Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Jeg har Ten og Vs. av Pearl Jam, er det noen andre jeg burde anskaffe meg? :)

 

Og når det gjelder U2 live-DVDer; Jeg har Zoo TV, Rattle and Hum og The Joshua Tree, noen andre som er verdt å anskaffe? (ikke si popmart, for den har fattern)

 

Bumper mens jeg fortsatt husker på det :)

 

Det må da være U2 og Pearl Jam fans på forumet, som har noe vetugt å si om dette? :hmm:

 

Jeg har de U2-dvdene du nevner. Flotte de :) Men du kan jo sjekke ut nyere U2-dvder? Slane Castle er jo helt enorm. U2 på hjemmebane foran 85.000 irer. Tror jeg aldri har sett/hørt bedre publikum på en musikk-dvd før. Anbefales veldig :) Chicago-dvdn fra Vertigo-touren er også kanonbra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arctic Monkeys er knall ja, er du ordentlig fan av de burde du ha hørt om Reverend And The Makers hvor Alex Turner(vokalisten) ifra Arctic har noen venner i bandet og har hjulpet med å skrive deres deby-skive "State of Things". Anbefales litt, litt mer dansbart Arctic Monkeys men ellers like grei musikk. Bare at Arctic er hakk bedre. Låta "The Machine" så synger Alex på forresten.

 

 

Noen som har blitt hekta på We Are Scientists? Nyeste albumet Brain Thrust Mastery er garantert en av de beste indie-albumene til nå i år. Sjekk ut albumet, anbefales hvis du liker litt indie.

Lenke til kommentar

Sitter å hører på det nye albumet til R.E.M. nå, Accelerate. Liker nok de gamle albuma best, men fortsatt meget bra :D

Liker du R.E.M. så er det bare å løp og kjøp. Vil beskrive albumet som litt tyngre og raskere R.E.M. Soundet ligner kanskje litt på låta "Orange crush" fra albumet "Green".

 

Sjekk ut singelen "Supernatural Superserious" om man ikke har hørt den enda!

 

 

617jPSvZD8L._SS500_.jpg

 

Endret av Alhe
Lenke til kommentar

Noen andre som har hørt om Operator eller? Har nettopp begynt å høre på dem. Vokalisten har en utrolig lik stemme som Chris Cornell (Audioslave, Soundgarden). Uansett, her er en video av de: klikk

Har dere hørt noe av Cornell, skjønner dere hva jeg mener med lik stemme, og musikken er ikke så værst den heller, det er hard rock.

Bandnavnet har de tydeligvis fått fra vokalisten som er en part-time (husker ikke det norske ordet) skuespiller, som var en operator på en eller annen måte i Black Hawk Down.

Uansett, anbefaler folk å sjekke det ut, ganske bra band, som debuterte med albumet sitt i fjor, Soulcrusher.

Lenke til kommentar

I en offisiell pressemelding i dag fikk vi vite hva DJ Stalins neste album skal hete og hvordan sporlisten ser ut!

 

Derek Jerome Stalin

  1. Big Chris
  2. Shigella
  3. Earth Trembles
  4. Zmni Dentro
  5. Give Smoke Some
  6. Saippuakivikauppias
  7. The Return of Amadeus
  8. Shock
  9. Narazus
  10. The Empty Set

Utgivelsesdato 4. april!

Lenke til kommentar

Har i de siste dagene virkelig blitt betatt av et rockeband fra junaiten med navn Brand New, og vil glede og oppfordre alle andre til å bli det samme. De spiller tydeligvis noe som heter heartcore. Og ja, de går vel under den lite populære emo-sjangeren (eller den er jo populær i så måte at en del hører på det, men selve sub-kulturen er ikke så populær), men disse gutta har en skikkelig orginal vending på en ofte sterkt kritisert sjanger. Her går man fra vakre og rolige vers til eksplosive refrenger. På det rolige kan det høres litt ut som Bright Eyes, men når de trøkker til så blir de referansene borte, da er det mer snakk om power-punk-pop (om det kan sies å være noe). Teksttematisk er det ikke store overaskelsene og heller ikke utrolig nyskapende, men søkende, indre uro, og tanker om alt fra liv, død og kjærlighet, til religion er ganske fornøyelig lell. De har gitt ut tre album, hvorav jeg bare har de to siste, "Deja Entendu" og "Devil and God Are Raging Inside og Me", men førsteplata skal jeg skaffe meg snart.

Jeg oppfordrer alle som er litt lei av den vanlige emo-punk-popen som blir "spydd" ut av USA på nivå med mange av hollywood-filmene, til å sjekke ut Brand New. Takk for meg

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...