Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, noise er herlig. Noen husker kanskje at jeg postet et bilde av Hanatarash(tror jeg) i ei gravemaskin for himla mange sider siden, jeg leter fremdeles etter en video av dette, hehe.

 

no offence, men denne sjangeren virker veldig lavmåls?

Tja. Det er ikke den mest tilgjengelige sjangeren som eksisterer, men om du starter forsiktig og har et åpent sinn så er det mye bra som bare venter på å bli oppdaget. Anbefaler å starte med Merzbow, som har endel relativt(!) tilgjengelig utgivelser. Sjekk f.eks. ut skiva Amlux.

Lenke til kommentar

Regner med at en del av folket her har hørt "Pretty. Odd." som er den forholdsvis nye plata fra Panic at the Disco. Digger den! Får litt Beatles-feeling over det hele. Plata ligner heller ikke i det hele tatt på debutplata, så jeg anbefaler alle å gi den en sjanse!

Endret av haarod
Lenke til kommentar
Er det fleire her som har hørd om bandet Madness? Mor mi tipsa meg om dei, faktisk, og dei har mykje bra musikk. Dette er favorittlåta mi (så langt):

Madness - The Prince

*film*

Da bør du sjekke ut et par andre ska-band som var populære samtidig med Madness. The Specials og The Selecters f.eks

Eg er eigentleg ganske kresen når det kjem til ska, men eg skal sjekke det ut, takk for tipset. :)
Lenke til kommentar
Ah, noise er herlig. Noen husker kanskje at jeg postet et bilde av Hanatarash(tror jeg) i ei gravemaskin for himla mange sider siden, jeg leter fremdeles etter en video av dette, hehe.

Japanoise-folka har i alle fall sansen for veldig kule navn. Hanatarash, Masonna, Merzbow, C.C.C.C.... Mange gode eksempler, men Hanatarash er et utrolig fett navn (stammer fra japanske hanatarashi, men læll). Når det gjelder musikken: Det er ikke lett å få tak i noisemusikk og det lille som er å få tak i er til blodpris. Det gidder jeg ikke å betale for støymusikk, altså. Jeg har med andre ord hørt ganske lite av denne sjangeren, men litt av Merzbow, den store popstjerna innen noise, har jeg hørt. Skaffet meg Merzbox for moro skyld en gang (kremt), og du verden. Jeg har problemer med å komme inn under huden på denne type musikk.

 

Annen, litt mykere noise som blander seg sammen med drone og ambient er Black Sun Productions' remix-CD av hovedsaklig Coil-materiale, The Plastic Spider Thing. Jeg kjøpte CD-en over eBay en gang og angrer ikke. Den type musikk gir en hypnotisk atmosfære som er behagelig å høre på, tro det eller ei. Videre liker jeg det lille jeg har hørt av Christian Fennesz og andre white noise-inspirerte auraleventyr.

Lenke til kommentar
Ah, noise er herlig. Noen husker kanskje at jeg postet et bilde av Hanatarash(tror jeg) i ei gravemaskin for himla mange sider siden, jeg leter fremdeles etter en video av dette, hehe.

Japanoise-folka har i alle fall sansen for veldig kule navn. Hanatarash, Masonna, Merzbow, C.C.C.C.... Mange gode eksempler, men Hanatarash er et utrolig fett navn (stammer fra japanske hanatarashi, men læll). Når det gjelder musikken: Det er ikke lett å få tak i noisemusikk og det lille som er å få tak i er til blodpris. Det gidder jeg ikke å betale for støymusikk, altså. Jeg har med andre ord hørt ganske lite av denne sjangeren, men litt av Merzbow, den store popstjerna innen noise, har jeg hørt. Skaffet meg Merzbox for moro skyld en gang (kremt), og du verden. Jeg har problemer med å komme inn under huden på denne type musikk.

Janei, man må kanskje være skadet på sinnet fra før av for å få noe utbytte av voldsom distortion, hyling, fingernegler mot tavler og knasende lysarmatur ... :p

 

Annen, litt mykere noise som blander seg sammen med drone og ambient er Black Sun Productions' remix-CD av hovedsaklig Coil-materiale, The Plastic Spider Thing. Jeg kjøpte CD-en over eBay en gang og angrer ikke. Den type musikk gir en hypnotisk atmosfære som er behagelig å høre på, tro det eller ei. Videre liker jeg det lille jeg har hørt av Christian Fennesz og andre white noise-inspirerte auraleventyr.

Ajaj, dette høres interessant ut, Black Sun utgivelsen altså.

Lenke til kommentar
Er det fleire her som har hørd om bandet Madness? Mor mi tipsa meg om dei, faktisk, og dei har mykje bra musikk.

 

Åja, har "It's Madness" og "It's Madness too", dvs. to best of cd'er, og de lager mye "morsom" musikk, om du skjønner. Har alltid hatt en forkjærlighet til "Nightboat To Cairo" og "Michael Caine" (hvor Mr. Caine gjentatte ganger sier "I am Michael Caine") av låtene dems begge på It's Madness Too. På It's Madness er kanskje "Wings of a dove" og "Driving in my car" de beste. Og vi kan vel ikke komme utenom den største hiten deres (tror jeg) "My House".

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar
Er det fleire her som har hørd om bandet Madness? Mor mi tipsa meg om dei, faktisk, og dei har mykje bra musikk.

 

Åja, har "It's Madness" og "It's Madness too", dvs. to best of cd'er, og de lager mye "morsom" musikk, om du skjønner. Har alltid hatt en forkjærlighet til "Nightboat To Cairo" og "Michael Caine" (hvor Mr. Caine gjentatte ganger sier "I am Michael Caine") av låtene dems begge på It's Madness Too. På It's Madness er kanskje "Wings of a dove" og "Driving in my car" de beste. Og vi kan vel ikke komme utenom den største hiten deres (tror jeg) "My House".

Eg har òg ein best of-cd, The Heavy Heavy Hits. Alle songane du nemde er på den CD-en. "Michael Caine" og "Driving in my car" synes eg ikkje var noke særleg, men dei tre andre er knall. Eg vil òg trekke fram "Our House" og "One Step Beyond" som høgdepunkt innanfor (det eg har høyrt av) musikken deira.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...