Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Sjekk ut Iron & Wines samarbeid med Calexico (In the Reins)! Veldig god EP med et par låter som stikker seg spesielt ut som fabelaktige. Jeg er ikke spesielt fan av Iron & Wines lofi-stil i forkant, men denne EP-en så ut til å gi mersmak som ble om til The Shepherd's Dog, som er et flott album ("Resurrection Fern" er favoritten derfra).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mmm. Portishead. Hvorfor oppdaget jeg ikke dette før.

Portishead, ja. Bra band. Liker spesielt godt Roads. Trip-hop. :thumbup:

 

Har det blitt sagt? Ny plate 28/4.

Har fått tak i en kopi av denne. Noe dystrere lydbilde enn på utgivelsene fra 90-tallet. Er ikke helt sikker på hva jeg synes enda, men tar meg i å spille den mye.

 

Fortsettelse følger.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Har fått tak i en kopi av denne. Noe dystrere lydbilde enn på utgivelsene fra 90-tallet. Er ikke helt sikker på hva jeg synes enda, men tar meg i å spille den mye.

 

Fortsettelse følger.

Topp tre så langt:

  • Machine Gun (Var den første låta fra albumet jeg hørte. Syntes den var skikkelig skuffende første gangene jeg hørte den, men den har vokst seg stor.)
  • Hunter
  • Small

Lenke til kommentar
Hei jeg har fått en stor kjærlighet for The killers, spesielt Sawdust albummet og Hot Fuzz.

 

Noen artister som spiller lignende musikk?

 

takker for svar:)

 

 

Bumper spørsmålet jeg :)

Hvis du ser i tråden som heter "alternativ/indie" eller noe, så finner du i alle fall noe som ikke er helt ulikt. :)

Lenke til kommentar
Elsker Mew, spesielt vokalen der er helt fantastisk! Favorittalbummet mitt er Frengers

To supre låter på det albummet er, "Am I Wry? No" og "156" Resten av låtene er også svært gode. Mews siste album har ikke det like gode låtutvalget som Freingers men det er to låter her som utmerker seg høyt i mine ører, "Special" og "The Zookeeper's Boy"

Hørte en låt på radio i dag, Lukestar, med en sang jeg ikke helt fikk med meg. Vokalen var prikk lik Mew sin. Er det denne Truls et-eller-annet som synger? Har ikke han flere band? Mener å ha sett Truls & The Trees og lignende. Eller er dette helt feil?

Lenke til kommentar

Stemmer det Faces.

 

Jeg har også vært innom The Gutter Twins, og det er et ok album. Jeg har bare hørt igjennom et par ganger uten å lytte veldig aktivt, så jeg skal ikke uttale meg for mye om dem.

 

Har dog gjenoppdaget The Coral. Hadde en liten periode rett etter Roots & Echoes kom ut hvor jeg egentlig ikke fikk satt meg ordentlig inn i dem, men har begynt å høre på albumet igjen og må si at det er et supert album som jeg anbefaler til alle som liker The Shins, The Kooks etc.

 

Anbefaler egentlig alle å sjekke dem ut.

Lenke til kommentar

Da får jeg sjekke ut Truls & the trees i påvente av Mew sitt nye album :)

 

Ser også dere nevner Portishead, veldig bra gruppe. Mener det var en viss samnheng mellom de og Massive Attack men husker ikke helt hva. Anyways jeg kom til å tenke på HBO serien Six Feet Under jeg fortiden pløyer igjennom. Og dama til Nate Fisher "Brenda" hører mye på diverse trip hop/electronica når de er hjemme i leiligheten hennes, bla Massive Attack og nå sist var det faktisk Røyksopp :) Litt kult igrunn.

Lenke til kommentar
Da får jeg sjekke ut Truls & the trees i påvente av Mew sitt nye album :)

 

Ser også dere nevner Portishead, veldig bra gruppe. Mener det var en viss samnheng mellom de og Massive Attack men husker ikke helt hva. Anyways jeg kom til å tenke på HBO serien Six Feet Under jeg fortiden pløyer igjennom. Og dama til Nate Fisher "Brenda" hører mye på diverse trip hop/electronica når de er hjemme i leiligheten hennes, bla Massive Attack og nå sist var det faktisk Røyksopp :) Litt kult igrunn.

Eg trur du også kan sjekke ut Lukestar.

 

Thom Hells nye album er berre heilt eineståande! Herleg! Eg får ikkje nok av det. Don't Let Go er så... ufatteleg nydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...