Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Jeg er bittelitt Sinatra-fan. :) Har bare hørt de mest kjente sangene hans, men jeg har en Greatest Hits-cd jeg liker å høre på nå og da. Liker mye annet forskjellig jeg også, som f.eks. Iron Maiden, Snow Patrol, Rammstein, System Of A Down, Rise Against, Lagwagon, Creedence, osv. Kunne fortsatt i evigheter. :fun:

 

Så bra, hehe. :) Selv har jeg vel kanskje en 30 plater med han. Egentlig lite, men prøver å ikke kjøpe for mye, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du er skikkelig fan, så går det jo ikke an å kjøpe for mye. ;) Har du en plate å anbefale da, for meg som bare har hørt Greatest Hits?

 

Oi, vanskelig å velge. Men anbefale Frank Sinatra - The Platinum Collection og Come Fly With Me. Men det finnes mange gode cd'er ute mener jeg. Coveret til Come Fly With Me har jeg faktisk i plakat, foræret med gullramme over senga. :)

Lenke til kommentar

Noen andre som digger The Go! Team? Har vært hekta på dem i et halvt år nå, klarer ikke å gå lei dem. Det er temmelig merkelig musikk, pop/indie rock/hip-hop. Selv syns jeg progressiv pop passer bra. Tar litt tid å venne seg til, men faen så fett det er når man først blir vant til stilen - http://www.myspace.com/thegoteam

 

Ble først introdusert til dem gjennom traileren til PS3 spillet Little Big Planet -

Lenke til kommentar
Noen som har Daft Punks live-album "Alive 2007", en mashup av sanger.

 

Uansett: Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger er noe av det råeste jeg har hørt innenfor electronica/house noensinne.

Daim, de siste minuttene av "Robot Rock / Oh Yeah" fra samme album er RÅTT!

 

Bra du likte det, ikke akkurat den type musikk jeg hører på heller, men Daft Punk eier, rett og slett. Robot Rock / Oh Yeah er herlig, hvertfall midtpartiet. Men ingenting slår introen på Around the World / HBFS, herregud så rå.

Lenke til kommentar
Noen andre som digger The Go! Team? Har vært hekta på dem i et halvt år nå, klarer ikke å gå lei dem. Det er temmelig merkelig musikk, pop/indie rock/hip-hop. Selv syns jeg progressiv pop passer bra. Tar litt tid å venne seg til, men faen så fett det er når man først blir vant til stilen - http://www.myspace.com/thegoteam

 

Ble først introdusert til dem gjennom traileren til PS3 spillet Little Big Planet -

Jeg er veldig glad i de! Syntes musikken er veldig energisk og fin, passer godt til f.eks trening. :)

Lenke til kommentar

Usj. PULSE understreker til dels at Roger Waters først og fremst er komponist og at han som bassisst kan lett byttes ut.

PULSE representerer et annet Pink Floyd enn det som var ved Live in Pompeii, så det blir feil å sammenligne med den. (Hvis det er det dere gjør.) Det som er fint med PULSE er at den får frem post-Water Pink Floyd låter som egentlig er sterke låter men som blir ødelagt av helt elendig produskjon på studioalbumene. (Learning to Fly, What Do You Want From Me, Keep Talking). Nei.... PULSE er koselig. :)

 

(Men hvis jeg MÅTTE velge mellom PULSE og Live in Pompeii så hadde det nok blitt Pompeii, men det er fordi jeg foretrekker mer eldre Pink Floyd generelt...)

Lenke til kommentar
Usj. PULSE understreker til dels at Roger Waters først og fremst er komponist og at han som bassisst kan lett byttes ut.

PULSE representerer et annet Pink Floyd enn det som var ved Live in Pompeii, så det blir feil å sammenligne med den. (Hvis det er det dere gjør.) Det som er fint med PULSE er at den får frem post-Water Pink Floyd låter som egentlig er sterke låter men som blir ødelagt av helt elendig produskjon på studioalbumene. (Learning to Fly, What Do You Want From Me, Keep Talking). Nei.... PULSE er koselig. :)

 

(Men hvis jeg MÅTTE velge mellom PULSE og Live in Pompeii så hadde det nok blitt Pompeii, men det er fordi jeg foretrekker mer eldre Pink Floyd generelt...)

I mine øyne syns jeg Pink Floyd blir gørrkjipt etter The Wall. Sistnevnte syns jeg også er merkelig oppskrytt.

Lenke til kommentar

Enig at The Wall er oppskrytt og synes studioalbumene på 80-tallet generelt er dårlige greier, men synes det er mye også pga. produksjon. PULSE viser jo at en del av låtene er sterke med rett fremføring.

 

Høydepunktene i PF sine studioaffærer er for meg Meddle of DSOTM. :)

Lenke til kommentar

noken andre her som (kan) knytte® musikk opp til farger her?

 

Når eg for eks. tenker king crimson ser eg det for meg i ein ein veldig sikker rød farge. Tenker eg cake tenker eg gult. tenker eg pink floyd, blir det litt blått, oransj og kanskje litt grønn. litt verre med pink floyd, sansynelig pga eg har hørt så mykje/alt av dei.

 

kan også knytte farger opp måte enkle låter osv.

 

anyone else, eller er eg bare sprø.

sannhetens øyeblikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...