Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg har peiling, men er det samme "How Soon Is Now" som den av Love Split Love, altså soundtracket til Charmed?
Ja, så vidt jeg har forstått det, i hvert fall. Det eksisterer vel en del coverversjoner, men The Smiths har originalen.

 

I Want the One I Can't Have, This Charming man og Heaven Knows Im miserable now. De liker du kanskje.
Takk, skal se hva jeg synes. :)

 

Edit: La til quotes.

Endret av dagr0z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Skal kanskje til byen i dag og har et gavekort på Platekompaniet til 250 kr. Jeg er bare ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe. Liker godt band av typen The Beatles, Pink Floyd (Foretrekker Barrettperioden og den eksperimentelle perioden før Dsotm), The Doors, Slade, Chapter Three, Zombies, Queen og Scorpions. Så noen som har noen forslag til musikk som kan passe? Liker også Steppenwolfskiven Monster! fra 1969.

Lenke til kommentar
Hei! Skal kanskje til byen i dag og har et gavekort på Platekompaniet til 250 kr. Jeg er bare ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe. Liker godt band av typen The Beatles, Pink Floyd (Foretrekker Barrettperioden og den eksperimentelle perioden før Dsotm), The Doors, Slade, Chapter Three, Zombies, Queen og Scorpions. Så noen som har noen forslag til musikk som kan passe? Liker også Steppenwolfskiven Monster! fra 1969.

 

Du liker prog? Prøv deg på King Crimson - In the Court of the Crimson King :)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at Kelly Clarkson er flinkere en andre kvinnelige artister som Christina aguilera og britney spears..

 

Men jeg har et spørsmål selv:

Noen som kan anbefale hardrock/rock/metall uten vokal med?

Et eksempel på en slik sang er In Flames - Man made god og ca halve In flames - Zombie inc.

Dette er musikk som er ufattelig deilig å høre på til alle tider. Ingen intens skriking og slik er veldig deilig i perioder. Hører de få sangene jeg har som er slik om igjen og om igjen hele tiden.Evil in a closet er også mye hørt på, siden det er rolig tempo hele veien untatt 2 steder der refrenget er veldig rolig men allikevel aggresivt!

 

Håper noen rockfans out there kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Kanskje jeg har noe å anbefale, som kanskje kommer til å falle i smak: Instrumental stonerrock. Tenker selvfølgelig på Karma to Burn: Almost Heaten. Hele albumet er instrumentalt, og rett og slett beintøft!

Tracklist

 

Nineteen

Thirty Eight

Thirty Four

Thirty Seven

Thirty Nine

Thirty Six

Thirty Three

Thirty Five

Five

Forty

 

Her er en smakebit, tredjesporet:

Lenke til kommentar

Var grisetøft :) , men det var ikke den gitaren jeg savner. Det er spesielt den lyseste gitaren til in flames, som alltid ligger øverst og danner melodien! Dessuten var den sangen litt ensformig og treg. Men skal definitivt høre igjenom det albumet vis jeg finner det :) Var dødsfet musikk.

Men vis du hører sangen fra in flames - Dialouge with the stars, så forstår du hva jeg mener! Litt rask rock, med en lys gitar som spiller melodien. Det er dette jeg rett og slett elsker, hadde det ikke vært for at 98% av alle sangene dies inneholder en vokal. Ikke det at vokalen er dårlig, men er flott å variere litt syns jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg vil si at Kelly Clarkson er flinkere en andre kvinnelige artister som Christina aguilera og britney spears..

 

Men jeg har et spørsmål selv:

Noen som kan anbefale hardrock/rock/metall uten vokal med?

Håper noen rockfans out there kan hjelpe meg :)

Første som slår meg er det nederlandske bandet Gore (dypt savnet), utgivelser i tilfeldig rekkefølge: Wrede, Mean Man's Dream, Hart Gore, splitt live-skive med Henry Rollins (de backet Rollins på en Europa-turné, i dagbøkene han publiserte i et blad/fanzine etterpå skrev han at de var så harde og kompromissløse at han ble skremt av å omgås og å spille med dem).

Kan være litt vanskelig å få tak i (tror jeg har noenlunde komplett både vinyl og CD, med mindre det kom ut remastrede/samlinger etter at de la opp).

Du kan lese litt om dem på TruePunkblogspot (vel verdt å sjekke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...