Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg hørt på sangen/låta i over 1 døgn(har sovet ja :whistle: ), som svoren Prodigy fan så liker jeg låta godt, men ligner for mye på Pendulum! Den passer seg best i bilen, noe egentlig alle sanger gjør.

Det er Pendulum som likner for mye på The Prodigy ;)

 

Der Pendulum over tid har vist seg fantasiløse og ensformige, har The Prodigy siden 1990 glimret med knallhitz, progresjon og ellers fantastisk musikk.

På e-posten fra de, så sto det at det var en redigert versjon? Virket litt rart egentlig :hmm:

De pleier å gi ut Edit-utgaver av låtene i singelformat, ja. Bare se på singlene deres. Står nesten alltid (Edit) bak hovedlåta (Breathe, Firestarter, Smack My Bitch Up osv).

Lenke til kommentar
Hey folkens! Skal DJ'e på et Julebord neste uke, og tenkte dermed å spørre dere om tips ang. musikk.

 

Noen som vil ramse opp artister/låter som vil slå ann blandt danse- og sangglade 30-50-åringer?

Gjerne ting folk har hørt før, og det kan godt ha et "juleaktig" preg.

ABBA må du jo ha med!

 

"Alle" hører jo på det nå for tiden

Lenke til kommentar
Hey folkens! Skal DJ'e på et Julebord neste uke, og tenkte dermed å spørre dere om tips ang. musikk.

 

Noen som vil ramse opp artister/låter som vil slå ann blandt danse- og sangglade 30-50-åringer?

Gjerne ting folk har hørt før, og det kan godt ha et "juleaktig" preg.

Må uansett ha me noen såne sanger som alle hart hørt før som man liksom ikke blir lei av.

 

Bruce springsteen - Dancing in the dark ( Lystig låt)

Europe - The final countdown (Den tar jo helt av )

Roxette - The look (den er jo ganske kul, er sånn dansegjeng sang)

Sweet - Ballroom blitz (ehh kanskje litt intens men men...)

Smokie - Lay back in the arms of someone

Bon jovi - Living on a prayer (Genial låte, spilte den på en dansefest eg var på. Og dei slo ann)

Creedence Clearwater Revival - Have you ever seen the rain? (Den synger hvertfall eg høøøyt med på)

 

Og Abba som han over meg sa, er noob på abba men vet at dei har noen tøffe. ;)

 

Ikke skyt meg om eg helt på jordet da :love:

 

Edti: Og litt julestemning @ Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

Endret av Purplesnake
Lenke til kommentar

Vil bare takke for alle svar!

 

Som sagt, jeg vil bare tilfredstille flest mulig. Det er snakk om Rådhusets annual julebord, og de har sendt meg en mail som jeg har jobbet litt utifra;

 

Ang. musikksjanger så ønsker vi dansbar, fengende og kjent musikk,

disco/pop/rock fra 70, 80, 90- tallet og frem til i dag, både norsk og

internasjonal musikk;

Eks. Abba, David Bowie, The Cure, Madonna,

Michael Jackson, Dum dum boys.

Også rocka julelåter innimellom kan være stemningskapende, Jeg nevner som eksempel:

Rockin around the christmas tree - Mel (smith) & Kim (Wilde).

Do they know it´s christmas time - Band Aid

Little drummer boy - Bring Crosby - David Bowie

 

Så jeg vil si at mange av forslagene folk har kommet med her har vært midt i blinken. Alt på lista har jeg selvfølgelig, og har skaffet meg det meste dere har nevnt også. Skader uansett ikke å stille med for mye.

 

Og til de som er skeptiske til musikkvalget - tro meg, dette er ikke noe jeg ville spilt hvis det var jeg som var verten. :p

Lenke til kommentar

Av rock vil jeg anbefale CKY, men det er nok ikke musikk som passer for alle. Thin Lizzy har jo noen litt roligere metallåter eller rock eller hva det er, som f. eks. "Jailbreak" og "The Boys Are Back In Town." The Eagles er jo også svært bra rockemusikk, og så har man Arctic Monkeys og 3 Doors Down.

 

Vanskelig å si, da jeg ikke vet hva du evt har og ikke har.

 

edit: Nå er det vel lite av dette som er "nytt", men kan jo hende du ikke har det fra før.

 

edit2: Glemte av Nazareth, men dette er elsk eller hat musikk i mine øyne. Sjekk det ut.

Endret av vanquish
Lenke til kommentar
Kan umulig toppe forrige innlegg, men jeg fant nettopp frem de gamle Squarepusher-skivene mine. Dette gjorde at jeg gikk til innkjøp av den nyeste skiva hans. Wow, det er awesome.

 

...

 

hojojj, så det finnes en annen person i verden som liker Squarepusher enn min snåle bror :D Har ingen anelse om hvor populære de er, men har aldri hørt snakk om de noe annet sted enn fra han. og nå fra deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...