Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om musikk som er lik DNTEL - Umbrella? Litt sårt, crispy, electro, søtt og trist.

 

Har helt utrolig dilla på DNTEL for tiden. Utrolig behagelig musikk.

 

Tja, hva med My Bloddy Valentine eller Múm? spesielt albummet Yesterday Was Dramatic - Today Is OK har mange likhetstrekk med DNTEL

 

Muligens Broken Social Scene også

 

Xploding Plastix

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>">
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Her fra animasjonen Devious Dan - Veldig Kult :love:

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Noen som vet om musikk som er lik DNTEL - Umbrella? Litt sårt, crispy, electro, søtt og trist.

 

Har helt utrolig dilla på DNTEL for tiden. Utrolig behagelig musikk.

 

Tja, hva med My Bloddy Valentine eller Múm? spesielt albummet Yesterday Was Dramatic - Today Is OK har mange likhetstrekk med DNTEL

 

Yesterday Was Dramatic - Today Is OK var veldig kult, men savner vokal. Vet du om noe lignende, men med vokal?

Lenke til kommentar
Yesterday Was Dramatic - Today Is OK var veldig kult, men savner vokal. Vet du om noe lignende, men med vokal?

 

Sjekk ut "The Postal Service" og plata "Give Up". Fyren bak DNTEL (Jimmy Tamborello) er også med der sammen med Ben Gibbard fra Death Cab for Cutie. DNTEL var opphavet til The Postal Service :yes:

 

Og om du har lyst til å grave litt selv så kan du jo begynne med å sjekke ut Beatservice Records: http://www.beatservice.no/releases.asp

 

Er en del godbiter der du kanskje vil sette pris på :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Leter etter en film på youtube egentlig. Er en film der du hører masse mumling også er det en sånn 2 sekunders gif animasjon som repiteres. Når han "synger" så er det liksom masse trykk også blir det svakere og svakere.

 

Tekst for de som vil ha det:

Haaababaa hababababa baaaa, haaaaaabababbaa bababbaba ahaa babaa

Haha.. Når jeg leste innlegget ditt begynnte jeg med en gang å tenke på

iTunes reklamen med Mr.Bean :fun:

Ser nå at det dessverre ikke var noen match.. :shrug:

Lenke til kommentar

Trentemøller: Evil Dub

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>">
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Trentemøller: Moan

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>">
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Herlige rytmer fra Danmark :)

 

Sjekk ut plata "The Last Resort"

Lenke til kommentar

Tokyo Police Club er søte. De sjarmerte meg i senk på Hovefestivalen i fjor. "Nature of the Experiment" var fjorårets sommerlåt for meg. Begynner å bli en stund siden nå, tror jammen jeg skal presse dem inn i et par spillelister. Har ikke hørt noe fra albumet ennå, er det bra?

Lenke til kommentar
Noen som hører på The Cramps? Plater som anbefales?

Vil anbefale å starte med de første, dvs Gravest Hits (opprinnelig en 12" EP som samlet de to første singlene, + en låt til. Singlene og førstepress av 12ern har råere lyd enn de seinere utgavene jeg har hørt), Songs The Lord Taught Us, og Psychedelic Jungle (Psychedelic Jungle og Gravest Hits er samlet på de fleste CD-utgivelsene), samleren Off The Bone (Songs The Lord... og Off The Bone er i noen markeder gitt ut som en dobbel-CD). Live-plata Smell Of Female er også passe morsom, men det finnes bedre live-opptak (både lovlige og mer tvilsomme utgivelser).

De seinere tingene er for meg ganske intetsigende, men det kan tenkes du har helt annen smak.

Søker du på YouTube finner du en mengde klipp, både live-opptak fra forskjellige perioder/konserter, videoer, og mange av de bedre (og ikke så gode) låtene med mer eller mindre tilfeldige bilder/klipp, kan jo være et greit sted å sjekke ut hva/hvilke perioder du liker.

Lenke til kommentar

Her er Tenacious D med sangen Tribute. Jeg hørte noen sanger hos en venn for en mnd siden og ble helt betatt. Får ikke nok av de :D

Se filmen hos Youtube

Mer Tenacious D:

Kickapoo

Se filmen hos Youtube

 

Classico

 

Master Exploder

 

Beelzeboss

Se filmen hos Youtube

 

POD

Se filmen hos Youtube

 

Fuck Her Gently (ikke fra filmen)

Se filmen hos Youtube

 

Filmen deres heter The Pick Of Destiny. Anbefales! :thumbup:

 

Edit: Åhh, så vanskelige youtube er da.. -.-

Om det er videoer som ikke funker, så klikk på linken under videoen, så funker det =D

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...