Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Ville kjøpt det første, men er mange andre bra album der ute. Vil du safe eller prøve å gi han noe å "bite" i?

 

Men av artister jeg tror han kan like ut fra det jeg vet, så er de første jeg kommer på band som Madrugada, Coheed & Cambria og Editors. Audioslave besto jo av tre av fire RATM-medlemmer, og selv om musikken ikke er veldig lik så er RATM lett å like.

 

(RATM = Rage Against the Machine, sånn i tilfelle :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig glad i last.fm jeg også, men har begynt å bruke T61 ved siden av http://www.thesixtyone.com. Dette er noe av det samme som last.fm bare at de operer med fulle sanger, og hele systemet er mye enklere bare du skjønner det. Her er det mye mer ukjent musikk som dukker fram i forhold til last.fm der du ikke finner så mye musikk med under 200K plays. Det er i beta enda så det er noen svakheter, men jeg er veldig fornøyd med det. Bruker last.fm mest fortsatt, men funnet en del band på T61 også.

Skriv gjerne inn sGrindheim som referanse vist du registrerer deg.

Takk for tipset! Beklager at jeg ikke så referanse-tingen før etter at jeg hadde registrert meg.

Lenke til kommentar
znip

Radiohead? :)

Kent?

Kings of Leon?

Placebo?

The Rakes?

The Shins?

Wolf Parade?

 

Radiohead: Liker et begrenset utvalgt på en tja.. 10-15 sanger.

Kent: Har alt av dem og digger det.

 

Ut ifra dette, hva ville dere anbefalt av de overnevnte? (jeg har ikke tid til å sjekke ut 4-5 band "skikkelig")

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle prøve meg på Grateful Dead, men hvilken skive er det greit å begynne med? Ei liveskive, eller er det bare å begynne på begynnelsen?

Elsker Live/Dead (liveplate) er å anbefale, men nå er det forsåvidt ikke til å sammenligne med studioplatene deres, som jeg syns låter litt vel.. tja.. mm. Live/Dead er stort sett (veldig) bra jamming. Ofte regna som det beste jamming/improvisasjonsalbumet ever.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Noen som har TV-kanalen The Voice her? Har dere i så fall lagt merke til en viss tendens den kanalen har til å være svært så ensformig? Da tenker jeg på at 9/10 videoer på kanalen er med afro-amerikanere (og gjerne med bling, bitches and hoes). Jeg har ingenting imot afro-amerikanere, men det får da være grenser for hvor kjedelig et tilbud på en slik kanal skal være. Da er det bedre med VH1 (+ Classic) og kanal 280 i Canal Digitals noe utvidede pakketilbud (kanal 280 burde dere sjekke ut!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...