E-wok Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hva syns dere? Tja, Trance-sjangeren var ganske ikke-eksisterende, men noe annet forventer jeg vel heller ikke. Jeg skjønner jo at sjangere som Live, Barn og Remix heller fortjener en plass. Ellers så det greit ut. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Trance går under Elektronisk eller Dance (Dance er altså EDM, men det blir for spesielt å benytte den betegnelsen der, det samme gjelder Elektronisk dansemusikk). Dance kan eventuelt gjøres om til Dance/Trance/Techno som kategorien het før, men det blir for kronglete. At live- og remix-CD-er blir kategorisert ser jeg ikke problemet med. Barn er litt mer suspekt, men det er nå sin helt egne greie, da. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg mente det ikke slik. At trance sklir under EDM er sant, men at EDM sklir under Elektronisk synes jeg blir litt for dårlig. Hvorfor ikke bare ha en EDM-sjanger? Hvorfor er det for spesielt? Er jo ikke være enn å liste opp dette f.eks. Jeg aner fordommer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 EDM-sjangeren har vi jo, den heter Dance: http://prisguide.kulturo.no/vis_kategori.p...mp;submit=S%F8k Det er viktig å se det store bildet i slike inndelinger. Kanskje med tiden kan vi bli mer spesifikke, men sånn som det ligger an i dag, er en mer generell inndeling mest hensiktsmessig. Egentlig burde vi kanskje bare hatt en liste basert på følgende: http://en.wikipedia.org/wiki/Genres_%28popular_music%29 1 Avant-garde 2 Blues 3 Country 4 Easy listening 5 Electronic 6 Hip hop/Rap music 7 Jazz 8 Latin 9 Modern folk 10 New Age 11 Reggae 12 Rhythm and blues 13 Rock 14 World I tillegg til klassisk i det minste. Mye annet som er utelatt av denne populærmusikkinndelingen. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Den siste der var mer praktisk. Uansett, jeg ser virkelig ikke verdien i dette. Jeg tok en rask gløtt over lista over mine framtidlige platekjøp, og det var et fåtall av artister den fant og når den først fant noe, så var det bare en utgivelse av x antall utgivelser. Hensikten er god, men jeg syns dere har en vanskelig oppgave foran dere hvis dette skulle være den ideelle prisguiden (som jeg går utifra?). Ta utgangspunkt i mine planlagte kjøp så fåes de fleste på uavhengige labler/selskap(?), ikke platekompaniet og hva det måtte være. Å klare å synkronisere prisene fra alle disse undergrunnstiltakene ville utvilsomt tatt tid, med tanke på alle disse utallige lablene, for å ikke snakke om alle brukerne på ebay som slenger ut plater hensynsløst til en latterlig pris. Men på en annen side, så er prisguiden visstnok ment for de større artistene med større oppmerksomhet, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det er en lang vei å gå, ingen tvil. Musikkategorien er ikke den det er mest fokus på, men potensialet er der. Hvilke artister var det snakk om? Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvorfor er det så lite snakk om Kent på forumet? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvorfor er det så lite snakk om Kent på forumet? <3 Kent <3 Så de i høst. Mygåd. Fabelaktig konsert. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hmm.. Jeg liker deg, Penis... Trygve (kan dog ikke si jeg liker nicket ditt ). Har aldri opplevd Kent live, jeg. Ville på konsert i januar, men for liten. Nei til 18-årsgrenser altså! Men nå erobrer de Norge, da! Håper for guds skyld at jeg får luska meg inn på en konsert. Og forresten, Kent OG Håkan Hellström spille sammen i Helsingborg! Ajaj, den som hadde vært bosatt i det området, ass! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kent er et av favorittbanda mine faktisk. Jeg syns konserten i fjor var herlig, selv om flere syntes den var litt slapp. Oh well, det var min første og jeg syntes den var verdt å stå ute og fryse fingra av seg fordi man var for dårlig kledd. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kent og The Mojomatics var ikke til sammen nok til å overtale meg til å komme på årets buktafestival. Har kanskje med beliggenheten også. Greit er det. Dama liker dem dog veldig godt, og det er ikke en dårlig ting, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kent er et av favorittbanda mine faktisk.Jeg syns konserten i fjor var herlig, selv om flere syntes den var litt slapp. Oh well, det var min første og jeg syntes den var verdt å stå ute og fryse fingra av seg fordi man var for dårlig kledd. Hvilken konsert? Jeg gleder meg til festivalsommeren. Øya og Hove er bankers hos meg. Sigur Rós på Øya! Og Thom Hell! Jeg besvimer nesten av glede. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 kent spilte i Trondhjem 1. desember i fjor. Før der (tror i alle fall det var før) spilte de i Oslo - hvor PenisIda var, afaik. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hmm.. Jeg liker deg, Penis... Trygve (kan dog ikke si jeg liker nicket ditt ). Har aldri opplevd Kent live, jeg. Ville på konsert i januar, men for liten. Nei til 18-årsgrenser altså! Men nå erobrer de Norge, da! Håper for guds skyld at jeg får luska meg inn på en konsert. Du får henge deg på meg neste gang! Jeg dro på konsert alene i høst. Ingen av venna mine liker de når særlig. Sigur Rós på Øya! Ich weiss. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Samme gikk for meg. Og av de få som liker kent, hadde ingen mulighet til å dra. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har vært på en Kentkonsert,og det var temmelig labert. Var vel like etter de slapp Vapen & Ammunition. Men det gjør seg jo for all del på plate. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Pent. Si ifra til meg neste gang! Kikket litt på last.fm-profilene deres. Det er fortsatt håp for verden! (aidskake/penistrygve ble jeg mest begeistret for, gitt. High!) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 last.fm-en min, viser vel hovedsaklig at jeg er glad i reklamesangen til Coca-Cola rundt jul Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Haha, ja, så det. Lo litt sa jeg så det. Men likte at du hører mye på Pink Floyd. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Nei til 18-årsgrenser altså! Nei til Faces Down altså! 18-årsgrenser er det beste som har skjedd verden siden ferdigoppskjærte brød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå