Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Herbie Hancock?

Men da får du litt piano i tillegg.

 

Edit: Etter litt trykking på last.fm (jeg ble litt hektet selv) fant jeg Weather Report, som jeg tror passer din beskrivelse veldig godt. :) Ihvertfall deler av utgivelsene deres.

Herbie Hancock var ikke helt det jeg var ute etter, men absolutt ikke gale, får sjekke han ut litt også vurdere om jeg kjøper ei skive. Skal sjekke ut Weather Report nå. Takk. :)

 

E: Weather Report var mer i den gata jeg tenkte. Kanskje det er fusion jeg er ute etter? Hehe.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Campfire Headphase. ;)

 

Geodaddi er ganske rett frem rolig, svevende og ukonsistent, mens Music has the Right to Children har litt mer spennende beats. Med Geodaddi kan du ha albumet i bakgrunnen hele tiden og når det plutselig er slutt har du en følelse av at hele albumet har gått i ett. Mens på MhtRtC er det litt mer variasjon.

Lenke til kommentar
E: Weather Report var mer i den gata jeg tenkte. Kanskje det er fusion jeg er ute etter? Hehe.

Tja. Jazz Fusion er ikke akkurat den mest 'laidback' typen jazz.

 

Herbie Hancock er også i stor grad jazz fusion. Du kan sjekke ut plata 'Head Hunters', som er en klassisk fusion-plate.

 

Andre plater jeg anbefaler er Santanas 'Caravanserai' og Al Di Meolas 'Elegant Gypsy'.

 

Andre svært kjente jazz fusion-band, men som kanskje litt mer 'rockete' enn du leter etter, er Mahavishnu Orchestra og Return to Forever.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til flere sanger ala Little Wing & Savoir Faire ?

Pussig.. Når jeg hørte sangen i linken din, så begynte jeg med en gang å tenke på

:hmm:

Men musikk ala der der: Savoy er det første jeg kommer på.. men noe sier meg at det er litt på kanten av det du er på utkikk etter. :ermm:

 

Edit: Mulig det er bare meg.. Men jeg tror ikke dette hjelp deg i det hele tatt :tease:

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke de følgende bandene prima eksempler på indie, men de er knallgode likevel: Sparklehorse og Turin Brakes. Begge band har gitt ut hver sin 10/10-skive: Henholdsvis Vivadixiesubmarinetransmissionplot og Ether Song. Så det så.

 

Rolig, avslappende jazz: Billie Holiday any day (helst night).

Lenke til kommentar
Hva synes folket om nye last.fm?

 

Jeg liker det svært godt. Klarer nesten ikke gå ut av det. :p

nåja.. Klarer ikke å sette meg inn i det på samme måte som jeg satte meg inn i det gamle.. Menmen. Det blir jo bedre og bedre. I starten så betaen bare helt fu*ka ut! Nå ser det ikke så ille ut lenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...