Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spillmusikken til Final Fantasy VII i hylla (fire CD-er). Helt utrolig strålende musikk. Bare synd den er i midi-liknende kvalitet, hadde gjort seg med et fullgodt orkester. På den annen side er den spinkle kvaliteten sjarmerende, da det faktisk er slik musikken var i selve spillet.

Lenke til kommentar
King Crimson, anyone?

 

In The Court... albumet er jo fantastisk! :D

Personlig må jeg si at jeg setter Red høyere enn Court.

Enig, men for meg gjekk det fortare å like in the court enn red, men når eg hadde høyrt litt meir på red gjekk det opp for meg kor bra red faktisk var, uansett så er begge knall album som absolut kommer på top 20 av albumfavorittene mine.

Lenke til kommentar
Jeg har spillmusikken til Final Fantasy VII i hylla (fire CD-er). Helt utrolig strålende musikk. Bare synd den er i midi-liknende kvalitet, hadde gjort seg med et fullgodt orkester. På den annen side er den spinkle kvaliteten sjarmerende, da det faktisk er slik musikken var i selve spillet.

Har selv den samme boksen (FF7), og i tillegg musikken til FF8 - dvs. det er egentlig samboeren sine CD-er :-)

Lenke til kommentar
Starless er endeløst fantastisk!

 

Ja herregud. Første sangen som virkelig skilte seg ut på Red-plata. Utrolig låt!

åjada, den gav eit veldig bra førsteintrykk på meg og.

Fallen Angel er også ein flott sang i samme gata, legg godt merke til det flotte acoustiske gitarspelet som går i bakgrunnen mens vokalen går.

:)

Lenke til kommentar
Starless er endeløst fantastisk!

 

Ja herregud. Første sangen som virkelig skilte seg ut på Red-plata. Utrolig låt!

Ja, vill låt. Elsker basstonen i sangen og det tar helt av når trommene kommer tilbake rundt 6.40 for å ikke snakk om orgasmen rundt 7.44. Sinnsykt trøkk. Kan forøvrig anbefale folk å sjekke ut "mellotron revival"-sjangren som dukket opp på 90-tallet blant annet i Sverige, med band som Anekdoten og Änglagård. Red blir betrakta som Bibelen i de traktene.

 

 

Anekdoten - Nucleus

 

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

King Crimson er vakkert rett og slett.

Jeg er hodestups forelska i sangene "Epitaph" og "Nuages".

 

Noe av det herligste jeg har hørt musikkmessig, for meg ligger det der oppe i skyene sammen med Pink Floyds "Echoes" og Funkadelics "Maggot Brain" (som jeg forøvrig elsker høyt og det er eargasm på det sterkeste for meg).

Lenke til kommentar

Disse er noen islandske venner av meg, de har varmet opp for Daft punk og vært på turne i Norge. Lurte på om noen her har sett dem live? http://youtube.com/results?search_query=ul...mp;search_type=

 

myspace.com/umtbs

 

Er kjent for en utrolig trøkk på scenen, sangeren løper ofte rundt og klatrer på høytalerne o.l. Elsker dem live, er så syk stemning. Et av islands beste band spør du meg. Men som sagt, har noen her inne sett dem?

Lenke til kommentar
http://www.peterbe.com/plog/Trout-Mask-Rep...ask_Replica.jpg

...Noen?

 

Flott album, men det trenger virkelig mye tid å venne seg til. Høres ut som en grusom hasjrus-kakofoni i begynnelsen, men etterhvert åpenbarer det seg som dritkult album!

Spenstig album.

Det er i grunn det eneste Beefheart-albumet jeg ikke klarer å høre på i ett strekk. Syns det blir for mye piggtråd og for lite balsam. Safe As Milk og Lick My Decals Off, Baby er mer i mine gate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...