Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dancer in the Dark, heter den. Veldig bra film, til tross for at jeg måtte analysere den i hjemmeeksamen i fjor vår :)

 

Björk er rå: Fantastisk musikk (tidvis) og strålende skuespiller. Homogenic og Vespertine er de albumene jeg kan anbefale av henne, for de som er interesserte.

Fantastisk film ja. Personlig må jeg si Debut banker alle de andre platene hu har sluppet ut.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Noen som hører på Motorpsycho her? Timothy's Monster jo helt absurd bra. Hadde bandet vært britiske/amerikanske hadde de hatt legendestatus i dagens musikkverden.

 

The Golden Core = Blant tidenes beste låter.

Hører da litt på de. Nettopp intervjua de og om noen timer skal jeg filme de, vel, de to første låtene deres i alle fall.

*sommerfugler i magen*

 

Liker "Leave it like that" ganske godt, samt det coveret de gjorde av Knutsen og Ludvigsens "Syk" ^^

Lenke til kommentar
Til alle som liker Mew, Sigur Rós eller Explosions anbefaller jeg herved et nyoppdaget band: Alcest. Fantastisk musikk, og platen er til salgs på play.

Aldri hørt om Alcest før, men utifra det lille jeg har hørt av de nå nettopp så minner de meg om My Bloddy Valentine. Sjekk ut de du ;)

 

Elsker Mew, spesielt vokalen der er helt fantastisk! Favorittalbummet mitt er Frengers

To supre låter på det albummet er, "Am I Wry? No" og "156" Resten av låtene er også svært gode. Mews siste album har ikke det like gode låtutvalget som Freingers men det er to låter her som utmerker seg høyt i mine ører, "Special" og "The Zookeeper's Boy"

 

Gleder meg mye til deres neste prosjekt som skal være under innspilling nå :)

 

Sigur Ros er også toppers! Veldig magisk. De er foresten på Øya til sommeren :yes:

Lenke til kommentar

For min del synes jeg den første halvdelen av Kites holder mye bedre standard enn noen del av Frengers. Etterpå dabber det litt av. Uansett, Mew er jo stråålende!

 

Sigur Rós vil jeg se på Øya, My Bloody Valentine også. I tillegg kommer jo Sonic Youth og The Sonics! Det er jo en legendarisk lineup!

Lenke til kommentar
For min del synes jeg den første halvdelen av Kites holder mye bedre standard enn noen del av Frengers. Etterpå dabber det litt av. Uansett, Mew er jo stråålende!

 

Sigur Rós vil jeg se på Øya, My Bloody Valentine også. I tillegg kommer jo Sonic Youth og The Sonics! Det er jo en legendarisk lineup!

Ja My Bloody Valentine er jo der også :p Herlig!

 

En annen favoritt jeg ser der frem til der er Iron & Wine, oppdaget de nå nylig og albummet "The Shepherd's Dog" er knallbra.

 

Men det var synd at Beirut måtte avlyse :(

Lenke til kommentar
Ja My Bloody Valentine er jo der også :p Herlig!

 

En annen favoritt jeg ser der frem til der er Iron & Wine, oppdaget de nå nylig og albummet "The Shepherd's Dog" er knallbra.

 

Men det var synd at Beirut måtte avlyse :(

Helt enig med HELE posten din.

 

Jeg gledet meg sånn til Beirut. Det var kjipe greier. Det hadde vært vanvittig tøft å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...