Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spør du, spør jeg. =P

De skal ha vært i studio ifølge mine kilder. Men mange plater som kommer allikavel.

 

Watershed var en nysluppen perle. Isis burde ha skrapt sammen siden deres siste plateslipp i 2006. Cult of Luna slipper Eternal Kingdom senere i år. Sigur Ros kommer med ny plate. Let the good times roll. :wee:

Lenke til kommentar

Mew er absolutt stråålende! De er ferdig med å spille inn plata nå, så da er det vel bare en måned eller to med mastring antar jeg. :) Jeg gleder meg som et helvete til den plata. De har skrevet materiale til den i to år! Jeg får håpe de ikke lider tapet av Johan. Han og Silas var helt utrolig samspilte.

 

Les albumguiden min ;)

Lenke til kommentar
Mew er absolutt stråålende! De er ferdig med å spille inn plata nå, så da er det vel bare en måned eller to med mastring antar jeg. :) Jeg gleder meg som et helvete til den plata. De har skrevet materiale til den i to år! Jeg får håpe de ikke lider tapet av Johan. Han og Silas var helt utrolig samspilte.

 

Les albumguiden min ;)

 

Herlig herlig herlig!!

 

Gleder meg sinnsykt til det albummet altså!

Lenke til kommentar

Ja, Mew er herlig.

Hadde også glemt hvor fantastisk Warren Zevons "Excitable Boy" er, men har heldigvis gjenoppdaget det nå.

 

Regner også med at fleste her har hørt om Stone Roses. Synes alle bør gi det selvtitulerte debutalbumet en sjanse. Tok litt tid før det satt hos meg, men nå er det en av mine favorittalbum.

 

EDIT: Noen som hørte på P3 i går. Var i hvertfall en av medlemmene i Dropkick Murphys som valgte sanger (fikk ikke med meg hvem). Jeg fikk bare hørt den siste som jeg likte svært godt, nemlig Billy Bragg - A New England. Kule saker.

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Noen som har hørt den nye Sigur Ros plata? (Nei jeg vet den ikke er ute). Har allerede bestilt både mp3 og plate, og må si at ved første gjennomhøring overgår den lett mine forventninger. Goblbledigook(haha for et navn) var ikke så representerende for resten av plata som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Spør du, spør jeg. =P

De skal ha vært i studio ifølge mine kilder. Men mange plater som kommer allikavel.

 

Watershed var en nysluppen perle. Isis burde ha skrapt sammen siden deres siste plateslipp i 2006. Cult of Luna slipper Eternal Kingdom senere i år. Sigur Ros kommer med ny plate. Let the good times roll. :wee:

 

Enorm fan av Cult of Luna som jeg er(og selvfølgelig Isis, Jesu, Pelican, Rosetta, Neurosis etc etc) så er allerede denne skiva i full gang over anlegg, på Ipod og på jobben.

Platen er naturligvis forhåndsbestilt, men jeg klarte ikke vente på at platen ankommer fra statene.

Uansett; mørkere, hardere og nok et mesterverk fra våre svenske naboer.

 

Er også en kul bakgrunn for plata:

 

"Rehearsing in what once was a mental institution can lead to an interesting concept of your next record. Cult of Luna cleaned out their spot and the band uncovered long forgotten relics of the hospital. Amongst the discovery was the journal of Holger Nilsson, a former inmate of the prison placed there after drowning his wife. The journal was titled 'Tales from the Eternal Kingdom'. In the diary, he blamed the death of his wife on Ugín, a fictional character created to pass the blame for the murder. The diary created a completely imagined world in which owl men and tree men (those are visualized in the front cover) all contributed to a fantasy story that explained why Nilsson was innocent of the crime."

 

 

Nært opp mot full pott fra undertegnede.

Lenke til kommentar

Sigur Rós' nye album kan nå høres på last.fm for de som har det. :)

 

For et FANTASTISK album. Etter å ha hørt gjennom én gang, må jeg si at denne plata tegner til å bli den beste til Sigur Rós.

 

Festival og Suð í eyrum var nydelige! Og det allerede første gangen jeg hørte. Det lover godt. :thumbup:

 

 

Men høydepunktet var helt klart ára bátur. Jeg var på gråten, for en utrolig vakker sang.

Lenke til kommentar
Pokker så morsomt det var når Josh Homme gikk til verbalt angrep på en tilskuer på konserten på Norwegian Wood nå i kveld. Så stygg i munnen a gett. Ellers: Gode konserter, både fra Queens of the Stone Age og Jimmy Eat World

 

Var da alt annet enn en god konsert av QOTSA der. Josh så ut som han hadde spyet i halsen, og plasteret over den intravenøse vesken han hadde fått i hånden sier vel noe om hva som har kommet ut andre veien av mannen den siste tiden.

 

Skjønner ikke hvorfor han orker å spille sanger som 3s & 7s + in my head når han VET han ofte har problemer med å treffe de rette notene - spesielt på kvelder som dette hvor han er helt uttav seg selv og helt sikkert på både vicodin og andre smertestillende.

 

Men josh er jo så opptatt av å vinne over kroppen sin, "nothing can kill me" maser han om på hver konsert. Får se hvor lenge mannen klare å gå mot naturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...