Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lenge hatt sansen for kombinasjonen fele og metal. Både slik som Winds gjør det, for eksempel på Reflections of the I, men også mer 'episk' som Anathema får til i begynnelsen av Alternative 4, og som jeg søker nå. Denne felelyden får meg til å se fjell og flott natur (:wee:), og minner også litt om Rohan i LotR, bare så lyden er plassert et sted.

 

Noen som har tips til flere band som gjør lignende saker? Gjerne progressiv metal.

Lenke til kommentar

Noen som har sett Foo Fighters live?

 

De skal nemlig ha en konsert på Koengen den 11. Juni, men jeg er ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe billetter eller ikke.

 

Og er det noen som har en slags "playlist" for hva de spiller på turnen sin? (nå)

 

Håper selvsagt at de ikke spiller så mye fra den nye CD-en, som forøvrig har få gode spor.

Lenke til kommentar
Noen som har Daft Punks live-album "Alive 2007", en mashup av sanger.

 

Uansett: Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger er noe av det råeste jeg har hørt innenfor electronica/house noensinne.

 

http://youtube.com/watch?v=lxjhal0CJtQ

 

Nyt

 

 

Ja, har lim. ed. med 50 sider med bilder, pluss dvd med harder better / around the world videoen. (Denne http://youtube.com/watch?v=oGECJP3phyY Har den på mp3 hvis noen vil ha den)

Veldig bra album indeed.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
King of trolls med Far away på Melodi Grand Prix var jo ganske tøff.:yes:

Hadde du på lyden? Makan til ulyd har jeg ikke hørt siden ehm, Lene Alexandra noen minutter før...

 

Ser forsåvidt at NRK sender den eminente dokumentarserien "Seven ages of rock" fra BBC om britisk rock. Kveldens episode var dedikert til "art rock", altså Pink Floyd, Genesis, David Bowie, Velvet Underground og Roxy Music.

Lenke til kommentar
Noen Frank Sinatra fans her eller? Hehe, må jo spørre. :) Liker forøvrig mye annet forskjellig også, som f. eks Rammstein, R.E.M., Jewel, Damien Rice, Jamie Cullum, Nat King Cole, Elvis og mange mange flere. ;)

Gadd ikke å være på det fryktelig inaktive filmforumet.no lenger nei? :p

 

Jo, jeg er der fremdeles jeg. Men jeg kom hit fra KG faktisk, hvor jeg modde. Hadde ingenting med filmforumet å gjøre nei.(..) Er på mange forskjellige forum.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Noen Frank Sinatra fans her eller? Hehe, må jo spørre. :) Liker forøvrig mye annet forskjellig også, som f. eks Rammstein, R.E.M., Jewel, Damien Rice, Jamie Cullum, Nat King Cole, Elvis og mange mange flere. ;)
Jeg er bittelitt Sinatra-fan. :) Har bare hørt de mest kjente sangene hans, men jeg har en Greatest Hits-cd jeg liker å høre på nå og da. Liker mye annet forskjellig jeg også, som f.eks. Iron Maiden, Snow Patrol, Rammstein, System Of A Down, Rise Against, Lagwagon, Creedence, osv. Kunne fortsatt i evigheter. :fun:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...