Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Björk's Homogenic album er for det meste rimelig blått, litt hvitt og av og til brunt.

 

Tool er på en måte brun som grunngreia, men har mye blått strødd i seg.

 

Synes Pink Floyd har mye blått ja.

 

Mye black metall er blå, særlig den kalde. (Det sa seg kanskje selv?)

 

Vet ikke hva som gjør det, men er visst ikke veldig uvanlig. Noen "føler" faktisk spesielle farger med spesielle akkorder, osv.. For min del er det nok mye svakere, og går nok litt på kulturell assosiasjon samt visualisering av musikken jeg hører på. (Jeg visualiserer veldig mye, det meste av musikk gir meg bilder i hodet.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noken andre her som (kan) knytte® musikk opp til farger her?

 

Når eg for eks. tenker king crimson ser eg det for meg i ein ein veldig sikker rød farge. Tenker eg cake tenker eg gult. tenker eg pink floyd, blir det litt blått, oransj og kanskje litt grønn. litt verre med pink floyd, sansynelig pga eg har hørt så mykje/alt av dei.

 

kan også knytte farger opp måte enkle låter osv.

 

anyone else, eller er eg bare sprø.

sannhetens øyeblikk :)

Synestesi

Lenke til kommentar

Crepusculum er en artist som lager herlig akustisk musikk. Problemet er at det også er et polsk black metal-band som er drittsekker og tagger ham som black metal på last.fm, noe som irriterer artisten fordi han kommer opp som "Metal" hvis noen søker på ham. Derfor synes jeg folk kan gidde å tagge ham som ambient, post-rock, instrumental, netlabel, osv.

 

Det er en ørliten detalj bare, men her anbefaler jeg vidunderlig musikk og i tillegg ber om en liten tjeneste fra ham selv.

 

http://www.last.fm/music/Crepusculum

Lenke til kommentar

Platekompaniet i riktig retning.

 

Etter faktisk lang lang tid har jeg omsider begynt igjen å kjøpe plater.

Og med det menger jeg ikke at musikkinteressen har ligget på tørk de siste årene.

Neida, men nå er endelig prisene mer i samsvar med mitt behov for musikk konsum.

Dette er resultatet av to, tre turer innom Platekompaniet.

Her på bildet er det ikke et album som har kostet over 100 kroner.

Men det er masser av førsteklasses musikk.

Jeg må si at det nesten overrasker meg hvor villig jeg egentlig er til å mer penger hvis

jeg samtidig har følelsen av at jeg får maksimalt igjen for hver krone. Som her.

 

Kanskje bransjen snart burde tatt hintet?

 

[/url]img_1596909.jpg

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar
og at pink floyd er blått har ingenting med at, blått blir sakt som å vere ein trist farge. pink floyd - pigs er kanskje den mest blåe sangene eg veit.

Pink Floyd sine sanger er ganske fargerike, selv om jeg synes grønn er den mest dominerende fargen.

 

Dark Side of the Moon "ser" jeg sånn:

 

Speak To Me er ganske enkelt svart. Får en følelse av å være i mørket av den. Breathe er uten tvil grønn. Litt mørk grønn. On The Run er jeg usikker på, kanskje rust-farget. Time er rød, ganske lyserød. Breathe(Reprise) er grønn igjen. The Great Gig in the sky er litt vanskelig, selv om sangen er ganske trist, synes jeg den er litt lysere i fargen enn mange av de andre sangene på albumet. Vil si den begynner blå, blir lyserød/rosa og blir blå igjen. Money er vanskelig. Vil si den skifter litt på hver bassnote, kraftige farger, som et blinkende neonskilt. Brain Damage er nok en grønn sang, og når den går over til Eclipse er det bare kraftig lys.

 

Vakkert album.

Lenke til kommentar

Rart at jeg skal si dette, men jeg er enig med roterende ulv. Indie stort sett ganske likt ut. Jeg er selv veldig "indie" med Arcade Fire o.l høyt på min liste over hva slags musikk jeg liker best. Jeg hører en del på urørt, og indien som kommer derfra føler jeg er helt uten sjel. Det gir meg ingenting å høre på det. Er redd jeg er i ferd med å bli litt mer rocka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...