak og behag".

Snakker du om Johnson nå..?

Siden du ikke vil høre det høyst gyldige smak&behag-argumentet, kan du jo trøste deg med at han faktisk har talent, og har man talent fortjener man egentlig å bli hørt, synes jeg :)

 

Hadde du henrettet Damien Rice, Ray LaMontagne, John Mayer og Newton Faulkner hadde definitivt jeg merket forskjell.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Alle må gå å kjøpe konserten med John Mayer som heter "Where the light is" - Live in LA. Fantastisk mye bra musikk for pengene :) Den består av: 1. En akkustisk konsert, 2. En konsert med John Mayer Tro og 3. En konsert med hele det store bandet bestående av 2 ekstra gitarister, blås og tangenter.

 

:)

Lenke til kommentar

Faces Down; Litt rett har du om Mayer. Men derfor liker jeg mest å høre hele album av ham, istedetfor individuelle låter.

 

Jeg har hørt veldig mye på John Mayer, og litt på Jack Johnson, men imo blir de ikke under huden. Gnisten hos sånne artister forsvinner alltid for meg. Har en periode digget Mayer.

Der er jeg tilbøyelig til å være enig. Jeg hører på dem periodevis, men ikke alt for mye. Samtidig er det noen få av låtene som går under huden og setter seg for alltid. Mayer's "Gravity" og "I'm gonna find another you", Johnsons "Flake", Newton Faulkners "People should smile more", Mraz' "Live High" m fl..

Som regel er det da tekstene som setter seg, og gode tekster går under huden på meg uansett hvem som synger dem.

 

Andre artister kommer seg langt under huden i helhet, som Damien Rice og Ray LaMontagne. Eller Bright Eyes(men han faller jo egentlig ikke i kategori med disse andre, selv om han er singer/songwriter).

Lenke til kommentar

Jeg har alltid lurt på hva som egentlig skjedde da Michael Jackson og Slash opptrådte sammen i denne videoen: http://uk.youtube.com/watch?v=sUBVixV1H0s

 

Ca 2 minutter ut i videoen begynner Slash på en solo som det virker som han aldri har tenkt å avslutte :p

 

Jeg synes det virker som om Slash er helt i sin egen verden og spiller mye lenger enn planlagt, men har også hørt at han gjorde det for at scenen skulle gjøres klar for Billie Jean bak kullissene...

 

Gitarsoloen som introduserer Billie Jean fra ca 3:40 er jævlig fet forresten...

 

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
John Mayer er altfor mye av det samme om og om igjen. Det samme kan til tider sies om Jack Johnson.

Jeg synes det er for lite variasjon i musikken.

 

Eller har jeg bare hørt for lite? :)

 

Vel... Mayer har jo gjort svært mye forskjellig. Jeg er gitarist og er svært glad i gitarspillet hans, og er forsåvidt enig i at det kan bli litt vel klissete til tider. Jeg er mest glad i det han gjør med trioen sin der de spiller mest hardbarka blues. Men har også svært mye til overs for det akkustiske han gjør.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i popjazz. Som Sondre Lerches Duper Sessions. Etter min mening en komplett plate. Det er mer min gate, litt mer jazz og pianobaserte greier.

 

John Mayer og Jack Johnson er på en måte så platt. Det er kjedelig. Det er ... ja, man har hørt det før.

Benor: Har så vidt hørt litt av bluesen til Mayer på youtube, det virker ålreit.

 

Se filmen hos Youtube

 

Edit: Får ikke youtube-filmen til å virke.

Endret av Faces Down
Lenke til kommentar

Ikke ofte Helten Jånn holder fingrene fra pianoet, men her er et av tilfellene;

 

Se filmen hos Youtube

 

Et par andre Elton-låter kanskje ikke alle har hørt:

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

Slageren brukt i bl.a. Almost Famous: (Der gir den en nydelig stemning, se filmen, om bare for den scenen :) )

Se filmen hos Youtube

Endret av toth
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alle sidene her, men av en eller annen grunn, så er det noe i Within Temptation som griper tak i meg, spesiellt Somewhere

 

Stemmen til Sharon den Adel er noe av det ypperste for mine ører <3

 

http://www.youtube.com/watch?v=JZEjR_28zjE

 

Ellers så har jeg oppdaget at det finnes god norsk metall (som ikke er mørk og dyster).

 

Liv Kristine ( http://en.wikipedia.org/wiki/Liv_Kristine ) har jo lagd mye bra oppigjennom tiden, både med Theatre of Tragedy (<3 Aegis og Storm albumene) og Leaves' Eyes (og ikke mist Nymphetamine sammen med Cradle of Filth)

(

)

 

Og Mortal Love ( http://en.wikipedia.org/wiki/Mortal_love ) har mange gode sanger. Spesiellt på de 2 siste albumene.

( http://www.youtube.com/watch?v=44Arr3Pl1gM )

 

Har funnet ut at stemmen er det viktigste elementet i musikken jeg hører på.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...