Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må gratulere musikkforumet med 9000 tråder i skrivende stund. På litt over en måned har det kommet til 400 nye tråder, noe som må sies å være en fenomenal vekst :fun:

Teller du alle trådene som ble stengt? Tråder som "hva heter den sangen som går i den og den reklamen?".

La for all del ikke noen komme med spontane gledesutbrudd. Doh! :roll:

Lenke til kommentar
Teller du alle trådene som ble stengt? Tråder som "hva heter den sangen som går i den og den reklamen?".

De fleste trådene blir ikke stengt, og det viser om ikke annet pågangen dette forumet har :fun:

 

Jeg har endelig oppdaget Explosions in the Sky, et instrumentalband som lager veldig stemningsfulle rockelåter. Satt og så gjennom en bildemontasje av USA-turen min på Xboxen med albumet How Strange, Innocence i bakgrunnen, noe som passet perfekt!

Lenke til kommentar
Jeg har endelig oppdaget Explosions in the Sky, et instrumentalband som lager veldig stemningsfulle rockelåter. Satt og så gjennom en bildemontasje av USA-turen min på Xboxen med albumet How Strange, Innocence i bakgrunnen, noe som passet perfekt!

Æksplosjona i Skyan :love:

 

Du får se til å hamstre deg The Earth Is Not a Cold Dead Place. Muligens deres mest gjennomførte album da How Strange, Innocence er gjerne litt for ujevn for mine smaksløker.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om det norske bandet 55 Escape ?

 

Norsk rock/metall band fra Nord-Norge. Jeg hørte første låten deres, Forever, og ble helt betatt.

Jeg synes de har utrolig fengende sanger. Litt stilig gitarspilling til tider, og mye bra musikk generellt! Og digger vokalisten(e)!!

 

Fikk debutalbumet (som heter Closing In) til bursdagen, og vant samme CD-en i en konkurranse litt senere :p

 

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Foruten at de har det barskeste navnet ever, er de også post-rock. Litt mørkere sådann, og mer omfattende (er vel rundt 9 bandmedlemmer som spiller alt fra elektrisk gitar til cello og violin). Sangene dems er som regel rundt 10-20 minutter lange, så du må vel nesten like lange sanger med herlig oppbygning for å like GY!BE :)

Lenke til kommentar

Post-rock er vel den eneste riktige sjangeren å putte våre Islandke venner i. Sigur Rós er jo litt spesielle da, med en helt særegen stemning i sangene dems + at de har vokal. Det er for eksempel nesten aldri vokal i post-rock, men i stedet full fokus på relativt simple melodier som bygger seg opp. Sort of.

 

Så ja, Sigur Rós ligner litt, men ikke helt. Yeah! :D

Lenke til kommentar

Det høres jo ganske smooth ut. Dessuten ser jeg på vokalen i Sigur Rós som bare ett ekstra instrument, da tekstene til tider bare er babbel og "lyder som passer til resten av musikken". :p

 

Gleder meg. GY!BE og Explosions.. står nå øverst på listen min over ting jeg må skaffe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...