Lemkin Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Opeth - Progressive dødmetal. 6569977[/snapback] Joa.. Btw: http://www.youtube.com/watch?v=jYPppGrt0aU...fortably%20numb Pink Floyd - Comfortably Numb live, er den versjonen som er på PULSE DVDen tror jeg. Sinnsykt liveshow iallefall, og gitarsoloen på slutten er Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Dungen Gutta var på UKA05, jeg ble helt freslt, selv om jeg er enig med adressa når de sier at de er bedre på cd. Har albumet "Ta det lungt" hvor Panda er en av de beste sangene, imo. Noen som har noe annet å anbefale fra det svenske proghjørnet? 6569872[/snapback] Fikk med meg størsteparten av Dungen-konserten på UKA, noe som faktisk var mest en tilfeldighet. Jeg var i Trondheim halvannen dag eller noe. Det var herlig å endelig kunne se bandet, siden jeg sovna fra det på Roskilde tidligere i fjor.For øvrig synes jeg Stadsvandringar er nesten like bra som Ta Det Lugnt. Kanskje like bra. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Dungen Gutta var på UKA05, jeg ble helt freslt, selv om jeg er enig med adressa når de sier at de er bedre på cd. Har albumet "Ta det lungt" hvor Panda er en av de beste sangene, imo. Noen som har noe annet å anbefale fra det svenske proghjørnet? 6569872[/snapback] Fikk med meg størsteparten av Dungen-konserten på UKA, noe som faktisk var mest en tilfeldighet. Jeg var i Trondheim halvannen dag eller noe. Det var herlig å endelig kunne se bandet, siden jeg sovna fra det på Roskilde tidligere i fjor.For øvrig synes jeg Stadsvandringar er nesten like bra som Ta Det Lugnt. Kanskje like bra. 6570228[/snapback] Hvilke sanger syns du er best på det albumet? Lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av det også. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Solen stiger upp, Stadsvandringar, Över stock och sten, Sol og regn og Fest er virkelig godsaker. :] Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Solen stiger upp, Stadsvandringar, Över stock och sten, Sol og regn og Fest er virkelig godsaker. :] 6570415[/snapback] Et ord for å beskrive det albumet: koselig! Lenke til kommentar
Leon Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Kan noen fortelle meg forskjellen på denne tråden og Backstage? (Regner med at tråden har utviklet seg i en annen retning, eller noe, siden den fortsatt får leve?) Er denne tråden litt mindre metal/tr00 enn backstage? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Kan noen fortelle meg forskjellen på denne tråden og Backstage?(Regner med at tråden har utviklet seg i en annen retning, eller noe, siden den fortsatt får leve?) Er denne tråden litt mindre metal/tr00 enn backstage? 6573022[/snapback] jepp.. riktig og til dere som spurte etter svensk prog.. sjekk ut Sörskogen - Mordet I Grottan Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Av svensk prog trenger man kun Kaipa. Det holder i evigheter. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 og til dere som spurte etter svensk prog.. sjekk ut Sörskogen - Mordet I Grottan 6573158[/snapback] Har du pugget sideprosjektene til vokalisten i opeth, eller bare virker det sånn? Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Pink Floyd - Comfortably Numb live, er den versjonen som er på PULSE DVDen tror jeg. Sinnsykt liveshow iallefall, og gitarsoloen på slutten er 6570087[/snapback] Word! Herlig er det. Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Kjøpte Opeth - Blackwater Park i dag. Har 5/8 Opeth album nå. Endret 28. juli 2006 av Ferr Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=-4...&q=dire+straits En sang som aldri blir gammel? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Beste til Deep Purple folkens? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Beste til Deep Purple folkens? 6576651[/snapback] Machine Head og Deep Purple in Rock Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 og til dere som spurte etter svensk prog.. sjekk ut Sörskogen - Mordet I Grottan 6573158[/snapback] Har du pugget sideprosjektene til vokalisten i opeth, eller bare virker det sånn? 6574206[/snapback] Ehh? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Kjøpte Opeth - Blackwater Park i dag. Har 5/8 Opeth album nå. 6574647[/snapback] Selv har jeg nylig skaffet meg Morningrise og My Arms Your Hearse (Har allerede: Still Life, Blackwater Park, Deliverance, Damnation, Ghost Reveries) Fantastisk band! Jeg har lyst på Braindance-plate. Begge("Fear Itself" og "Redemption"). Noen som har bestilt fra dem og fått det til? For de uvitende: spiller en helt helt unik form for metall blandet med alt mulig. Selv kaller de seg for "progressive darkwave". Stilen deres er en blanding av metal, prog, goth, gothic metal, darkwave og alt mulig rart. Musikkken har en veldig cinematisk feel(eneste artisten jeg vet om som er like cinematisk er Ugress). Alt dette gjør de uten å virke for svulstige. Man kan finne klipp her: http://www.progressivedarkwave.com/brainsounds.htm De her er helt unike, kommer ikke på noe band som ligner på dem. Hvis jeg først skal båsette dem så må de bli "avantgarde metal". (Rett og slett fordi alle andre band som blir båsatt der blir det fordi de ikke ligner på noe annet.) Endret 29. juli 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hva var så avantgarde med det der egentlig? De har hørt litt og hentet fra for mye Type O Negative, Depeche Mode, God Lives Under Water og Lacrimosa til å bli utropt som unike spør du meg. Smått begredelige saker. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Man kan finne klipp her: http://www.progressivedarkwave.com/brainsounds.htm 6577065[/snapback] Det lille en fikk høre på de var faktisk jævelig barskt. Skal se litt etter den cden selv Og ja, de var nok prog, som få. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Sett brutale seil karer, AntiBatong er skamfett.... Kan alle være så snill å sjekke det ut for min del? Hardcore opplegg som sparker balle som jeg aldri har hørt før, kvinnelig vokalist som skriker ballene hun ikke har av seg. AntiBatong - My Rights? Endret 29. juli 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Det der sugde eseløre. Muligens den dårligste vokalen jeg har hørt noen gang Endret 29. juli 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå