Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aldri skjønt meg på Sunn O))). Hørte på The Gates of Ballard og A Shaving of the Horn that Speared You. Det var drøyt, slitsomt og kjedelig.

Kanskje det er drøyt, men det er flott. Som en anmelder i Pitchfork skrev etter konserten på Øya i år:

 

Sunn O))) was the last thing I saw at Øya, which is a good job, because it's impossible to listen to any other music after Sunn O))). Even if you can still hear when it’s over, you probably don’t want to. [...] It was a terrific piece of showmanship: at first, the stage was completely shrouded in fog, with painfully deep bass rumbles and numinous overtones slithering out, and hauntedly resonant vocals that sounded almost monk-like. [...] The music was so slow and deliberate and massive you could practically feel the shapes of the waveforms. You stood there in this dark, bottomless pool of sound, turning over metaphors in your mind, until it all took on a deep ritual quality. Csihar never actually sang again after the surprisingly melodic opening part, he just made sporadic insane-seagull noises, whispers, mutterings, and various cries. For long stretches of the show, you couldn't hear him making a sound, although he had the microphone to his mouth, which made me wonder if he was implanting subliminal messages in our brains-- I don't know, but I sure would like to kill my parents right about now.

Lenke til kommentar

Kingdom of Rain er nydelig ja :)

 

Sjekk også ut deres versjon av Spiritual, interessant vri på instrumentalen..

 

Er det forøvrig noen som vet sikkert hvem som har skrevet Spiritual? Er det Cash?

Det fant jeg svar på mens jeg skrev, så om noen andre lurer er den skrevet av Josh Haden, for bandet Spain.

Nevnte Midnight Choirs versjon er og flott :)

Lenke til kommentar

takker for svar.

trenger hjelp til å erstatte fjortiss-musikken min skjønner dere.

har i senere tid fått øynene opp for funk og acid jazz (generelt all musikk med heftige basslinjer og trommerytmer).

har per dags dato disse funk/acid jazz artistene i musikkbiblioteket mitt:

 

- Jamiroquai

- 4hero

- Nuspirit Helsinki

- Outlines (

)

- Just Jack

- Groove Armada

- Brand New Heavies

- Benny Sings

- Minus 8

- Moloko (spiller litt av hvert)

- Koop

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...