Thlom Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Grensen min (for hva musikk er) begynner å gå ved visse typer noise. Ingenting er som en avslappende time med Merzbow på øret. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Nei det er sikkert å vist, Merzbow er så sykt bra. Mens noen av oss prøver til en hver tid å spille så vakkert som mulig er det noen som bruker livet sitt på å fokusere på støy! genialt Endret 21. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Når vi er inne på støymusikk så bør det nevnes at Sunn O))) har gitt ut ei liveskive fra konserten de holdt i domkirken i Bergen. Dessverre(?) en vinyl-only utgivelse, forsåvidt en flott utgivelse, men har du vinylspiller så er det verd det. Har du ikke, så ... Lenke til kommentar
corvald Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Åh fant fram Dire Straits - Brothers in arms Deeeiiliig låt asså. :wub: Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Kva synes folk om det nye 'The Killers' albumet? Eg har høyrt gjennom det ein 10-20 gongar no, eg regelrett elskar det. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Aldri skjønt meg på Sunn O))). Hørte på The Gates of Ballard og A Shaving of the Horn that Speared You. Det var drøyt, slitsomt og kjedelig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kveldens anbefaling: Basement Jaxx Ft. Linda Lewis - Close Your Eyes Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Benor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har musikkhistorie nå. Hayden er flott Generelt liker jeg Wienerklassisismen godt i forhold til Renessansen og Barokken. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Aldri skjønt meg på Sunn O))). Hørte på The Gates of Ballard og A Shaving of the Horn that Speared You. Det var drøyt, slitsomt og kjedelig. Kanskje det er drøyt, men det er flott. Som en anmelder i Pitchfork skrev etter konserten på Øya i år: Sunn O))) was the last thing I saw at Øya, which is a good job, because it's impossible to listen to any other music after Sunn O))). Even if you can still hear when it’s over, you probably don’t want to. [...] It was a terrific piece of showmanship: at first, the stage was completely shrouded in fog, with painfully deep bass rumbles and numinous overtones slithering out, and hauntedly resonant vocals that sounded almost monk-like. [...] The music was so slow and deliberate and massive you could practically feel the shapes of the waveforms. You stood there in this dark, bottomless pool of sound, turning over metaphors in your mind, until it all took on a deep ritual quality. Csihar never actually sang again after the surprisingly melodic opening part, he just made sporadic insane-seagull noises, whispers, mutterings, and various cries. For long stretches of the show, you couldn't hear him making a sound, although he had the microphone to his mouth, which made me wonder if he was implanting subliminal messages in our brains-- I don't know, but I sure would like to kill my parents right about now. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=38472624 Hei, eg tenkte eg berre skulle reklamere litt for dei nye songane Steven Wilson (frå Porcupine Tree) har lagt ut på nettet, han kjem ut med nytt album i februar. Seriøst, eg gleder meg. Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Soulsavers Fantastisk musikk, med en helt unik stemning! Kingdom of Rain Revival Minner litt om Midnight Choir til tider, syns jeg.. Om noen har tips til lignende saker, tar jeg gjerne i mot. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Spennende, likte spesielt den første! Musikkvideoene var det jo også klasse på Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kingdom of Rain er nydelig ja Sjekk også ut deres versjon av Spiritual, interessant vri på instrumentalen.. Er det forøvrig noen som vet sikkert hvem som har skrevet Spiritual? Er det Cash? Det fant jeg svar på mens jeg skrev, så om noen andre lurer er den skrevet av Josh Haden, for bandet Spain. Nevnte Midnight Choirs versjon er og flott Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Heisann! er for tiden på jakt etter gode funklåter, noen her som har noen sanger/artister jeg bør sjekke ut? har ønske om artister med lik musikkstil som jamiroquai. vil helst ha nyere artister... Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Funk er kult! Tar gjerne imot tips selv. Jamiroquai har jeg (relativt bra) oversikt over, men jeg er på utkikk etter jazz og funk. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Har ikke så mnage nyere artister å komme med, men av gode gamle samt flere har du jo Earth, Wind and fire, Tower of Power, The crusaders, Parliament, Funkadelic, Amp fiddler, Rick james, Prince, Headhunters mm. Shit så mye bra det er! Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 takker for svar. trenger hjelp til å erstatte fjortiss-musikken min skjønner dere. har i senere tid fått øynene opp for funk og acid jazz (generelt all musikk med heftige basslinjer og trommerytmer). har per dags dato disse funk/acid jazz artistene i musikkbiblioteket mitt: - Jamiroquai - 4hero - Nuspirit Helsinki - Outlines ( )- Just Jack - Groove Armada - Brand New Heavies - Benny Sings - Minus 8 - Moloko (spiller litt av hvert) - Koop Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nice, flere av de artistene der skal jeg sjekke ut! utenom Jamiroquai har jeg for det meste litt eldre funk, så er bra med litt ny input. Funk er jo helt sinnsvakt bra greier Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Forrige lydverket hadde et segment om funk, kan lastes ned som podkast fra iTunes eller podkastsidene til NRK. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Se filmen hos Youtube Diamanda Galas kan ødelegge enhver form for optimisme og håp. Fy faen, jeg elsker henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå