Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+12348972834
Hva er det med Garth Brooks og Honky Tonky? Jeg har hørt det i 3 av sangene hans. Kommer ikke på hvilke i farta.

 

Sakset fra Wikipedia: A honky tonk (also called a honkatonk, honkey-tonk, or tonk) is a type of bar with musical entertainment that is common in the Southwestern and Southern United States. The term has also been attached to various styles of 20th-century American music. As of 2008, honky tonk music is the most recognized and mainstream subgenre of country music

 

Personlig kaller jeg folk fra Texas o.l., med utpreget cowboystil og countryelsk for honky tonks. "Honky tonk women gimme the honky tonk blues." Tenk Reba McIntyre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Vet ikke helt om det er rette sted å spørre, i og med at det er et hybridtema, men fyrer alikevel ivei.

Saken er at jeg vil gjerne kjøpe en DvD til foreldrene til dama mi, som en liten oppmerksomhet på at de har vært såpass snille med meg og nærmest behandlet meg som en av sine egne unger, siden jeg ble sammen med henne.

De er og har alltid vært Bruce Springsteen frelste, så jeg lurer rett og slett på en anbefaling av den råeste konserten som er å få tak i på DvD med Brucern? Har sett litt på Live in New York City (2001).

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om det er rette sted å spørre, i og med at det er et hybridtema, men fyrer alikevel ivei.

Saken er at jeg vil gjerne kjøpe en DvD til foreldrene til dama mi, som en liten oppmerksomhet på at de har vært såpass snille med meg og nærmest behandlet meg som en av sine egne unger, siden jeg ble sammen med henne.

De er og har alltid vært Bruce Springsteen frelste, så jeg lurer rett og slett på en anbefaling av den råeste konserten som er å få tak i på DvD med Brucern? Har sett litt på Live in New York City (2001).

Ifølge dama som er ihugga fan så er "Live in NY" og "Live in Barcelona" de to beste. Suveren lyd samt at den omfatter hele karrieren (like it or not).

Lenke til kommentar

Jeg drakk bort fotballsorgene mine på lørdag, og satt tidlig på kvelden på et utested hvor det blir snurret mye bra musikk. Da ble det snurret noe jazzgreier som var svært behagelig å høre på. Rimelig streite greier igrunn. Trommer, bass og sax, men det var i alle tilfeller svært behagelig. Fikk dessverre ikke mulighet til å tvinge ut av platesnurreren hva det var for noe, så nå er jeg på utkikk etter noe i samme retning. Litt småfunky laidback jazz? Tips?

 

Sitter forsåvidt å hører på skiva til Santogold, rimelig bra saker. En god erstatter etter at M.I.A fant det for godt å pakke snippeska. Sjekk denne opptredenen hos Jools Holland, legg særlig merke til koristene:

http://uk.youtube.com/watch?v=PBYY5LThRNA

Lenke til kommentar
i dag hørte jeg den vakkrestesangen jeg non gang har hørt.

også fikk jeg aldri med men hvem det var eller hva sangen het.

FAEN!

Hvis den gikk på radio/TV går det som oftest an å finne den igjen.

gikk i en butikk:P å når jeg spurte hva de spilt sa de "vet ikke jeg vel" ... er dritt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...